خبرگزاری کار ایران

آغاز عملیات نقشه‌برداری آثار تاریخی سیراف

asdasd
کد خبر : ۹۱۲۷۶۶

معاون میراث‌فرهنگی بوشهر از آغاز عملیات نقشه‌برداری آثار تاریخی بندر سیراف خبر داد.

به‌ گزارش ایلنا، نصرالله ابراهیمی (معاون میراث‌فرهنگی بوشهر) با اعلام خبر آغاز عملیات نقشه‌برداری آثار تاریخی سیراف، گفت: ساختمان پایگاه ملی میراث‌فرهنگی سیراف با دیگر آثار موجود در این بندر از حیث قدمت و تاریخ بسیار ارزشمند بوده که برای جلوگیری از تجاوز به عرصه و اعیان و حریم آثار، اقدامات نقشه‌برداری و اخذ سند برای آن‌ها آغاز شده است.

او اضافه کرد: با توجه به اینکه هیچکدام از آثار تاریخی این بندر از سند رسمی به نام میراث‌فرهنگی برخوردار نیستند، به‌منظور جلوگیری از تعدی و تفریط در آثار، این کار انجام خواهد شد که فعلاً در مرحله نقشه‌برداری از مختصات آن‌ها هستیم.

معاون میراث‌فرهنگی بوشهر تصریح کرد: به غیر از خانه "وایت هوس محقق انگلیسی" که پایگاه میراث‌فرهنگی در آن قرار دارد، محوطه‌های تاریخی از جمله مسجد جامع، خانه‌های اعیانی، کوره سفال‌پزی، گمرک، حمام و قلعه نصوری هم برای تهیه و ثبت سند رسمی نقشه‌برداری می‌شوند و اقدامات اولیه انجام شده است.

او گفت: در کنار این کار پاک‌سازی محوطه‌ها و بناهای تاریخی را هم در دستور کار داریم که عملیات پاک‌سازی مسجد جامع شروع شده و بقیه آثار هم پاک‌سازی و ساماندهی خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز