خبرگزاری کار ایران

نمایندگان سینمای ایران در حاشیه جشنواره فیلم توکیو مطرح کردند؛

تاثیر سینمای کورساوا بر سعید روستایی/ سر فیلم‌ها دعوا هم می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۸۳۰۹۴۴

سعید روستایی می‌گوید که مدت 15 سال است درباره سینما مطالعه دارد و هفته‌ای 6 فیلم تماشا می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا عصر امروز، سه‌شنبه 14 آبان، بعد از پایان مراسم اختتامیه سی و دومین دوره جشنواره فیلم توکیو در ژاپن، نشست خبری فیلم سینمایی "متری شش و نیم" با حضور سعید روستایی کارگردان و نوید محمدزاده بازیگر فیلم برگزار شد.

سعید روستایی در باره وضعیت اکران فیلم متری شش و نیم در ایران گفت: خوشبختانه فیلم به خوبی اکران شد و با استقبال مخاطبان همراه شد البته من تا امروز فیلمی ندیدم که شبیه فیلم من ساخته شده باشد.  

وی با اشاره به علاقه خود به آکیراکوروساوا و تاثیر این کارگردان بر سینمای خود گفت: قطعا از کوراساوا تاثیر گرفته‌ام. من از 15 سالگی و از دبیرستان درس سینما خواندم و در این15 سال هفته‌ای 6 فیلم دیده‌ام و درباره سینما بسیار خوانده‌ام.

وی ادامه داد: قطعا از کوراسوا تاثیر گرفتم و برخی فیلم‌های وی را چند بار دیده‌ام. یکی از چیزهای که ایشان یاد گرفتم این بود که قصه خودم را با جزئیات و با حوصله و بدون عجله تعریف کنم.

 وی همچنین درباره رابطه خود با نوید محمدزاده گفت : من بیشتر از 10 سال است که نوید محمدزاده را می‌شناسم. او بازیگر بسیار توانمندی است و البته ما رابطه خوبی باهم داریم اما باهم سر فیلم دعوا هم می‌کنیم. اصولا شما هیچ زن و شوهری را پیدا نمی‌کنید که مثل ما با هم دعوا کنند.

نوید محمدزاده بازیگر فیلم متری شش و نیم نیز با اشاره به بازی شخصیت معتاد و فروشنده مواد مخدر در دو فیلم از سعید روستایی گفت: من و سعید روستایی گاهی حتی چند سال درباره یک فیلم و شخصیت صحبت می‌کنیم تا  آن  شخصیتی که در فیلم بازی کردم برای همان فیلم باشد و شبیه نداشته باشد.

وی ادامه داد: ما دو نفر  همیشه مثل دو تا کودک هستیم که یک چیزی را می‌خواهیم کشف کنیم. ما این رابطه را خیلی دوست داریم.

فیلم سینمایی متری شش و نیم در جشنواره فیلم توکیو برنده تندیس بهترین بازیگر مرد و بهترین کارگردانی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز