خبرگزاری کار ایران

موسوی در برنامه نسیم دانش:

باید بر لبه تکنولوژی حرکت کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۶۰۴

 

به گزارش ایلنا، علیرضا موسوی مدیرعامل شرکت کارت اعتباری ایران کیش در برنامه نسیم دانش که از شبکه نسیم پخش شد، با اشاره به ضرورت دانش بنیان بودن شرکت هایی که در حوزه صنعت پرداخت فعالیت می‌کنند ،گفت: «اساس این شرکت ها که مدیریت شبکه پرداخت را انجام میدهند و درصدد هستند تا یک تراکنش درست، سروقت و با اطمینان به دست پذیرنده و دارنده کارت برسد، توان بالای آن ها در حوزه فناوری است. مدیریت این شبکه نیازمند زیر ساخت ها باتکنولوژی به روز است، از سویی برای توسعه ابزارهای پذیرش، باید بر لبه تکنولوژی حرکت کنیم. به همین دلیل شرکت ما در قالب یک شرکت دانش بنیان فعالیت می کند.»

وی انواع شرکت های پرداخت را نام برد و افزود: «در شبکه پرداخت، 12 شرکت که به آن ها psp می گویند و ایران کیش نیز جزوی از آن است به عنوان شرکت های اصلی، مدیریت تراکنش پرداخت را برعهده دارند. از سویی شرکت های هدایت تراکنش هستند که وظیفه اجاره یا فروش دستگاه ها را به پذیرندگان دارند، شرکت های پرداخت ساز در زمینه موبایل اپلیکیشن ها فعالیت می کنند و شرکت های پرداخت یار شرکت هایی هستند که درگاه پرداخت دارند.»

موسوی در ادامه در پاسخ به این سوال که چه تعداد پرسنل در ایران کیش فعالیت دارند به حضور نزدیک به 1800 پرسنل از جمله پشتیبانان دراین شرکت اشاره کرد.

او در جواب پرسش خبرنگار مبنی برعدم موفقیت برخی تراکنش ها در شبکه مالی کشور گفت: «مغایرت مالی جزو لاینفک یک چرخه تراکنش است، آن هم در شرایطی که بدانیم در کشور 9 میلیون دستگاه وجود دارد و بیش از چهار میلیارد و دویست میلیون تراکنش در ماه اتفاق می افتد و قاعدتا بعضی از مغایرت ها دراین حجم از تراکنش ها امری عادی است که البته به سرعت نیز رفع می شوند. در فرایند تراکنش، شرکت پرداخت، رگولاتور که نهاد ناظرو همان شاپرک است و بانک هانقش دارند، طبیعی است وقتی اتفاقی می افتد که منتج به مغایرتی می شود، این مسئله، ظرف مدت نه چندان زیادی بر طرف شده  و باید اندکی صبوربود چرا که اساسا فرایند مالی پیچیده است.»

مشارکت هلدینگ ها برای دانش بنیان ها

محمد فرجود، مدیرعامل هلدینگ تفتا نیز دراین برنامه گفت: « یکی از حوزه هایی که در نوآوری و خدمات فعالیت دارند، بانک هاهستند. دراین بین مجموعه هایی تلاش دارند تا شبکه بانکی کشور را به زیست بوم دانش بنیان و نوآور کشور نزدیک کنند. بسیاری از هلدینگ ها این نقش را ایفا می کنند بانک ها به کمک این هلدینگ ها در حوزه های فین تک و جدید سرمایه گذاری می کنند یا به مجموعه های دانش بنیان وام میدهند، یا امکانات خودشان و دسترسی هایشان را به کسب و کارهای جدید میدهند یا برای تولید خدمات جدید به مردم مشارکت می کنند.»

وی افزود: «دراینجاست که نقش هلدینگ ها در حوزه فین تک و بانکی خیلی پررنگ تر می شود، چرا که آن ها سرمایه گذاری ها را انجام میدهند تا هم افزایی انجام شده و همه منتفع  شوند. ازاین روست که هلدینگ ها نباید به تنهایی عمل کنند بلکه میبایست به ساختارهای دانش بنیان فرصت دهند تا مردم از این مشارکت، میان سرمایه گذارها و شرکت های دانش بنیان استفاده کنند.»

فرجود گفت: «به دلیل آنکه این ساختاربه دلیل تحریم ها نمی توانسته به شبکه های جهانی وصل باشد، توسعه درون زا شکل گرفته است و واقعا باید گفت فاصله تکنولوژی در صنعت مالی خیلی زیاد نیست. زیر ساخت های پرداخت، بومی و بزرگ هستند و این موضوع فرصت خلاقیت را به مجموعه های داخلی داده است.» 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز