خبرگزاری کار ایران

تصویر خشن‌ترین و مرموزترین احساسات انسانی در آخرین اثر امانوئل اشمیت

asdasd
کد خبر : ۶۵۵۳۴۹

ترجمه فارسی آخرین اثر داستانی اریک امانوئل اشمیت توسط انتشارات چترنگ منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجموعه داستان «خواهران باربارن» نوشته اریک امانوئل اشمیت با ترجمه عاطفه حبیبی به تازگی توسط انتشارات چترنگ منتشر شده است.

این مجموعه داستان که به محض انتشار در سراسر اروپا پرفروش شد؛ چهار داستان به نام‌های «خواهران باربارن»، «مادموازل باترفلای»، «انتقام با بخشش» و «یک هواپیما برایم بکش» را شامل می‌شود که اشمیت در هرکدام با به کارگیری تعلیق، خشن‌ترین و مرموزترین احساسات انسانی را روایت می‌کند.

ناشر در معرفی کتاب نوشته است:

«آخرین اثر اریک امانوئل اشمیت، نویسندۀ پرآوازۀ فرانسوی، مجموعه‌داستانی است شامل چهار داستان کوتاه که منطق روان‌شناسی خشونت و عطوفت را می‌جوید. فلسفۀ وجودی‌ای که در بطن اثر با سادگی دل‌انگیز نثر اشمیت به چالش کشیده شده مخاطب را به سیری در احساسات و عواطف انسانی می‌کشاند. اشمیت در این اثر با شخصیت‌پردازی منحصر به خودش تقابل احساسات عمیق آدمی را به تصویر می‌کشد. در داستان اول به بطن زندگی خواهران دوقلوی باربارن می‌پردازد و ریشۀ حسادت را پی می‌گیرد، در داستان دوم ایثار و ازخودگذشتگی را به عنوان درون‌مایۀ داستان برمی‌گزیند، در داستان سوم انتقام با بخشش را به چالش می‌کشد و در داستان چهارم زندگی پیرمرد داستان را به گونه‌ای با خالق شازده کوچولو، آنتوان دو سنت اگزوپری، درمی‌آمیزد.»

پشت جلد کتاب نیز آمده است:

«با خواندن داستان‌های کتاب حاضر این سوال در ذهن شکل می‌گیرد که چطور می‌توانیم در جست‌وجوی انسانیت باشیم؛ درحالیکه زندگی ما را به سوی حسد، فساد، بی‌تفاوتی و جنایت سوق داده است.»

همچنین در بخشی از یکی از داستان‌های مجموعه می‌خوانیم:

«درکم کن موییزت. دوست دارم تمام عمرم را با فابین بگذرانم چون دوستش دارم، اما از کجا بدانم که می‌شود؟ "تمام عمر" خیلی مبهم است. نه؟ تازه فابین فقط همین تابستان اینجاست. سپتامبر برمی‌گردد به لیون. زندگی من همین حالاست، نه فردا. بعدش هم، ادای کسی را که خیلی تعجب کرده درنیاور، من و تو صدبار در موردش حرف زدیم، ما ازدواج را قبول نداریم. اگر بشود خب بهتر است، اما اگر نشد به هر حال با فابین می‌مانم.»

مجموعه داستان «خواهران باربارن» اریک امانوئل اشمیت و با ترجمه عاطفه حبیبی در ۲۸۷ صفحه و به قیمت ۳۴۰۰۰ تومان  توسط انتشارات چترنگ منتشر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز