خبرگزاری کار ایران

سریال ادامه‌دار معضل مسافرکش‌های شخصی و راه حل‌‌های آن

asdasd
کد خبر : ۴۵۴۴۹۴

بیش از ۱۹ میلیون سفر درون‌‌شهری روزانه در تهران انجام می‌شود و این در حالیست که بخش قابل توجهی از این تعداد توسط مسافرکش‌های شخصی صورت می‌پذیرد و مسئله مسافرکش‌های شخصی از جمله مسائلی است که با وجود تدابیر اندیشیده شده مسئولین، سابقه‌ای قدیمی دارد و به صورت دوره‌ای تیتر نشریات و خبرگزاری‌ها می‌شود.

به گزارش ایلنا، از جمله مسائلی که مطرح می‌شود، عدم امنیت آن‌ها، دریافت کرایه‌های سلیقه‌ای و ایجاد ترافیک‌ در معبرها و تقاطع‌های شهری را می‌توان نام برد. در این میان یکی از راه‌کارهایی که برای حل این مشکل انجام شد اعلام ممنوعیت مسافرکشی خودروهای با پلاک شهرستان بود که البته خود این راه‌کار جای بررسی داشته و باید دید پس از گذشت ۳ ماه چه میزان توانسته ترافیک معابر تهران را کاهش دهد.

در این رابطه رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، سردار تیمور حسینی گفت: ” ۴ میلیون از کل سفرهای درون‌شهری تهران توسط این مسافرکش‌ها انجام می‌شود” که این عدد نشان از تعداد بالای جابجایی این مسافرکش‌ها و اهمیت رسیدگی به مسافرکش‌های شخصی را می‌رساند.

در همین راستا ناصر امانی معاون برنامه ریزی توسعه شهری و امور شورا شهرداری تهران در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار شهری افکار نیوز گفت:” یکی از موضوعاتی که در دستور کار شورای ترافیک تهران قرار دارد ساماندهی و تعیین تکلیف مسافربرهای شخصی در سطح شهر است. امیدواریم در این شورا تصمیمی جامع گرفته شود به این معنی که هم رفع ترافیک شهر و نظم شهری مورد نظر قرار گیرد و هم دغدغه معیشت این افراد.”

به نظر می‌رسد برای حل این مشکل ضمن در نظر گرفتن مشکلات ترافیکی که این مسافرکش‌ها به وجود میآورند می‌بایست بعد تامین معیشت آن‌ها را نیز در نظر گرفت و می‌بایست نسخه‌ای برای آن پیچید که تمام جوانب را در بر داشته باشد.

یکی از راهکارهایی که اخیرا در فضای شهر تهران سر و صدای زیادی نیز به پا کرده است اپلیکیشن‌های درخواست خودرو اینترنتی هستند. به نظر می‌رسد که راهکاری که این کسب‌وکارها ارائه می‌دهند توانسته ضمن راضی نگه داشتن سمت راننده و مسافر معضل مسافرکش‌های سرگردان را نیز حل بکند.

در همین راستا، شهرام شاهکار، مدیرعامل یکی از همین کسب‌وکارهای درخواست خودرو اینترنتی گفت: “ما در اسنپ راهکاری را ارائه داده‌ایم که ضمن حل مشکل آلودگی هوا، راه حلی برای مسافرکشان سرگردان است. راننده در این روش دیگر نیازی ندارد که برای سوار کردن مسافر مسافت‌های زیادی را خالی طی کند و دیگر نیازی هم به بند آوردن چهارراه‌ها و معابر برای سوار کردن مسافر نیست. راننده فقط کافیست خودرو خود را در جای مناسب پارک کرده، خودرو را خاموش کرده و اپلیکشن خود را روشن کند تا نزدیک درخواست سفر مسافر برای آن‌ها ارسال شود. اکنون بیش از ۳۰ هزار نفر کاربر راننده با استفاده از همین روش در حال جابجایی مسافر هستند.”

شاهکار در جواب به سوال اعلام پلیس راهور درباره ممنوعیت کار مسافرکش‌های شهرستانی افزود: از همان زمان اعلام این خبر ما تمام تلاش خود را برای پیروی از دستور پلیس راهور انجام داده‌ایم و اکنون تمام خودروهای موجود در ناوگان اسنپ پلاک تهرانی هستند.

با در نظر گرفتن راهکارها و اقداماتی که تا کنون انجام شده است به نظر می‌رسد کلید حل مشکل مسافرکش‌های سرگردان و نبود نظارت بر آن‌ها در همکاری بخش خصوصی و دولتی با یکدیگر است و امید آن می‌رود که با انجام این همکاری‌ها و استفاده از تکنولوژی‌‌هایی که ذکر شد شاهد حل شدن این مشکل در آینده‌ای نزدیک باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز