خبرگزاری کار ایران

لیگ برتر فوتبال در ایستگاه ۱۷؛

جدال سرخابی‌ها با اصفهانی‌ها / دربی‌های داغ در تبریز و گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۲۹۸

پیام صادقیان و محسن مسلمان در نوک پیکان اتفاقات عصر جمعه قرار دارند و تقابل آنها با ذوب‌آهن و بخصوص لوکا بوناچیچ بیش از پیش بر حساسیت‌های این بازی می‌افزاید.

هفدهمین هفته لیگ برتر فوتبال عصر پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری در حالی برگزار می‌شود که سرخابی‌های تهرانی باید به مصاف اصفهانی‌ها بروند و البته نباید از دربی‌های حساس در گیلان و تبریز نیز غافل شد که هیجان فوتبالی را به این شهر‌ها خواهد کشید.

به گزارش ایلنا، در ادامه مروری داشته‌ایم بر هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال که از ساعت ۱۵ عصر فردا با ۳ بازی کلید خواهد خورد.

ژنرال در ضیافت کرانچار

هفته هفدهم لیگ برتر پنج‌شنبه ۱۴ آذر با دیدار حساس سپاهان اصفهان و استقلال تهران کلید خواهد خورد. این دو تیم هر دو از مدعیان قهرمانی هستند، البته استقلال در شرایطی به مصاف زردپوشان اصفهانی می‌رود که همچنان وضعیت چندان خوبی ندارد و تیم قلعه‌نویی فقط چند روز است که کامل شده و با ترکیب کامل تمرین کرده است. خسرو حیدری بعد از مدت‌ها از مصدومیت رهایی یافته و حالا در لیست ۱۸ نفره قرار گرفته تا دست امیر برای سمت راست باز باشد. استقلال در حال حاضر ۲۸ امتیازی است و در جایگاه سوم جدول قرار گرفته، و در سوی دیگر سپاهان هم که فصل پر فراز و نشیبی را پشت سر می‌گذارد، ۲۵ امتیازی است و در جایگاه ششم جدول چشم به تک‌تک امتیاز‌های بازی‌ها دارد تا خود را همچنان در لباس یک مدعی جلوه دهد.

فیرات در ترن منصور

در دیگر روز پنج‌شنبه تیم‌های راه‌آهن و سایپا به مصاف هم خواهند رفت. تیم سایپا در شرایطی به مصاف حریف خود می‌رود که هفته گذشته را با ناکامی پشت سر گذاشته و با شکست مقابل حریف گیلانی تمام توان خود را برای برد این بازی به کار می‌گیرد. این تیم هم اکنون در جدول رده‌بندی جایگاه هفتم را به خود اختصاص داده و با کسب ۳ امتیاز این بازی می‌تواند جایگاه خود را ارتقا دهد. از سوی دیگر راه‌آهن هم همانند حریف روز پنج‌شنبه‌اش در حالی پا به میدان می‌گذارد که هفته گذشته را با باخت مقابل حریف کرمانی پشت سر گذاشت. راه‌آهن هم اکنون شرایط مناسبی را در جدول رده‌بندی ندارد و با قرار گرفتن در رده‌ چهاردهم چشم به ۳ امتیاز این بازی دوخته، البته قابل ذکر است که برد راه‌آهن در این بازی به شانس ابراهیم‌زاده هم بستگی دارد که احتمال برکناری‌اش را به صفر برساند.

دربی تمام ترکی در تبریز

هفته هفدهم لیگ برتر روز جمعه ۵ آذر نیز با رقابت بیش از ۸ تیم دنبال می‌شود که در یکی از حساس‌ترین‌بازی‌ها گسترش‌فولاد میزبان تراکتورسازی است. گسترش‌فولاد در شرایطی میزبان همشهری خود است که هفته گذشته را با نتیجه بدون گل مقابل استقلال پشت سر گذاشت و همانند تیم‌های دیگر به امید برد به میدان می‌رود. از آنجایی که تیم تراکتورسازی شرایط خوب و مناسبی در جدول دارد با برد رقیب روز جمعه می‌تواند جایگاه خود را در صدر جدول تثبیت کند. باید دید تماشاگران مشتاق تبریزی که هواداری خود را بارها از تیم تراکتورسازی اثبات کرده‌اند این بار چه واکنشی نسبت به این دربی خواهند داشت.

ال‌گیلانو با چاشنی حاشیه!

در گیلان قوهای سفید ملوان به مصاف تیم همشهری خود داماش می‌روند. این دو تیم که هفته نسبتا خوبی را پشت سر گذاشته‌اند با انگیزه کافی به مصاف هم می‌روند. داماش و ملوان که در جدول پا به پای هم پیش می‌روند. امتیازات نزدیک به هم دو تیم، انگیزه‌شان را برای برد بیشتر کرده است. این دو تیم احتمالا یک دربی جالب را در گیلان رقم بزنند و باید دید تماشاگران گیلانی شاهد رقابت جذابی خواهند بود یا بار دیگر حاشیه‌ها امان بازیکنان دو تیم را خواهد برید.

جدال سرخابی‌های قدیمی در قم

صبای‌قم نیز عصر جمعه به مصاف نفت تهران می‌رود. نفت که این روزها شرایط تقریبا خوبی را سپری می‌کند سعی در برد این بازی دارد تا بتواند همانند تراکتورسازی برای عنوان اولی تلاش کند. در سوی دیگر صبا با قرار گرفتن در رده دوازدهم جدول شرایط خوبی را سپری نمی‌کند. صبای قم با شکست در هفته شانزدهم مقابل ملوان باید با تمام توان به مصاف حریف صدر جدولی برود تا خود را از خطر احتمالی به قعر جدول نجات دهد. باید دید این دو مربی که مهمترین مشخصه آنها سرخابی‌ بودن است این بار در قم چه نتیجه‌ای را رقم خواهند زد.

دوئل مربیان جنوبی در اهواز

همچنین عصر جمعه استقلال خوزستان میزبان مس‌کرمان است. آبی‌پوشان اهوازی در شرایطی به مصاف تیم قعر جدولی مس می‌روند که شرایط بهتری نسبت به حریف خود دارند، هر چند شاگردان پرویز مظلومی با برد ۲ بر صفر مقابل راه‌آهن در هفته گذشته با روحیه‌ای بهتر از قبل پا به مستطیل سبز خواهند گذاشت اما بازی با استقلال اهواز می‌تواند برای آنها سرنوشت‌ساز شود. باید دید بازی رفت این دو تیم که با مساوی به پایان رسیده این بار چگونه از آب خواهد درآمد. جدال مظلومی و ویسی که هر دو جنوبی هستند نیز جالب توجه است. برخی از شاگردان امروز ویسی روزی شاگرد مظلومی بودند و حالا تقابل آنها در اهواز اتفاقات جالبی را رقم خواهد زد.

شهریار به لوکا رسید

اما در آخرین مصاف روز جمعه، سرخ‌پوشان پایتخت در ورزشگاه آزادی میزبان ذوب‌آهن و لوکا خواهند بود. این بازی خاص هفته خواهد بود چراکه تقابل برخی بازیکنان ذوب‌آهن که این فصل به جمع شاگردان دایی اضافه شدند با تیم سابق خود صحنه‌های جالبی را رقم خواهد زد. پیام صادقیان و محسن مسلمان در نوک پیکان اتفاقات عصر جمعه قرار دارند و تقابل آنها با ذوب‌آهن و بخصوص لوکا بوناچیچ بیش از پیش بر حساسیت‌های این بازی می‌افزاید. در آن‌سوی میدان رودررویی سپهر حیدری که مدتی کاپیتان پرسپولیس بود با تیم سابق خود نیز از نکته‌های جالب توجه بازی خواهد بود. همچنین نباید تصور کنیم پرسپولیس یک بازی راحت را در مقابل ذوب‌آهن که در هفته‌های گذشته ضعیف‌ترین خط دفاع را داشته، در پیش دارد و شاگردان علی دایی نباید حریف اصفهانی را دست کم بگیرند چراکه ذوب آهن با تمام توان پا به میدان می‌گذارد.

برنامه کامل هفته هفدهم لیگ برتر به این شرح است:

پنج‌شنبه ۱۴ آذر

سپاهان اصفهان - استقلال – ساعت ۱۵

حسین زرگر – رسول فروغی – آرمان اسعدی – محمد ملکی – ناظر: خداداد افشاریان

راه‌آهن سورینت - سایپای البرز - ساعت ۱۵

جمشید محمدی – محسن فریمان – علی دودانگه – فرشید افشار – ناظر: محمدرضا فلاح

فجر سپاسی شیراز - فولاد خوزستان - ساعت ۱۵

محمدرضا اکبریان – سعید زارع – سعید قاسمی – سیدرضا مهدوی – ناظر: ایرج نظری

جمعه ۱۵ آذر

گسترش فولاد تبریز - تراکتورسازی تبریز - ساعت ۱۵

سیدمهدی سیدعلی – علیرضا ایلدروم – محمد عطایی – بابک وسیله بر – ناظر: نادر جعفری

داماش گیلان - ملوان بندر انزلی - ساعت ۱۵

سعید مظفری‌زاده – بهرام کیانی – رضا عبدوس – رسول رهبرفام – ناظر: اسماعیل صفیری

صبای قم - نفت تهران - ساعت ۱۵

البرز حاجی پور – علیرضا کناری – حسن ظهیری – هادی حاج عباسی – ناظر: سعید بطحایی

استقلال خوزستان - مس کرمان - ساعت ۱۵

حسن اکرمی – مهدی الوندی – اسد حاج محمد – محمدحسین زاهدیفر – ناظر: علیرضا یزدانی

پرسپولیس - ذوب‌آهن اصفهان - ساعت ۱۶:۲۰

جمشید دانش مهر – سجاد طوری – مجید ویشگاهی – وحید کاظمی – ناظر: جواد تقی پور

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز