خبرگزاری کار ایران

جهانی فر مطرح کرد:

لزوم تغییر ساختار فوتبال برای برون رفت از چالش ها

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۰۹۹

تمامی تصمیمات هیات بر اساس خرد جمعی گرفته می شود / عملکرد و برخورد ما را تا زمانی که پشت میز مسوولیت هستیم، قانون و مقررات تعیین می کند.

سرپرست هیات فوتبال خراسان رضوی اظهار کرد: برای اصلاح چالش های موجود در فوتبال باید تغییرات اساسی در حوزه های مختلف آن ایجاد کنیم.

به گزارش ایلنا، محمد جهانی فر گفت: حضور مدیران سیاسی در ورزش مشکل اساسی این حوزه است که با جایگزین شدن مدیران اجرائی و متخصص و بهره گیری از افراد دارای تجربه میدانی، می توانیم با تغییر و اصلاح برخی ساختارها شاهد رشد بیشتر ورزش باشیم.

وی با بیان اینکه مشکل فوتبال ما یک روزه حل نخواهد شد، افزود: اگر منابع مالی و انسانی فوتبال استان درست مدیریت شود قطعا می توانیم در ده سال آینده از خراسان رضوی بازیکن صادر کنیم.
سرپرست هیات فوتبال خراسان رضوی با اشاره به استفاده از تکنولوژی برای تسهیل و بهره وری امور در سطح دنیا، گفت: اولین کاری که در این راستا انجام دادیم راه اندازی اتوماسیون اداری هیات در فاز اول بود ضمن اینکه اجرای این شیوه در شهرستان ها و باشگاه ها در فازهای بعدی پیش بینی شده است.

جهانی فر با تاکید بر اینکه اولین هدف هیات رسیدن به استانداردهای مد نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا بود، گفت: بحث" آسیا ویژن " از سال های پیش در استان آغاز ولی متاسفانه نیمه کار رها شد. با پیگیری و انجام هماهنگی، این روند از سرگرفته شد که با استقبال و قول مساعدت فدراسیون نیز همراه بود.
سرپرست هیات فوتبال استان با تاکید بر تلاش برای رسیدن به یک انضباط مالی در هیات فوتبال خراسان رضوی، ادامه داد: با بهره گیری از یک نیروی کارآمد و باتجربه در این حوزه توانستیم به تراز مالی خوبی دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به درآمد حدود ۵۰۰ میلیون تومانی از اوایل مرداد ماه امسال از منبع ورودی تیم ها در هیات فوتبال استان، گفت: قطعا هزینه های انجام شده بیشتر از این مقدار خواهد بود ولی شفافیت در تراز مالی از دستاوردهای انضباط مالی بوده است که می توانیم گزارش آن را تا پایان فصل ۹۲-۹۳ به صورت کامل ارائه کنیم.

جهانی فر با بیان اینکه مبنای کار ما در هیات دانش، مهارت و تجهیزات بوده است، افزود: در این راستا با برگزاری دوره های آموزشی مختلف داوری و مربیگری با بهبود ساختارها به دنبال رسیدن به استانداردهای فوتبال آسیا هستیم.
وی اظهار داشت: در این راستا موضوع استانداردسازی ساختار مدارس فوتبال استان از اهمیت خاصی برخوردار بود که تلاش کردیم ۲۵ مدرسه فوتبال استان را به سطح این استانداردها برسانیم.

سرپرست هیات فوتبال خراسان رضوی با تاکید بر راه اندازی پایگاه های استعدادیابی فوتبال در مناطق کم برخوردار اما پر استعداد استان، بیان کرد: بر طبق آیین نامه نقل و انتقالات باشگاه ها، ۳ درصد از مبلغ قراردادها باید به هیات اختصاص یابد که سعی داریم تنها ۳۰ درصد از آن صرف هزینه های جاری و بقیه آن را به سمت ایجاد پایگاه های استعدادیابی سوق دهیم.

وی با اشاره به شناسایی مناطق تبادکان، طلاب، گلشهر و ساختمان به عنوان مناطق پراستعداد اما محروم مشهد، گفت: در کارگروه تخصصی که نمایندگان باشگاه ها به جز سیاه جامگان در آن حضور داشتند عنوان کردیم که ۷۰ درصد مبلغی که از باشگاه ها دریافت می کنیم را صرف ایجاد مراکز استعدادیابی با نام این باشگاه ها خواهیم کرد.

جهانی فر افزود: در این راستا علاوه بر بهره گیری از ظرفیت مربیان و معلمان ورزشی این مناطق، ۱۶ نفر از مربیان استان را برای شرکت در دوره های آموزشی استعدادیابی به فدراسیون معرفی کرده ایم.

وی در خصوص دریافت ۳ درصد حق هیات از مبلغ قراردادها بر اساس آیین نامه نقل و انتقالات فدراسیون، گفت: تاکنون مبلغی دریافت نشده است اما برای هر میزبانی نمایندگان استان در لیگ دسته ۲، یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در لیگ دسته یک مبلغ ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تعیین شد که باید تا پایان فصل ۹۲-۹۳ تسویه حساب شود، در غیر اینصورت هیچ گونه خدمات فوتبالی به این باشگاه ها ارائه نخواهیم کرد.

سرپرست هیات فوتبال خراسان رضوی با بیان اینکه تمامی تصمیمات هیات بر اساس خرد جمعی گرفته می شود، افزود: عملکرد و برخورد ما را تا زمانی که پشت میز مسوولیت هستیم، قانون و مقررات تعیین می کند.

وی به تغییر تدریجی تعداد تیم های لیگ های داخلی استان تا رسیدن به استانداردهای آسیا ویژن اشاره و عنوان کرد: به دنبال این هستیم که علاوه بر اصلاح تعداد تیم های لیگی در استان در رده های مختلف سنی، تیم های موجود دارای سازماندهی مناسب، اساس نامه، ساختمان و دیگر امکانات مطابق با استانداردهای لازم باشند.

جهانی فر با اشاره به برنامه ریزی برای راه اندازی کمیته بازرسی و ارزشیابی در هیات، گفت: در صددیم برای بهبود وضعیت فوتبال در مناطق مختلف استان، از این کمیته کنار کمیته شهرستان ها بهره ببریم.

وی در خصوص مساله به وجود آمده برای محسن قهرمانی داور فوتبال استان، گفت: پیگیری هایی از سوی کمیته داوران استان در فدراسیون انجام دادیم و قطعا به عنوان جامعه داوری از حقوق وی در خصوص این اتهام که ثابت نشد، پشتیبانی خواهیم کرد.

سرپرست هیات فوتبال خراسان رضوی در خصوص مسائل پیش آمده در تیم فوتبال ابومسلم و اعلام وفائی در خصوص عدم انجام هزینه تا مشخص شدن مالکیت تیم، بیان کرد: کمیته انضباطی فدراسیون و هیات وارد موضوع مالکیتی این تیم نخواهد شد و این موضوع یک بحثحقوقی است که باید از طریق قوه قضاییه پیگیری شود.

همچنین نائب رییس بانوان هیات فوتبال خراسان رضوی نیز در این نشست رسانه ای با بیان اینکه مشکل اساسی بانوان در استان برخوردار نبودن از توجه کافی از سوی مسوولان و رسانه ها است، عنوان کرد: اگر تنها یک درصد از توجهی که به فوتبال و فوتسال آقایان می شود به بانوان می شد وضعیت به مراتب بهتری داشتیم.

حمیرا شجاعی افزود: هرچند لیگ فوتسال بانوان استان فعال نیست ولی چندین بازیکن خراسانی در رده های مختلف به تیم ملی راه یافته اند.

وی با اشاره به حضور تیم فوتبال بانوان استان با نام پرسپولیس مشهد در لیگ برتر امسال، گفت: سال گذشته با اضافه شدن ۲ نفر از ملی پوشان استان توانستیم این سهمیه را حفظ کنیم و امیدواریم امسال با برخورداری از کادر فنی و بازیکنان جدید موفقیت بیشتری در این رقابت ها داشته باشیم.

نائب رییس بانوان هیات فوتبال خراسان رضوی در خصوص واگذاری امتیاز لیگ برتری فوتسال بانوان که در سال های گذشته متعلق به باشگاهی دیگر بود، اظهار داشت: بر اساس آیین نامه اگر نماینده لیگ برتری استان به هر دلیلی تمایل به شرکت در مسابقات را نداشت تصمیم در خصوص امتیاز این تیم به هیات فوتبال واگذار می شود و امسال تصمیم گرفته شد تیم به محمد اولیازاده مدیر تیم پرسپولیس مشهد واگذار شود.

شجاعی با اشاره به تعامل خوب هیات در بخش بانوان با آموزش و پرورش، گفت: این اداره کل با برگزاری مسابقات مختلف در رده های پایه تا حدودی ضعف ما در هیات را پوشش داده است و توانسته ایم از افراد شناسایی شده در تیم های استان استفاده کنیم.
وی با اشاره به کمبودهای سخت افزاری فرهنگی در بخش فوتبال و فوتسال بانوان در استان، عنوان کرد: سالن اختصاصی و زمین چمن مناسب برای فوتبال و فوتسال بانوان کمبود اساسی ما است که برای رشد بیشتر به آن نیاز داریم.

نائب رییس بانوان هیات فوتبال خراسان رضوی به حضور ۷ تیم فوتبال و فوتسال آقایان در لیگ های مختلف کشوری اشاره و خاطر نشان کرد: ما در بخش بانوان از نظر فنی مشکل نداریم، در صورت سرمایه گذاری این ۷ باشگاه در بخش فوتسال بانوان قطعا مشکلاتمان در این حوزه برطرف خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز