خبرگزاری کار ایران

لیلی گلستان مطرح کرد:

ما امتحان صبوری زیاد پس دادیم و می‌شود بازهم صبوری کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۰۶۷

اختتامیه چهارمین دوره جایزه فرشته با موضوع آژیر قرمز در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، لیلی گلستان (داور دوره پیشین جایزه فرشته) در اختتامیه چهارمین دوره این جایزه روی صحنه رفت و درباره اهمیت جوایز تصریح کرد: هرچقدر از این جایزه‌ها بیشتر باشد بهتر است چون توجه جوانان به ادبیات را در بر خواهد داشت. در سه دهه اخیر جوایز زیادی آمدند که دیگر نیستند، من خیلی متاسفم که جایزه گلشیری دیگر نیست جایزه بسیار مهمی بود که خیلی نویسنده‌ها را ساخت و وارد ادبیات کرد.

وی اضافه کرد:  ما امتحان صبوری زیاد پس دادیم و می‌شود باز هم صبوری کنیم و با مشکلات کشتی بگیرم تا بالاخره بشود. جایزه کاوه گلستان دیگر نیست امیدواریم وضع بهبود پیدا کند و امکان راه‌اندازی چنین جوایزی بیشتر شود.

گلستان با بیان اینکه جوانان به مسابقه دادن علاقمند هستند، یادآور شد: این مسابقه‌ها به آنها جرات می‌دهد داستان‌هایی را که نوشته و نتوانسته ارائه کنند اینجا ارائه کنند. بعد از جایزه هم باید این راه را ادامه دهند. همین که یک داستان در کتاب چاپ شود خیلی شانس بزرگی است و لذتبخش است. من بعد از ۳۸ کتاب هنوز  اثر بعدی هم درمی آید خیلی خوشحال می‌شوم.

وی با اشاره با برگزیدگان دوره‌های قبلی تصریح کرد: آنها که در چهار دوره اخیر جایزه گرفتند کجا هستند، چه می‌کنند؟ فکر می‌کنم تنبلی و بی‌انگیزگی جوان‌ها باعث شده کار را ادامه ندهند. امیدوارم این جوایز از جوانان ما حمایت کند که با یک قصه کار را تمام نکنند و ادامه دهند.

 در ادامه برنامه از  گلی امامی تقدیر شددقیقی طی سخنانی با اشاره به خدمات گلی امامی به نشر و کتاب  گفت : بی‌تردید کار در موسسه معتبری مانند انتشارات فرانکلین که بسیاری از بزرگان فرهنگ و ادب دوران در آن مشغول به کار بودند برای گلی امامی جوان شروع بسیار خوبی بود. او به عنوان منشی و ویراستار و عضو هیأت تحریریه مجلات پیک انتشارات فرانکلین با این موسسه همکاری می‌کرد. در آن ایام که کتاب کودک و نوجوان رونق چندانی نداشت کتاب‌های ترجمه شده توسط امامی در حوزه کودک با استقبال مواجه شدند.

وی اضافه کرد: گلی امامی ترجمه برای نوجوانان را رها نکرد و کتاب‌های بسیاری در میان آثارش وجود دارد و سال گذشته نیز به دلیل تاثیرش بر ادبیات کودک و نوجوان نشان ویژه لاک پشت پرنده را دریافت کرد.

دقیقی در متنی که به آثار و کارنامه امامی پرداخته بود اظهار کرد: امامی در سال‌های اخیر با معرفی آلن دوباتن نگاه‌های بسیاری را به این فیلسوف جلب کرده است و با ترجمه چهار کتاب از این نویسنده، کتابخوان‌های ایرانی را با لذت خواندن فلسفه به زبان مردم امروز آشنا کرده است.

وی در بخشی از سخنانش به کتابفروشی زمینه نیز اشاره و بیان کرد: گلی و کریم امامی توانستند با همه فراز و نشیب‌های روزگار "زمینه" را به یک کتابفروشی دلپذیر برای اهل فرهنگ تبدیل کنند.

 امامی نیز بعد از این آیین تجلیل پشت میکروفن قرار گرفت و بیان کرد: حرفی ندارم که درباره این ۵۰ سال خدمت به عرصه نشر و کار کتاب بگویم. کتاب همیشه عامل مهمی در زندگی من بوده و خود را خادم کتاب می‌دانم. من چون زیاد کتاب می‌خوانم کتاب‌هایی را که علاقمندم در زمینه‌های مختلف می‌خوانم.

در ادامه مراسم از برگزیدگان بخش‌های مختلف تجلیل و تقدیر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز