خبرگزاری کار ایران

گلاره کیازند:

کیارستمی تأکید داشت بین هنرپیشه‌ها فرق نگذارم

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۵۰۳

گلاره کیازند می‌گوید: آقای کیارستمی هیچ‌وقت نمی‌خواست این مسئله اتفاق بیفتد که کسی از دیگری برتر باشد و هنرپیشه‌ای بیشتر نشان داده شود. می‌گفت همه اینجا یکسان‌اند و این مسئله برایش اهمیت زیادی داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایشگاه «شیرین – عباس کیارستمی» شامل عکس‌هایی از بازیگران فیلم «شیرین» ساخته عباس کیارستمی کارگردان فقید سینمای ایران در نگارخانه ثالث از روز جمعه برپاست.

گلاره کیازند (عکاس) از آشنایی خود با عباس کیارستمی گفت و ادامه داد: سر پروژه‌ی فرش ایرانی بود که با آقای کیارستمی آشنا شدم. من عکاس این پروژه بودم و بدین ترتیب این آشنایی شکل گرفت.

او درباره‌ی روند شکل‌گیری این نمایشگاه توضیح داد و گفت: موقعی که آقای کیارستمی مشغول ساخت فیلم شیرین بودند، به ایشان گفتم دوست دارم از هنرمندان حاضر در فیلم، عکاسی کنم و ایشان هم خواسته‌ام را رد نکرد. فقط همیشه تأکید داشت که یک‌وقت بین هنرپیشه‌ها فرق نگذارم. هیچ‌وقت نمی‌خواست این مسئله اتفاق بیفتد که کسی از دیگری برتر باشد و هنرپیشه‌ای بیشتر نشان داده شود. می‌گفت همه اینجا یکسان‌اند و این مسئله برایش اهمیت زیادی داشت.

این عکاس درباره‌ی سیاه‌وسفید بودن عکس‌ها گفت: به دو دلیل عکس‌ها را سیاه‌و‌سفید کردم؛ اول اینکه می‌خواستم با این کار، یکسانیِ مورد نظر آقای کیارستمی را رعایت کرده باشم و ثانیاً دلم می‌خواست کلاسیک بودن سینما را از این طریق نشان دهم.

کیازند درباره‌ی نمایشگاه حاضر بیان کرد: عکس‌ها، صد و یک پرتره از خود فیلم است که با تصویر آقای کیارستمی به صد و دو پرتره می‌رسد. به جز عکس ژولیت بینوش که کار آرش صادقی است، عکاس بقیه‌ی عکس‌ها خودم هستم. با این نمایشگاه می‌خواستم حسی که فیلم به ما القا می‌کند را دوباره زنده کنم؛ این که مخاطب در آنِ واحد این همه واکنش احساسی را در مدت زمان یک فیلم مشاهده می کند.

او اضافه کرد: ساخت فیلم شیرین به ۱۱ سال پیش برمی‌گردد. ابتدا قرار بود دو سال پیش این نمایشگاه برگزار شود که آقای کیارستمی مریض شدند. بعداً قرار شد در روز تولدشان این نمایشگاه افتتاح شود تا هم خاطر‌ه‌شان را دوباره زنده کنیم و هم فیلمی را بازنگری کنیم که خودش آن را خیلی دوست داشت. شیرین فیلمی بود که ذره‌ذره ساخته شد. همه‌ی فیلم در منزل آقای کیارستمی فیلم‌برداری شد. ایشان از بازیگرها می‌خواست به پرده‌ی سفید مقابل‌شان خیره شوند و به حسی از زندگی خودشان یا یک داستان فکر کنند. هیچ کدام از بازیگران صدای فیلم را نشیدند و صدا بعداً به فیلم اضافه شد.

نمایشگاه «شیرین – عباس کیارستمی» از یکم تا ششم تیر از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در نگارخانه ثالث واقع در خیابان کریم خان زند، حدفاصل ایرانشهر و ماهشهر، شماره ۱۴۸ برپا است.

کیارستمی تأکید داشت بین هنرپیشه‌ها فرق نگذارم

کیارستمی تأکید داشت بین هنرپیشه‌ها فرق نگذارم

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز