خبرگزاری کار ایران

در سایت‌های FIFA و AFCمنتشر شد؛

بازتاب بین‌المللی پیروزی ایران بر لبنان

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۳۳۶

فیفا در ادامه گزارشش نوشت که ایران در مقابل لبنان با نتیجه ۴ بر یک میزبانش را شکست داد تا قدرتش زیادش را به رخ حریف بکشد.

پیروزی چهار بر یک ایران مقابل لبنان در سایت‌های فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا بازتاب خوبی داشت.

به گزارش ایلنا، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی از پیروزی ۴ بر یک تیم ملی ایران مقابل لبنان در رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا درباره این بازی نوشت که تیم ملی ایران، دارنده ۳ عنوان قهرمانی آسیا پس از پیروزی ۴ بر یک شب گذشته در گروه دوم رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا، صعودش را پیش از بازی آخرش مقابل کویت قطعی کرد.

این سایت در ادامه گزارشش نوشت: امیرحسین صادقی اولین گل ایران را پیش از به پایان رسیدن نیمه اول در ورزشگاه اسپورت سیتی بیروت وارد دروازه لبنان کرد و پس از وی اشکان دژاگه، جواد نکونام که نامزد بازیکن سال آسیا شده و همچنین رضا قوچان‌نژاد در نیمه دوم برای ایران گل زدند تا چهارمین پیروزی ایران از ۵ بازی در رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا بدست بیاید. لبنان امیدهایش برای صعود کم رنگ شد چرا که پیروزی ۳ بر یک کویت مقابل تایلند، شرایط جدول را برای آنها سخت کرد.

ایران برای اینکه صعودش را قطعی می‌کرد نمی‌بایست می‌باخت تا اینکه ۶ دقیقه قبل از اینکه داور در سوتش برای پایان نیمه اول بدمد، این امیرحسین صادقی بود که روی ارسال یک ضربه کرنر از جناح چپ توانست دروازه لبنان را باز کند. تیم میهمان ۵ دقیقه پس از آغاز نیمه دوم هم گل خورد چراکه رضا قوچان‌نژاد پاس گل را به اشکان دژاگه داد تا او گل دوم را به ثمر برساند. ۴ دقیقه بعد علی حمام در محوطه جریمه مسعود شجاعی بازیکن تکنیکی ایران را با خطا متوقف کرد تا داور یک ضربه پنالتی به سود ایران اعلام کند و جواد نکونام گل سوم ایران را وارد دروازه لبنان کند. اما چهارمین گل ایران را رضا قوچان نژاد بازیکن لژیونر ایران شاغل در لیگ بلژیک به ثمر رساند تا بازی ۴ صفر شود. این گل در دقیقه ۶۴ به ثمر رسید. با این حال لبنان که امیدهایش برای صعود را از دست رفته می‌دید، ۱۱دقیقه و در دقیقه ۷۵ بعد توسط حیدر به گل رسید.

سایت فیفا هم با تیتر ایران قدرتش را به رخ لبنان کشید درباره پیروزی ایران مقابل لبنان و دیگر بازی‌های مقدماتی جام ملت‌های ۲۰۱۵ استرالیا نوشت که تیم ملی ایران در کنار تیم‌های ملی ازبکستان، قطر، عمان، کویت صعودش را به مرحله نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ استرالیا قطعی کرد. فیفا در ادامه گزارشش نوشت که ایران در مقابل لبنان با نتیجه ۴ بر یک میزبانش را شکست داد تا قدرتش زیادش را به رخ حریف بکشد.

در بازی که به خاطر عدم حضور تماشاگران و در سکوت کامل انجام شد صادقی در دقیقه ۳۹، اشکان دژاگه در دقیقه ۵۱، کاپیتان جواد نکونام دردقیقه ۵۵ و رضا قوچان‌نژاد در دقیقه ۶۵ برای ایران گل زدند و این در حالی بود که لبنان تک گل خود توسط محمد حیدر به ثمر رساند.

سایت‌های یورونیوز و خبرگزاری رویترز هم درباره پیروزی ایران بر لبنان و صعود به جام ملت‌های آسیای ۲۰۱۵ مطالبی روی خروجی‌شان قرار دادند و به این بازی پرداختند و اشاره کردند که پیروزی ایران در حالی اتفاق افتاده که ورزشگاه محل بازی به دلیل دو انفجار در حوالی سفارت ایران در بیروت، خالی از تماشاگر بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز