خبرگزاری کار ایران

هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال؛

پرسپولیس با ۶گل به صدر رسید / بدترین شکست تاریخ مس‌ / فرصت‌سوزی تراکتور

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۶۷۰

روز دوم از هفته هجدهم لیگ برتر با جشنواره گل پرسپولیسی‌ها در کرمان پیگیری شد.

روز دوم از هفته هجدهم لیگ برتر با جشنواره گل پرسپولیسی‌ها در کرمان پیگیری شد تا شاگردان دایی بار دیگر صدر جدول را به خود خود اختصاص دهند. تراکتور هم در خانه فرصت‌سوزی کرد و شانس صدرنشینی را از دست داد.

به گزارش ایلنا، در دومین روز از هفته هجدهم لیگ برتر باشگاه‌های کشور عصر امروز ۵ دیدار از ساعت ۱۵ و ۱۵:۳۰ آغاز شد که در مهمترین دیدار پرسپولیس موفق شد با ۶ گل مس کرمان را در این شهر پس از ۷ سال شکست دهد. شاگردان دایی در روزی که فراتر از انتظار ظاهر شدند ۶ بار دروازه شاگردان مظلومی را در دیداری پر حاشیه باز کنند تا روزی فراموش‌نشدنی برای سفید‌پوشان تهرانی در این دیدار رقم بخورد. ۲ گل مسلمان و کفشگری در نیمه نخست پرسپولیس را پیروز به رختکن برود ولی با آغاز نیمه دوم و در همان دقیقه نخست صالحی قاضی این دیدار خطای پنالتی را روی سیدصالحی اعلام کرد تا محمدرضا خلعتبری پشت این ضربه پنالتی بایستد. خلعتبری گل سوم را بر خلاف حرکت رودباریان به ثمر رساند. پس از این گل بازی به دلیل اعتراض مظلومی به تصمیم داور برای دقایقی قطع شد و حتی مظلومی تیمش را برای دقایقی بیرون کشید ولی با پادرمیانی‌هایی که صورت گرفت بازی ادامه یافت.

در ادامه در دقیقه ۶۸ سیدصالحی موفق شد دایی و تیمش را ۴ بر صفر پیش بیاندازد. او که در موقعتی عالی صاحب توپ شده بود با گذر از سد مدافع مس و ضربه‌ای مهار نشدنی رودباریان را برای چهارمین بار تسلیم کرد. البته این پایان کار نبود چراکه در دقیقه ۷۳ پیام صادقیان هم خود را در جشنواره گل پرسپولیس سهیم کرد و با ضربه‌ای دیدنی که روی پاس خلعتبری به او رسیده بود توپ را به قعر دروازه رودباریان فرستاد تا پنجمین گل سفیدپوشان به ثمر برسد.

با پایان وقت‌های معمول بازی، داور ۶ دقیقه وقت اضافه اعلام کرد و در همین زمان‌های اضافه فرزاد حاتمی که به جای سیدصالحی به میدان آمده بود موفق شد ششمین گل پرسپولیس را هم وارد دروازه مس کرمان کند تا نتیجه‌ای عجیب در کرمان رقم بخورد. این بدترین شکست تاریخ مس کرمان در لیگ بوده است. پرسپولیس با این پیروزی ۳۳ امتیازی شد تا موقتا به صدر جدول برسد. مس کرمان هم با همان ۱۳ امتیاز در قعر جدول قرار گرفت. گفتنی است، کیانوش رحمتی و کریم اسلامی از مس ار داور دیدار کارت زرد دریافت کردند و پرویز مظلومی هم اخراج شد. در پایان این دیدار پیام صادقیان به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد و جایزه بازیکن اخلاق نیز به فرهاد سالاری‌پور از مس رسید.

اما در اهواز نیز فولاد این شهر موفق شده با ۲ گل صبای قم را شکست دهد. بختیار رحمانی و امید خالدی زننده گل‌های فولاد بودند تا شاگردان فرکی در این دیدار خانگی ۳ امتیاز بازی را به خود اختصاص دهند. این نخستین فولادی‌ها بعد از ۵ هفته بود ولی در آن سوی میدان نیز مرفاوی از زمانی‌که جایگاه مایلی‌کهن را گرفته نتوانسته نتایج خوبی کسب کند. این سومین شکست پیاپی صبایی‌ها بود. فولادی‌ها با این پیروزی ۳۲ امتیازی شد تا در جایگاه چهارم جدول قرار بگیرد. صبا نیز با ۱۶ امتیاز در جایگاه سیزدهم جدول قرار دارد.

در تبریز و در ورزشگاه یادگار امام(ره) این شهر تراکتورسازان میزبان ذوب‌آهن بودند که این دیدار در پایان با نتیجه به پایان رسید. ابتدا میلاد غریبی بازیکن تازه وارد تبریزی‌ها در دقیقه ۱۶ تیمش را در تبریز پیش انداخت ولی در ادامه و در دقیقه ۳۶ گردانی موفق شد بازی را به تساوی بکشد. اما در دقیقه ۸۴ از روی نقطه پنالتی مهدی کیانی موفق شد گل دوم تراکتوری‌ها را به ثمر برساند که فقط شادی این گل ۲ دقیقه به طول کشید چراکه مدافع تبریزی‌ها با دفع توپ اشتباهی دروازه خودی را در دقیقه ۸۶ باز کرد تا بار دیگر کار به تساوی کشیده شود و تراکتور فرصت صدرنشینی را از دست بدهد. این بازی با همین نتیجه به پایان رسید تا نماینده تبریز ۳۳ امتیازی شود و به دلیل تفاضل گل کمتر در جایگاه دوم جدول قرار بگیرد. ذوب‌آهن نیز با ۱۵ امتیاز در جایگاه چهاردهم جدول قرار دارد.

نتایج کامل دیدارهای عصر امروز به این شرح است:

مس کرمان(صفر) - پرسپولیس(۶)

گل‌ها: محسن مسلمان(۳) و مهرداد کفشگری(۱۶)، محمدرضا خلعتبری(۴۷پنالتی)، سید صالحی(۶۸) و صادقیان(۷۳)، فرزاد حاتمی(۹۳)

فولاد خوزستان(۲) - صبای قم(صفر)

گل‌: بختیار رحمانی(۲۸) و امید خالدی(۹۴)

تراکتورسازی تبریز(۲) – ذوب‌آهن اصفهان(۲)

گل: حبیب گردانی(۳۶) و مهدی کیانی(۸۴پنالتی) برای تراکتور و میلاد غریبی(۱۶) و گل‌به خودی تراکتوری‌ها(۸۶) برای ذوب‌آهن

ملوان بندر انزلی(صفر) - راه‌آهن‌سورینت(یک)

گل: امین منوچهری(۶۷) برای راه‌آهن

نفت تهران(صفر) - داماش‌گیلان(صفر)

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز