خبرگزاری کار ایران

عسکری:

داوران ایرانی شانس قضاوت در جام‌جهانی ۲۰۱۴ را دارند

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۴۱۴

فغانی در رقابت‌های مقدمانی و نهایی جام جهانی ترکیه قضاوت داشته و عملکردش مثبت بوده، می‌تواند یکی از داوران قضاوت کننده در بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل باشد.

رئیس دپارتمان کمیته داوران از شانس قضاوت تیم داوری ایران در رقابتهای جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسین عسکری گفت: انتخاب داورها به خصوص در منطقه آسیا و برای جام جهانی به عملکرد و توانایی داوران از یکسال گذشته تا زمان بازی‌ها بستگی دارد. با توجه به اینکه فغانی در رقابت‌های مقدمانی و نهایی جام جهانی ترکیه قضاوت داشته و عملکردش مثبت بوده، می‌تواند یکی از داوران قضاوت کننده در بازیهای جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل باشد.

وی افزود: سهمیه ای که فیفا برای قاره‌ها در نظر می‌گیرد ۳ داور و یک داور ذخیره بوده اما با توجه به اتفاقاتی که در کمیته داوران فیفا رخ داده و با توجه به اینکه ۵ عضو کمیته داوران فیفا از آسیا هستند فکر می‌کنم شرایط تغییر کرده و این به نفع داوری در آسیا است. ضمن اینکه عملکرد و توانایی تیم‌های داوری آسیا در سال ۲۰۱۰ خیلی خوب بوده و با صحبتهایی که اعضای کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا داشتیم، قرار است تا مسئولین پیگیری کنند تا سهیمه داوران بیشتر شود و درخواستی که به کمیته داوران فیفا ارسال شده حضور ۴ داور و یک داور ذخیره می باشد و منتظر پاسخ کمیته داوران فدراسیون جهانی فوتبال هستیم. اگر در جلسه نهایی سهمیه پیشنهادی قطعی شود بی شک تیم داوری ایران متشکل از فغانی، سخندان و کامرانی فر شانس بالایی برای قضاوت در بازیهای جام جهانی را دارند.

رئیس دپارتمان کمیته داوران در پایان درباره حضور تیم داوری ایران در رقابتهای جام باشگاههای جهان به میزبانی مراکش گفت: روز یکشنبه ۱۰ آذرماه از سوی فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا به ما اعلام شد تا طبق آخرین رکوردهای جدید فیفا از فغانی، سخندان و کامرانی فر تست بگیریم که بلافاصله مراحل تست انجام و خوشبختانه تیم داوری ایران کاملا آماده بود. ما آمادگی داوران ایرانی را به مسئولین اعلام کردیم و آنها با توجه به تست هایی که از داوران گرفته شده بود، از آنها دعوت کردند تا در رقابتهای جام باشگاههای جهان به میزبانی مراکش قضاوت کنند. پیش از ایران قرار بود داور اماراتی در این بازیها باشد که با توجه به مصدومیتی که از ناحیه زانو برایش به وجود آمده بود، از تیم داوری ایران تست و در نهایت در بازیها استفاده می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز