خبرگزاری کار ایران

بیانیه انجمن صنفی روزنامه‌نگاران آزاد ایران به مناسبت روز جهانی کارگر/ در دستمزد بازنگری شده و کالایی‌سازی آموزش و بهداشت متوقف شود

asdasd
کد خبر : ۹۰۷۰۹۸

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران آزاد ایران در بیانیه‌ای به تشریح مطالبات طبقه کارگر ازجمله روزنامه‌نگاران پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انجمن صنفی روزنامه‌نگاران آزاد ایران در بیانیه‌ای به مناسبت اول ماه مه (روز جهانی کارگر) به تشریح مطالبات و خواسته‌های طبقه کارگر پرداخت.

در این بیانیه می‌خوانیم: روزنامه‌نگاران هم مانند تمامی مزد و حقوق‌بگیران جامعه بحران‌زده ایران، در شرایطی به استقبال روزجهانی کارگر 2020  و روز معلم می‌روند که در ادامه 30 سال پیشبرد و سیطره سیاست‌های نئولیبرالی و تعدیل ساختاری در اقتصاد ایران که گسترش فقر و بیکاری مهم‌ترین دست‌آورد آن بوده، سال بسیار سختی را پشت سر گذاشته‌اند.

در ادامه این بیانیه، به مشکلات روزنامه نگاران اشاره شده و آمده است: نبود امنیت شغلی، قراردادهای موقت، دستمزد پایین و تعطیلی مکرر رسانه‌ها، وضعیت شغلی و معیشتی روزنامه‌نگاران را دشوار کرده است.

در ادامه این بیانیه، ضمن تبریک روز معلم و روز کارگر و همچنین اشاره به بحران بیکاری متعاقب کرونا، یکسری از مطالبات طبقه کارگر مطرح شده است؛ از جمله:

* بازنگری در تصویب حداقل مزد و تعیین حداقل مزد مناسب با سبد تامین هزینه و معیشت یک خانوار و رعایت حیثیت و کرامت انسانی تمامی مزد و حقوق‌بگیران شاغل و بازنشسته.

* برقراری حقوق و بیمه بیکاری برای تمامی بیکاران جوینده کار تا زمان اشتغال به کار مناسب.

* برقراری بیمه و تامین اجتماعی مناسب و مکفی برای تمامی آحاد ملت.

* برقراری آموزش و پرورش و بهداشت و درمان رایگان در تمام سطوح برای تمامی ساکنان این سرزمین و لغو هرگونه خصوصی‌سازی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این دو بخش.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز