خبرگزاری کار ایران

سر تیم علی دایی را در اصفهان بریدند؛

عزیزی: مستندات ابومسلم را به AFC بدهم فوتبال ایران تعلیق می شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۲۵۶

من به علی دایی حق می دهم عصبانی باشد و اعتراض کند چون آن طور که ما از تلویزیون دیدیم اتفاقی نیفتاد که بازیکن پرسپولیس اخراج شود البته باز هم باید از خود قهرمانی بپرسید که چرا چنین تصمیمی گرفت.

مهاجم سابق تیم ملی فوتبال ایران معتقد است که در فوتبال ما اتفاقاتی می افتد که آدم تعجب می کند اما این واقعیت فوتبال ما است و همیشه اتفاقات عجیب و غریب فوتبال ما را به سمت نابودی برده است.

خداداد عزیزی با اشاره به مشکلات داوری پرسپولیس و سپاهان در اصفهان معتقد است که حسین عسگری باید عوض شود چرا که افتضاحات داوری را نمی تواند جمع کند. حرف های او با خبرنگار ایلنا را در زیر می خوانید:

در مورد اتفاقات داوری بازی پرسپولیس و سپاهان چه نظری دارید؟

ما نزدیک به صحنه نبودیم و حتماً محسن قهرمانی دلیلی برای اخراج بازیکن پرسپولیس داشت اما، با این اتفاق کلاً نتیجه بازی برگشت. من به علی دایی حق می دهم عصبانی باشد و اعتراض کند چون آن طور که ما از تلویزیون دیدیم اتفاقی نیفتاد که بازیکن پرسپولیس اخراج شود البته باز هم باید از خود قهرمانی بپرسید که چرا چنین تصمیمی گرفت.

علی دایی بعد از این مسابقه اعلام کرد که شماره حساب قهرمانی را ندارد و رویانیان هم مدعی شده که فصل قبل یکی از داوران ۶۰ میلیون تومان از او خواسته تا بازی را برای پرسپولیس درآورد. واقعاً چنین اتفاقاتی در فوتبال ما می افتد؟

در فوتبال ما همه جور اتفاقی می افتد. اتفاقاتی می افتد که آدم تعجب می کند. البته اینها مسائلی نیست که بگوییم هست یا نیست؟ اما اینکه داور را محکوم کنیم پول خواسته یا پول گرفته نیاز به اثبات دارد، آنچه که ما در بازی پرسپولیس دیدیم در محوطه جریمه تیم دایی اتفاقی نیفتاد و آن اخراج و پنالتی مشهود بود و صدای همه را درآورد. من به دایی حق می دهم اینگونه اعتراض کند وقتی تیمش تازه جان گرفته در بالای جدول رسیده، چنین اشتباهی را مرتکب می شود. با این اشتباه سر دایی را در اصفهان بُریدند و ممکن است با این ۳ امتیاز تیم او از آسیا دور شود. اعتقادم بر این است که اگر آن بازیکن پرسپولیس اخراج نمی شد، ممکن بود تیم دایی ۳ امتیاز را بگیرد. باشگاه ها اعتراض می کنند چون همین ۳ امتیازها یک تیم را از قهرمانی یا کسب سهمیه آسیا دور می کند. پرسپولیس این همه هزینه کرده و با یک اشتباه دچار مشکل می شود و این درست نیست.

ببینید وضعیت چقدر خراب بوده که نصیرزاده می گوید: این اشتباه داوری نیست بلکه افتضاح داوری است. شما چه نظری دارید؟

من کارشناس داوری نیستم اما وقتی کارشناسان می گویند این اشتباه نبوده و افتضاح بوده، در این فدراسیون را تخته کنند. اینکه باز هم توجیه کنند اشتباه داوری جزئی از داوری است را قبول ندارم. داوران به چه قیمتی اشتباه می کنند اینکه یک تیم را نابود کنند؟ به نظر من این اشتباهات بزرگ تیم های ما را به سمت نابودی می برد.

کمیته داوران در این شرایط چه وظیفه ای دارد؟

صراحتاً باید بگویم رئیس دپارتمان داوری را باید عوض کنند. وقتی این افتضاح را نمی توانند جمع کنند باید بروند. عسگری نمی تواند و بلد نیست. حالا که او نمی تواند یک نفر دیگر را بگذارد. چه اجباری است او در کمیته داوران باشد. چرا تعارف دارند؟ آبرو و حیثیت فدراسیون دارد می رود چون این مسائل قبلاً در لیگ یک بود اما خدا را شکر دارد وارد لیگ برتر هم می شود.

ادامه این روند فوتبال ما را به کجا خواهد بُرد؟

هیچی از این اتفاقات در فوتبال ما همیشه می افتد و ما هم همیشه گفته ایم این راه به ترکستان می رود و باید سریع تر فکری به حالش بکند.

در مورد ابومسلم صحبت کنید. به نظر شما اتفاقاتی که پیرامون این تیم افتاده، حرفه ای است؟

همه جای دنیا فوتبال را به سمت خصوصی سازی می برند اما اینجا فوتبال را از بخش خصوصی می گیرند و به دولت می دهند. وفایی ۳ سال در ابومسلم هزینه کرده اما تیم را از وی می گیرند و به تربیت بدنی استان می دهند جالب اینکه خودشان مربی گذاشته اند و یک نفر را معرفی کرده اند که تیم را اداره کند اما آن شخص پولی را ندارد که برای ابومسلم هزینه کند. به نظر من اینها فقط یک بازی است. چون می خواستند تیم را خودشان بگیرند. وزارت ورزش تیم را در اختیار تربیت بدنی استان قرار داده و آنها تیم را در اختیار یک شخص دیگری قرار دادند که دقیقاً برخلاف قوانین AFC و فیفا است. من به وفایی گفتم مستندات خودش را ترجمه کند و با AFC هم صحبت کرده ام و مطمئناً این مستندات را به AFC می برم. از همین جا به کفاشیان می گویم این مسئله، دخالت دولت در فوتبال است و دولت نمی تواند در فوتبال دخالت کند. کفاشیان می داند این مسئله به تعلیق فوتبال ایران منجر می شود.

حرف خاصی اگر مانده بفرمایید.

به کفاشیان هشدار می دهم اتفاق خیلی بدی برای فوتبال ایران در حال رخ دادن است. این قضیه دارد باب می شود که اداره کل تربیت بدنی استان ها کمیسیون ماده ۵ تشکیل می دهند که رئیس آن همان رئیس اداره کل تربیت بدنی استان است. آقایان جلسه می گذارند و می گویند مدیر فلان باشگاه صلاحیت تیمداری ندارد و طبق کمیسیون ماده ۵ تیم را در اختیار شخص دیگری قرار می دهند. الان این اتفاق برای ابومسلم افتاده و فردا برای ذوب آهن، سپاهان، تراکتورسازی و… می افتد و این اتفاق خوشایندی برای فوتبال ما نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز