خبرگزاری کار ایران

خود معترضان آیین‌نامه‌را نوشته‌اند؛

براتی: کسر امتیاز از تیم‌ها توسط کمیته انضباطی قانونی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۲۲

در صورتی که کمیته استیناف این احکام را نغض نکند، هیچ مرجعی نه رئیس فدراسیون فوتبال، نه هیئت رئیسه و نه مجمع فدراسیون فوتبال هیچ کدام حق برگشت این امتیازات و نادیده گرفتن احکام کمیته انضباطی را ندارند.

کارشناس مسائل حقوقی فوتبال گفت: کسر امتیاز از تیم‌ها انضباطی فدراسیون فوتبال قانونی بوده است.

احمدرضا براتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: مسئله این است که ما یک آیین‌نامه فدراسیون فوتبال ایران و یک آیین نامه فیفا داریم و در‌ آیین‌نامه فدراسیون فوتبال ما این مسئله وجود دارد که کمیته انضباطی در صورت رفتار ناهنجار تماشاگران می‌تواند از تیم‌ها کسر امتیاز کند پس کسر امتیاز از تیم‌ها توسط کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال قانونی بوده است.

وی افزود: این دوستانی که مخالف کسر امتیاز از تیم‌ها توسط کمیته انضباطی هستند، به آیین نامه فیفا استناد می‌کنند و می‌گویند چنین قانونی در آنجا وجود ندارد. نکته‌ای که وجود دارد این است که کارشناسانی که چنین ادعایی را مطرح می کنند کسانی هستند که این آیین‌نامه فدراسیون فوتبال ایران را نوشته و تصویب کرده‌اند و الآن به آیین‌نامه‌ای که دستپخت خودشان است، اعتراض می‌کنند.

این کارشناس مسائل حقوقی می‌افزاید: در مورد این آقایان باید بگویم که اولا تا مادامی که این آیین‌نامه اصلاح نشده، کمیته انضباطی می‌تواند در صورت تشخیص و صلاحدید به همین روش ادامه بدهد و برای کنترل تماشاگران و سکوها مبادرت به کسر امتیاز نماید، نکته دوم اینکه تنها راه نغض این احکام و عدم کسر امتیاز، نغض احکام صادره توسط کمیته استیناف است و در صورتی که کمیته استیناف این احکام را نغض نکند، هیچ مرجعی نه رئیس فدراسیون فوتبال، نه هیئت رئیسه و نه مجمع فدراسیون فوتبال هیچ کدام حق برگشت این امتیازات و نادیده گرفتن احکام کمیته انضباطی را ندارند.

براتی در پایان گفت: حتی اگر آیین نامه انضباطی هم اصلاح شود، نسبت به احکامی که در آینده صادر می شود، نافذ خواهد بود و تأثیری در احکام قبلی ندارد و این ادعا که بعد از اصلاح آیین نامه این امتیازات قابل برگشت هستند و یا اینکه هیئت رئیسه و مجمع می توانند این امتیازات را اعاده نمایند، هیچگونه مبنای حقوقی ندارد و طرح اینگونه مسائلی ناشی از کم اطلاعی یا حتی بی اطلاعی گویندگان این سخنان از الف بای حقوق است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز