خبرگزاری کار ایران

رونمایی از سه عنوان کتاب در غرفه ایران در نمایشگاه سئول

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۲۴۱

در سومین روز برگزاری نمایشگاه کتاب سئول، حسن طاهریان سفیر جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی از غرفه ایران بازدید کرد و از ۳ عنوان کتاب رونمایی شد.

به گزارش ایلنا، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی ضمن بازدید از کتاب‌های ارائه‌شده در غرفه ایران گفت: حضور در چنین نمایشگاه‌هایی موجب توسعه دیپلماسی فرهنگی می‌شود و باید استمرار داشته باشد تا بتوانیم به هدف مطلوب برسیم.

وی در ادامه گفت با توجه به شناخت و آگاهی کره‌ای‌ها از فرهنگ ایران و علاقه‌مندی آنان برای ارتباط بیشتر، امیدواریم با توجه به حضور ایران بعد از ۱۱ سال، به نتایج مطلوبی در حوزه نشر و فرهنگ و ارتباط گسترده‌تر فرهنگی بین ایران و کره جنوبی دست‌یابیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به علاقه‌مندی کره‌ای‌ها به نسخه‌های الکترونیکی کتاب اگر در این حوزه نیز بتوانیم ارتباط خود را گسترش دهیم بسیار مؤثر است.

در ادامه بازدید سفیر ایران از ۳ عنوان کتاب در مورد ایران که به زبان کره‌ای ترجمه‌شده رونمایی شد.

«قانون اساسی ایران به زبان کره‌ای»، «مجموعه دیوان اشعار فارسی» و «تاریخ ایران و پرشیا» عنوان کتاب‌هایی بود که در غرفه ایران از آن‌ها رونمایی شد.

کتاب «قانون اساسی ایران» توسط موسسه مطالعات امور خاورمیانه دانشگاه میانگ جی و با همکاری و نظارت سفارت جمهوری اسلامی ایران در سئول به زبان کره‌ای چاپ‌شده است. این کتاب به‌عنوان مرجع در اختیار دانشجویان رشته حقوق دانشگاه‌های کره جنوبی قرارگرفته است.

کتاب «تاریخ ایران و پرشیا» نیز به تاریخ ایران از دوران تمدن‌های ایلامی و تا تاریخ معاصر و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی می‌پردازد. این کتاب در قطع رقعی و در ۲۵۸ صفحه با تصاویری رنگی از جاذبه‌های تاریخی و باستانی ایران در ماه «می ۲۰۱۸» در کره جنوبی چاپ و توسط خانم «چویی» کارشناس زبان ادبیات و زبان فارسی دانشگاه هانکوگ نوشته‌شده است.

«مجموعه دیوان اشعار فارسی» عنوان کتاب دیگری بود که در محل غرفه ایران از آن رونمایی شد.

این کتاب برگزیده‌ای از اشعار شاعران ایران هم چون رودکی، خیام، فردوسی، حافظ، بیدل دهلوی، جامی، صائب تبریزی و فروغ بسطامی است که به زبان کره‌ای ترجمه‌شده است. در این کتاب در خصوص سبک‌های نوشتن شعر و ماهیت اشعار و تفاوت‌هایی که در دوره‌های مختلف و سبک‌های نوشتن شاعران وجود داشته توضیحاتی آورده شده است.

خانم یوسفی، استاد دانشگاه زبان‌های خارجی و مطالعات هانکوگ با همکاری دکتر کیم جونگ ووی استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه فوق این کتاب را به رشته تحریر درآورده است.

نمایشگاه کره جنوبی روز ۳ تیرماه به کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز