خبرگزاری کار ایران

اسماعیل امینی:

هفته کتاب برای علاقه مندان به کتاب دلگرمی ایجاد می‌کند

asdasd
کد خبر : ۹۹۳۰۸۱

اسماعیل امینی با اشاره به اهمیت هفته کتاب گفت: تاثیر این برنامه‌ها در این است که توجه اهل فکر و رسانه و خانواده‌ها را به سمت اهمیت کتاب جلب می‌کند، از سوی دیگر برای کسانی که با کتاب ارتباط دارند دلگرمی ایجاد می‌کند زیرا در این هفته از اهالی نشر و اهل قلم تقدیر می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، اسماعیل امینی  گفت: اکنون در نظام اجتماعی و فرهنگی ما کتاب نخواندن افراد اصلا برای کسی اهمیتی ندارد و نظام تعلیم و تربیت و دانشگاه ما مبتنی بر این است که افراد می‌توانند چه تعدادی تست بزنند یا چند مقاله نوشته و چاپ کرده‌اند و به کتاب اهمیتی نمی‌دهند.

عضو شورای سیاستگذاری بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تاثیر برگزاری برنامه‌هایی مثل هفته کتاب و نمایشگاه کتاب کم نیست، عنوان کرد: تاثیر این برنامه‌ها در این است که توجه اهل فکر و رسانه و خانواده‌ها را به سمت اهمیت کتاب جلب می‌کند، از سوی دیگر برای کسانی که با کتاب ارتباط دارند دلگرمی ایجاد می‌کند زیرا در این هفته از اهالی نشر و اهل قلم تقدیر می‌شود.

این شاعر تاکید کرد: برای تقویت و اثربخشی برنامه‌های هفته کتاب هر چقدر بتوانیم از رسانه‌های فعال مانند تلویزیون استفاده کنیم تا درباره کتاب صحبت شود می‌تواند تاثیرگذاری چند برابری داشته باشد به عنوان مثال انتشار یک کتاب، خبر مهمی است که می‌تواند برای مخاطب هم مهم باشد.

عضو شورای سیاستگذاری بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با طرح این موضوع که امروز روزگار تسلط رسانه‌ها است، گفت: کتاب در این رقابت نمی‌تواند پا به پای آن‌ها بیاید زیرا کتاب یک رسانه خاموش است و در این میان اینکه به ناشران برتر توجه می‌کنیم کار خوبی است.

امینی در پایان گفت: پیشنهاد می‌کنم افرادی که در حوزه نشر کار بد منتشر می‌کنند هم در کنار تجلیل از ناشران حرفه‌ای باید معرفی شوند؛ ما ناشرانی داریم که کار بد چاپ می‌کنند و کتابسازی انجام می‌دهند زیرا این حرفه را به عنوان کسب و کار نگاه می‌کنند، به‌نظرم این افراد باید به جامعه معرفی شوند.

بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۹ با شعار «دانایی؛ مانایی» برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز