خبرگزاری کار ایران

می‌توانیم حضوری آبرومندانه داشته باشیم؛

مصطفوی: دیگر نباید در جام‌جهانی زنگ‌تفریح باشیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۴۲۸

ما هم باید قوی باشیم برای صعود از این گروه شانسی نداریم اما اگر عرضه داشته باشیم و کوششی کنیم، می‌توانیم در جام جهانی برای خودمان موقعیت بسازیم.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال ایران گفت: قبل از اینکه عملکرد ایران را در جام جهانی ببینیم، باید بگویم ما برای تیم ملی چه کاری انجام داده‌ایم.

داریوش مصطفوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: الان همه حرف از عملکرد ما در جام‌جهانی برزیل می‌زنند و پیش بینی می‌کنند چه نتایجی خواهیم گرفت، اما من می‌گویم قبل از آن باید ببینیم ما برای تیم ملی تا شروع مسابقات جام جهانی چه کاری کرده‌ایم و قرار است چکار کنیم. آیا با پولی که فیفا داده و دولت هم کمک می‌کند، عرضه داریم بازی‌های تدارکاتی برای تیم ملی مهیا کنیم؟ البته هماهنگی برای بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های بزرگ فقط دست رئیس فدراسیون فوتبال نیست، بلکه دست کمیته بین‌الملل و دبیر کل فدراسیون فوتبال است و الان باید با تیم‌های بزرگ رایزنی کنند تا بازی‌های تدارکاتی مناسبی برای تیم ملی مهیا شود.

وی ادامه داد: درسال ۱۹۹۸ که به جام‌جهانی رفتیم بودجه ما ۴۵ میلیون تومان بود و قرار بود شرکت کوکاکولا ۲ میلیون دلار به ما بدهد و کارلوس بیلاردو و ۳ دستیارش هدایت تیم ملی ما را بر عهده بگیرند و یک بازی دوستانه هم با آرژانتین انجام دهیم که در نهایت این اتفاق نیفتاد. الان هم فدراسیون فوتبال باید ابزار کامل را در اختیار کی‌روش قرار دهد و اگر نتوانند این کار را انجام دهند، یا بلد نیستیم و یا عرضه نداریم. ما دیگر نباید در جام‌جهانی زنگ تفریح باشیم، قبل از قرعه‌کشی همه تیم‌ها آرزو داشتند با ایران همگروه شوند چون آنها می‌بینند ما هیچ برنامه‌ای نداریم و بازی تدارکاتی آنچنانی هم در برنامه ما نیست در صورتی که با تدارک و امکانات خوب برای تیم ملی، می‌توانیم در جام‌جهانی آبرومند ظاهر شویم.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال در مورد گروه ایران در جام جهانی گفت: گروه بسیار سختی داریم. در جام جهانی اصلا حریف آسانی نداریم چون فیفا دموکراسی کامل را برای حضور تیم‌ها برقرار کرده و بهترین تیم‌های فوتبال جهان وارد این مسابقات می‌شود و این ۳۲ تیم با آمادگی کامل به جام‌جهانی می‌آیند. ما گروه آسانی نداریم و هشدار می‌دهم هر سه تیم حاضر در گروه ما تیم‌های قدرتمندی هستند و ما هم باید قوی باشیم. برای صعود از این گروه شانسی نداریم اما اگر عرضه داشته باشیم و کوششی کنیم، می‌توانیم در جام جهانی برای خودمان موقعیت بسازیم.

وی افزود: آنهایی که حرف از صعود تیم ملی از گروه F می‌زنند، می‌خواهند یک حرفی زده باشند، اما واقعیت این است که ما در بین ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی کمترین شانس را برای صعود از گروه داریم. آنهایی که حرف از صعود تیم ملی از گروهش می‌زنند یا فوتبال را نمی‌شناسند یا هیجان کاذب می‌دهند، اما واقعیت این است که شرایط ما طوری است که با ۴ یا ۵ امتیاز از گروه خود صعود می‌کنیم. به هر حال همه چیز در زمین مشخص می‌شود و هر تیمی که بهتر و آماده‌تر باشد، صعود می‌کند.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال ادامه داد: کی‌روش اعلام کرده صعود از این گروه برای ایران توهم است و کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند، بیمار هستند، کی‌روش یک مربی حرفه‌ای است و خودش می‌داند پشت این سه تیم چندین هزار ساعت تمرین وجود دارد در حالیکه ما بیش از هزار ساعت هم تمرین نداریم. هر کسی هم که تلاشی کند، مزد زحماتش را می‌گیرد نه اینکه در خانه بنشینیم و توقع داشته باشیم نتیجه بگیریم. من با این حرف کی‌روش کاملا موافقم.

مصطفوی در پایان در مورد اهانت‌هایی که به لیونل مسی در فضای مجازی توسط برخی از ایرانی‌ها انجام شده، گفت: همیشه گفته‌ام که اینها می‌گویند تماشاگرنما اما من می‌گویم اینها همان تماشاگران هستند. ما فرهنگ غنی داریم، اما فرهنگ فوتبال دارد خودش را از فرهنگ مملکت جدا می‌کند. این اتفاقات به پای فرهنگ غنی ما نوشته می‌شود و به این جوان‌هایی که چنین کارهایی می‌کنند، می‌گویم به خودتان بیایید چون چشم دنیا به مملکت ما است و زحمات مسئولین فرهنگی کشور با این کارها از بین می‌رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز