خبرگزاری کار ایران

آسیاتک؛ متولی اجرای پروژه فیبر نوری در استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۲۰۶۰

این شرکت در راستای اجرای پروژه توسعه شبکه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها با شهرداری‌های استان زنجان از جمله زنجان، ابهر، خرمدره و خدابنده و… تفاهم‌نامه مشترک جهت اجرای اختصاصی فیبر نوری امضا کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت انتقال داده‌های آسیاتک، مهندس محمدعلی یوسفی‌زاده، مدیرعامل آسیاتک در مراسمی با حضور عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مجسن افشارچی، استاندار زنجان و علیرضا فیروزفر، شهردار زنجان، امروز دوشنبه، ۶ شهریور ۱۴۰۲ در راستای اجرای پروژه توسعه شبکه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در استان زنجان، با شهرداران ابهر، خرمدره و خدابنده تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا کرد. بر اساس این تفاهم‌نامه، حفاری معابر برای اجرای زیرساخت‌های پروژه مذکور آغاز خواهد شد.

شرکت آسیاتک مهر ۱۴۰۱، در راستای اجرای تعهدات خود به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و تکلیف قانونی این وزارتخانه مبنی بر توسعه شبکه فیبر نوری در کشور، فاز عملیاتی پروژه فیبر نوری خود را در استان‌های مازندران، کرمانشاه، اصفهان و فارس نیز آغاز کرده است.

 

آسیاتک؛ متولی اجرای پروژه فیبر نوری در استان زنجان

 

روایت مدیرعامل آسیاتک از ضرورت توسعه فیبر نوری در کشور

به گفته مدیرعامل آسیاتک «این پروژه کمک می‌کند، تمامی شهروندان دسترسی پرسرعت و کم دغدغه‌ای به شبکه ملی اطلاعات داشته باشند.» وی علت حضور بخش خصوصی در امور زیرساختی و عمرانی توسعه فیبر نوری در کشور را ضرورت تغییرات در ارتباطات کشور عنوان و تاکید کرد: «اجرای طرح فیبر نوری و توسعه اپراتوری باعث توسعه شهر هوشمند، اقتصاد دیجیتال و تسهیل زندگی مردم می‌شود. استفاده از تکنولوژی باید به موقع در سبد خانوار ایجاد شود ولی متاسفانه در کشور توسعه با موازی کاری همراه است و نیاز است تا در زمینه سرمایه‌گذاری داده‌ها، به‌صورت جزیره‌ای اقدام نشود.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز