خبرگزاری کار ایران

تاریخ جنون در جامعه اسلامی دوره میانه بررسی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۷۳۱

نشست نقد و بررسی کتاب «تاریخ جنون در جامعه اسلامی دوره میانه» روز یکشنبه ۱۰ تیر برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، نشست نقد و بررسی کتاب "تاریخ جنون در جامعه اسلامی دوره میانه" با حضور عبدالله ناصری، حجت‌الاسلام مهدی مهریزی و قربان بهزاد‌یان‌نژاد برگزار می‌شود.

جنون، مجنون، جن، دیوانه، دیو و غیره با معانی مختلف و بعضا متضاد در جوامع گوناگون به کار رفته است. جمعی آن را به حالاتی که بر پیامبران عارض می‌شد تا وحی دریافت کنند و گروهی نیز به معنای بیماری روانی و غیره دانسته‌اند: شماری هم علت پدیداری آن را زیاد دانستن و برخی هم آن را نادانی و فقدان ظرفیت ذهنی خوانده‌اند؛ از این رو، در گذر زمان و در پرتو این تنوع برداشت‌ها و تعریف‌ها، بحث‌های گسترده‌ای در حوزه‌های ادیان و مذاهب، پزشکی علمی و عامیانه، عرفان، شعر و ادب، حقوق، حکومت‌داری و غیره، مطرح و در هر فرهنگی کلیشه‌هایی ساخته شده است. کتاب «تاریخ جنون در جامعه اسلامی دوره میانه» روایتگر این اندیشه‌ها و عملکردهای برآمده از آنها در عرصه جامعه اسلامی خاورمیانه است و مؤلف تلاش کرده تا ابعاد مختلف این مفاهیم را واکاوی و زمینه را برای پژوهش‌های بعدی فراهم کند.

این نشست روز یکشنبه ۱۰ تیر ماه و در ساعت ۱۷ به آدرس میدان توحید، خیابان نصرت غربی، پلاک ۵۶، طبقه سوم بوده و ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز