خبرگزاری کار ایران

تعیین سن استخوانی، صغر سن نیست؛

هاشمیان: سن استخوانی بازیکنان با سن شناسنامه‌ای آنها متفاوت است

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۳۶۵

بنا به دلائل پزشکی امکان بالاتر یا پائین‌تر بودن سن استخوانی از سن تقویمی وجود دارد. پس نمی‌توان صرفا اعلام کرد بازیکن به دلیل مشخص شدن سن استخوانی دارای صغر سن است.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال در پاسخ به اینکه ۶ بازیکن تیم ملی زیر ۱۷ سال صغر سنی دارند گفت: سن استخوانی بازیکنان با سن شناسنامه‌ای آنها متفاوت است.

به گزارش ایلنا، احمد هاشمیان گفت: بر اساس آئین نامه مسابقات و بنا به درخواست کادر فنی تیم ملی زیر۱۷ سال از کلیه بازیکنان دعوت شده تستMRI جهت تعیین سن استخوانی گرفته شد و با مشخص شدن سنی استخوانی بازیکنان، کلیه ملی‌پوشانی که اکنون نام آنها به فیفا ارسال شده، از نظر سن استخوانی در رنج سنی زیر ۱۷ سال قرار دارند.

وی افزود: تعیین سن استخوانی به مفهوم نادرست بودن سن شناسنامه‌ای بازیکنان(صغر سنی) نیست و در مورد کسانی که سن شناسنامه‌ای آنها کاملا مطابق با شرایط واقعی تولد فرد است، بنا به دلائل پزشکی امکان بالاتر یا پائین‌تر بودن سن استخوانی از سن تقویمی وجود دارد. پس نمی‌توان صرفا اعلام کرد بازیکن به دلیل مشخص شدن سن استخوانی دارای صغر سن است.

وی افزود: از آنجائی که مقامات فدراسیون و کادر فنی تیم ملی اعتقاد فراوانی نسبت به رعایت کلیه قوانین مسابقات را داشته‌اند، تمامی اقدامات لازم از نظر پزشکی به عمل آمده و کمترین تردیدی برای استفاده از بازیکنان معرفی شده و تطبیق سن استخوانی آنها با آئین نامه های رسمی مسابقه وجود ندارد.

رئیس کمیته پزشکی گفت: ۶ بازیکنی که مدت‌های زیادی با این تیم تمرین کرده و کادر فنی نیز زحمات زیادی برای این ملی‌پوشان انجام داده‌اند، به دلیل افزایش رشد سن استخوانی نمی‌توانند تیم ملی زیر ۱۷سال را در رقابت‌های جام‌جهانی امارات همراهی کنند. این بازیکنان در فاصله ۶ ماه گذشته و در حد فاصل دو مرحله ارزیابی انجام شده توسط MRI، سن استخوانی شان از سن مجاز تقویمی عبور کرده و بر همین اساس نمی‌توان از آنها استفاده کرد. ضمن اینکه با صلاحدید مربیان در رده‌های بالاتر این ملی‌پوشان می‌توانند در آینده بازی کنند. بنا براین اطمینان می‌دهیم از حیثشرایط سن استخوانی بازیکنان ما در رقابت‌های جام جهانی امارات هیچگونه مشکلی نخواهند داشت. لازم است به یکی از روزنامه‌های ورزشی که بدون تحقیق کافی، فرافکنی کرده تاکید کنم اگر قرار بر این بود بازیکنان جا زده در تیم ملی باشند تصمیم دیگری گرفته می‌شد و این نشان بر سلامت فدراسیون در نظارت بر این موارد است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز