خبرگزاری کار ایران

بازی ستارگان پرسپولیس - میلان؛

شکست پرسپولیس مقابل میلان / کیا باز هم با شکست وداع کرد / پایان خاطره‌بازی در آزادی

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۵۴۲

دیدار تیم‌های پیشکسوتان پرسپولیس و میلان که از ساعت ۱۵:۱۵ آغاز شده بود که این بازی در نهایت با نتیجه با نتیجه ۳ بر یک به سود میلان به پایان رسید.

دیدار تیم‌های پیشکسوتان پرسپولیس و میلان با برتری میلانی‌ها در آزادی به پایان رسید تا شاهد صحنه‌های خاطره‌انگیری در این بازی باشیم.

به گزارش ایلنا، دیدار تیم‌های پیشکسوتان پرسپولیس و میلان که از ساعت ۱۵:۰۸ آغاز شده بود که این بازی در نهایت با نتیجه با نتیجه ۳ بر یک به سود میلان به پایان رسید.

ترکیب پرسپولیس در نیمه اول: بهروز سلطانی، پژمان جمشیدی، محمد پنجعلی، کریم باقری، حمید درخشان، رضا شاهرودی(از دقیقه ۲ علیرضا امامی‌فر)، مرتضی فنونی‌زاده، فرشاد پیوس(از دقیقه ۳۲ مهدی مهدوی‌کیا)، محسن عاشوری، حمید استیلی و ناصر محمدخانی(از دقیقه ۳۰ مرتضی کرمانی‌مقدم)

ترکیب پرسپولیس در نیمه دوم: وحید قلیچ(از دقیقه ۵۹ نیما نکیسا)، محمد پنجعلی(از دقیقه ۵۸ یونس باهنر)، علی انصاریان، علیرضا امامی‌فر(از دقیقه ۶۹ رحیم یوسفی)، پژمان جمشیدی(از دقیقه ۵۸ مهرداد میناوند)، رضا جباری(از دقیقه ۶۵ پایان رافت)، مهدی مهدوی‌کیا، بهنام ابوالقاسم‌پور، مرتضی کرمانی‌مقدم(از دقیقه ۶۳ ادموند بزیک)، حسن شیرمحمدی(از دقیقه ۷۵ مجتبی محرمی)، مهدی تارتار ‌

سرمربی: علی پروین

ترکیب آثمیلان: سباستین روسی(از دقیقه ۴۶ سیمونه براگیلو)، فرانکو باره‌سی، بوبان(از دقیقه ۵۲ ابراهیم‌با)، کاربونه(از دقیقه ۲۴ کریستین لانتیانیتی) استفانو ارانیو، آلبرگیو امانی، گنارو گتوزو، پائولو مالدینی، ماسیمو اودو، دانیل ماسارو، داریو شیمیچ(از دقیقه ۵۶ جوزپه پانکارو)

سرمربی: فرانکو باره‌سی

نیمه نخست

هنوز بازی رنگ و بوی جدی به خود نگرفته بود که میلانی‌ها دروازه ستارگان پرسپولیس را باز کردند. ثانیه ۴۰ دانیل ماسارو که از تله آفساید پرسپولیسی‌ها گریخته بود با شوتی آرام با پای راست دروازه بهروز سلطانی را به راحتی باز کرد.

در دقیقه ۲ رضا شاهرودی که قبل از این بازی در مصاحبه‌های مختلف گفته بود در این بازی می‌خواهد همان شاهرودی مالدینی باشد و به پائولوی ایتالیایی ثابت کند که مالدینی‌تر از او است ولی فقط ۲ دقیقه در زمین مسابقه دوام اورد و در صحنه‌ای که توپ بین پاهای او گیر کرده بود دچار مصدومیت شد و از زمین مسابقه بیرون رفت.

در دقیقه ۲۷ پرسپولیسی‌ها موفق شدند گل خورده را جبران کنند. علیرضا امامی‌فر بر روی پاس پشت پای زیبایی که ناصر محمدخانی داده بود با شوتی فنی دروازه روسی دروازه‌بان میلان را باز کرد تا کار دو تیم به تساوی کشیده شود. برخوردهای فیزیکی بازیکنان دو تیم در این بازی به حدی بالا بود که در این شرایط سنی دچار مصدومیت می‌شدند. نیمه نخست دو مصدوم بر جای گذاشت که کاربونه از میلان و شاهرودی از پرسپولیس به دلیل مصدومیت بازی را ترک کردند.

حرکت قشنگ پیوس و پنجعلی

در سال ۱۳۷۶ و در دربی خاطره انگیزی که با نتیجه ۳ بر صفر به سود پرسپولیس خاتمه یافت فرشاد پیوس برای آخرین بار پیراهن شماره ۱۷ پرسپولیس را به تن کرد و در نیمه اول بازی مهدی مهدوی کیا ستاره نوظهور فوتبال ایران به جای او به میدان آمد. در آن بازی فرشاد پیوس پیراهن شماره ۱۷ را از تن در آورد و به مهدوی کیا تقدیم کرد و مهدوی کیا با این شماره پیراهن در همان بازی دروازه تیم استقلال را باز کرد. آن تعویض امروز پس از ۱۶ سال تکرار شد. مهدوی کیا که از ابتدای بازی با شعارهای پرهیجان هواداران تشویق می شد کنار خط طولی زمین ایستاده بود و وقتی کمک داور پرچم تعویض را بالا برد، شماره ۱۷ توجه همه را به خود جلب کرد. این داستانی بود که در روز اعلام شماره پیراهن بازیکنان پرسپولیس سربسته به آن اشاره کرده بودیم و آن اتفاق رخ داد. مهدوی کیا به میدان آمد و فرشاد پیوس پیراهن شماره ۱۷ خود را مثل ۱۶ سال پیش از تن در آورد و به کیای دوست داشتنی تقدیم کرد. اتفاق دیگر اما ورزشگاه آزادی را به لرزه در آورد. محمد پنجعلی خط دفاعی را ترک کرده و به سمت مهدوی کیا آمده بود. کاپیتان پنجعلی که در دهه ۶۰ برای سپردن بازوبند به محمد مایلی کهن خط دفاعی را رها کرده بود این بار آمده بود تا هر طور که شده بازوبند را به مهدوی کیا بدهد. بازیکن اخلاق سال گذشته فوتبال ایران در میان بزرگان پرسپولیس حاضر به بستن بازوبند نبود اما اصرار پنجعلی باعثشد که مهدوی کیا بازوبند را بر بازو ببندد و پس از آن بود که شعار خداحافظ مهدی مهدوی کیا بار دیگر در ورزشگاه آزادی طنین انداز شد تا خاطره تلخ بازی پرسپولیس و سپاهان برای همیشه از یاد مهدوی کیا و هواداران پرسپولیس برود.

نیمه دوم

با شروع نیمه دوم تغییرات زیادی در دو تیم و بخصوص پرسپولیس ایجاد شده بود. بازی بیشتر در میانه میدان در جریان بود و دو تیم ارسال از جناحین را در دستور کار داشتند. در این بین میلانی‌ها بر روی ارسال‌های مالدینی و ماسیمو اودو حساب بیشتری باز کرده بودند.

در دقیقه ۵۰ لانتینیانی که البته سابقه زیادی در تیم میلان ندارد، موفق شد دروازه وحید قلیچ را باز کند تا میلانی‌ها ۲ بر یک از پرسپولیس پیش بیفتند.

در دقیقه ۶۶ استفانو ارانیو موفق شد سومین گل را نیز وارد دروازه پرسپولیس کردند. نیما نکیسا که به جای قلیچ به میدان امده بود در اولین صحنه ای که دیده شد دروازه‌اش توسط ارانیو باز شد. ارانیو با ضربه‌ای چیپ دروازه نکیسا را باز کرد.

در دقیقه ۸۱ علی انصاریان موقعیت مناسبی برای باز کردن دروازه میلان داشت که در موقعیتی تک به تک توپ را به بالای دروازه فرستاد. این بازی در نهایت با نتیجه ۳ بر یک به سود میلان به پایان رسید.

در پایان این بازی مهدی مهدوی‌کیا به طور رسمی با همراهی جمعی از پیشکسوتان پرسپولیس دور افتخار زد و باز هم در روز شکست پرسپولیس از میادین خداحافظی کرد. مهدوی‌کیا در بازی پرسپولیس و سپاهان در فینال جام‌حذفی نیز با بوسیدن ۴گوشه زمین در حالی وداع کرد که پرسپولیس در آن بازی نیز شکست خورد.

یک دقیقه سکوت به احترام داود نصیری

ستارگان پرسپولیس و میلان و تماشاگران قبل از شروع مسابقه با یک دقیقه سکوت درگذشت داود نصیری داور بین المللی کشورمان را تسلیت گفتند. داود نصیری داور قدیمی فوتبال کشورمان چندی پیش دار فانی را وداع و باشگاه پرسپولیس و تماشاگران با برگزاری یک دقیقه سکوت این ضایعه را به خانواده و جامعه داوری تسلیت گفتند.

تجلیل از بهزادی، مرادی، باقری و مهدوی‌کیا

مراسم تجلیل از سه ستاره پرسپولیس و مسعود مرادی قبل از شروع بازی برگزار شد. بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مراسم تجلیل و قدردانی از همایون بهزادی به نمایندگی از همه پیشکسوتان پرسپولیس قبل از شروع مسابقه برگزار شد و هواداران پرسپولیس به شدت همایون بهزادی را با شعار " همایون سرطلایی " و " همایون شاهد بازی ۶ گله " تشویق می‌کردند. همچنین از مسعود مرادی داور مسابقه که در سال های اخیر بازنشسته شده تجلیلی به عمل آمد. مراسم تجلیل از کریم باقری نیز قبل از شروع مسابقه برگزار شد و هواداران پرسپولیس به شدت مربی فصل جاری پرسپولیس را تشویق کردند. در ادامه مراسم تجلیل از مهدی مهدوی‌کیا در بازی خداحافظی او قبل از مسابقه برگزار شد. مهدوی کیا به اتفاق پیشکسوتان پرسپولیس پس از پایان مسابقه دور افتخار برگزار خواهد کرد. هواداران پرسپولیس با گرفتن بنرها و تابلوهایی روی سکوها و تشویق شدید برای مهدوی کیا سنگ تمام گذاشتند.

عکس یادگاری ستارگان پرسپولیس و میلان

ستارگان میلان و پرسپولیس پس از گرم کردن وارد زمین مسابقه شده و پس از برگزاری مراسم های معمول پیش از بازی کاپیتان های دو تیم زمین بازی را انتخاب کردند. محد پنجعلی با شماره ۵ و فرانکو بارسی کاپیتان اسبق میلان و تیم ملی ایتالیا با شماره ۶ کاپیتان های دوم تیم در این مسابقه هستند. دو تیم قبل از شروع مسابقه در کنار هم عکس یادگاری گرفتند. نزدیک ۵۰ هزار تماشاگر در استادیوم آزادی نظاره گر مسابقه امروز هستند.

بزرگان دهه ۴۰ و ۵۰ پرسپولیس در جایگاه ویژه

تعداد زیادی از بزرگان و پیشکسوتان پرسپولیس از دهه‌های مختلف با حضور در استادیوم آزادی نظاره گر بازی ستارگان میلان و پرسپولیس بودند. پیشکسوتان پرسپولیس با دو اتوبوس از هتل اوین راهی استادیوم آزادی شدند. یک اتوبوس شامل اعضای تیم ستارگان پرسپولیس بود و یک اتوبوس هم پیشکسوتان و بزرگان بودند که در تمرینات روزهای گذشته حضور داشته و به دلیل شرایط سنی قادر به بازی و همراهی تیم نیستند. پیشکسوتان و بزرگان دهه ۴۰ و ۵۰ و برخی از ستاره‌های دهه ۶۰ پرسپولیس با حضور در استادیوم آزادی پس از همراهی تیم ستارگان در رختکن در جایگاه VIP مستقر شده و نظاره‌گر بازی بودند. هواداران پرسپولیس بزرگانی مثل همایون بهزادی و حسین کلانی را به شدت تشویق می‌کنند. در جایگاه ویژه حسین کلانی، رضا و بیوک وطن‌خواه، فریدون معینی، حسین هدایتی، فریدون ممبینی، محمدرضا زادمهر، محمود کلهر، مصطفی قنبرپور، حسین رحمتی، پیروز جعفری، اسماعیل حلالی، عباس کارگر، رحمان رضایی، بهزاد داداش‌زاده، دستجردی، همایون بهزادی استقرار یافته و بازی را تماشا کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز