خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد:

برخی از سینماداران پول پخش‌کننده‌ها و تهیه‌کنندگان را نمی‌دهند/نمایش فوتبال در سینماها به ضرر صاحبان فیلم‌ها شده است

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۳۲۵

سعید خانی می‌گوید: در ماه‌های اخیر برخی سینماداران خلف وعده می‌کنند و سهم صاحبان فیلم‌ها از فروش آثارشان را نمی‌دهند.

سعید خانی (تهیه‌کننده و پخش‌کننده سینما) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به تأثیر پخش مسابقات فوتبال در سالن‌های سینما بر میزان فروش فیلم‌ها گفت: متاسفانه نمایش فوتبال در سینماها نه تنها به فروش فیلم‌ها کمک نکرده بلکه به استقبال مخاطبان فیلم‌های در حال اکران ضربه زده است و فقط برای سینماداران سود داشته است. البته اگر این مسابقات در سینماها نمایش داده نمی‌شد بازهم در زمان پخش این مسابقات از تلویزیون استقبال مردم از فیلم‌های روی پرده بسیار کاهش پیدا می‌کرد.

وی درباره اینکه گفته می‌شود قرار است درآمد حاصل از فروش بلیت نمایش مسابقات فوتبال به صورت مساوی بین تهیه‌کننده و سینمادار تقسیم شود، گفت: قطعاً این اتفاق نمی‌افتد به دلیل آنکه اساساً مشخص نیست که زمان نمایش فوتبال به کدام فیلم تعلق داشته است و هیچ مکانیزمی وجود ندارد که مثلاً مشخص کند سانس ساعت 19 سینمایی که فوتبال نمایش می‌دهد به کدام فیلم تعلق دارد. ضمن آنکه امروز تقریباً اکثر سالن‌های سینما مسابقات فوتبال را نمایش می‌دهند.

مدیرعامل پخش خانه فیلم با اشار به اینکه مشکل این است که امروز تعدادی از سالن‌های سینما سهم تهیه‌کنندگان و پخش‌کنندگان را از میزان فروش فیلم‌ها به موقع پرداخت نمی‌کنند، گفت: مدیران برخی سالن‌های سینما همچون اریکه ایرانیان، ساحل اندیشه و.. در دسترس نیستند. ما مدت دو هفته است که با مدیر سینما اریکه تماس می‌گیریم اما نمی‌توانیم با او صحبت کنیم. آنها اصلاً به پخش پاسخگو نیستند درحالی‌که ما در سیستم پخش پاسخگو و حافظ منافع صاحبان فیلم هستیم.

وی ادامه داد:‌ دو ماه از پایان اکران فیلم لونه زنبور که پخش آن برعهده ما بود؛ گذشته است اما نه تنها سهم ما را از فروش پرداخت نمی‌کنند بلکه تماس‌های ما را نیز جواب نمی‌دهند. طبق قانون باید دو هفته بعد از پایان اکران با پخش‌کننده تسویه حساب کنند. اما این کار را نمی‌کنند در‌صورتی‌که سینماها پول بلیت را نقدا از مخاطب دریافت می‌کنند.

خانی با اشاره به اینکه دلیل اینگونه رفتار برخی سینماداران با پخش‌کنندگان از رفتار خودِ پخش‌کنندگان نشأت می‌گیرد، گفت: متاسفانه پخش‌کنندگان سینما مانند سایر صنوف از انسجام کافی برخوردار نیستند. اگر بین دفاتر پخش و کانون پخش‌کنندگان یک وحدت عمل وجود داشت و از یکدیگر حمایت می‌کردند قطعاً این اتفاقات نمی‌افتاد. مثلاً من دفتر پخشی را می‌شناسم که یکی از سینماها 9 فیلم از او را نمایش داده‌ اما هنوز با او تسویه نکرده‌ است و همچنان آن دفتر پخش به این سینما فیلم می‌دهد.

خانی ادامه داد: هر چند گروهی از این رویه سوءاستفاده می‌کنند اما اکثر سینماهای ما سلامت هستند. و پورسانت خود را به موقع تسویه می‌کنند. سینماهایی همچون کوروش، مگامال، چارسو و سینماهای تحت مدیریت حوزه هنری و... در موعد مقرر قدرالسهم پخش‌کنندگان و تهیه‌کنندگان را پرداخت می‌کنند.

وی ادامه داد: با ادامه روند بدقولی برخی سینماها، من و تعدادی از پخش‌کنندگان مجبور هستیم که از صاحبان سینماهایی که خلف وعده می‌کنند، شکایت کنیم. امیدوارم کانون پخش‌کنندگان، شورای صنفی نمایش به این مسئله هرچه زودتر ورود کند.

پیشتر تهیه‌کننده فیلم سینمایی «آینه بغل» از بدحسابی برخی سالن‌داران سینما در تسویه نکردن حساب‌های خود با پخش‌کنندگان و تهیه‌کنندگان گلایه کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز