خبرگزاری کار ایران

ما ۶ ماه دیگر را از دست دادیم؛

کی‌روش: مهدوی‌کیا، کریمی، باقری و دایی حقایق را درک می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۱۲۵

باید بگویم قرعه ما پاداشی بود که از فوتبال لذت ببریم و مقابل تیم‌های بزرگ جهان قرار بگیریم. باید بدانیم چطور برای بازی‌ها آماده شویم…

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان صبح امروز در کنفرانس مطبوعاتی در سالن اجتماعات آکادمی ملی فوتبال شرکت کرد.

به گزارش ایلنا، کارلوس کی‌روش در آغاز کنفرانس گفت: گروهی که ما در آن قرار گرفته‌ایم گروه سختی است، اما نظر من درباره این گروه ساده است و لذت می‌برم. شخصا آمادگی دارم مقابل همه تیم‌ها بازی کنیم و البته به نتیجه تیم ملی ایران فکر می‌کنم. در این دوساله اخیر مخصوصا ۶ ماهه آخر، مشکلاتی بوده اما در بازی‌هایی مقابل نیجریه و یا آرژانتین، ۱۱ بازیکنی هستند که در تاریخ قرار می‌گیرند. پدر و مادر و همسرشان مطرح نیست و ۱۱ بازیکنی که بازی را شروع می‌کنند به همراه ۷ بازیکن ذخیره باید شایستگی حضور را داشته باشند و گذشته اصلا مهم نیست. مهم این است که مردم و غرور و افتخار کشورشان آنها را برای نمایش خوب آماده کند.

وی افزود: باید بگویم قرعه ما پاداشی بود که از فوتبال لذت ببریم و مقابل تیم‌های بزرگ جهان قرار بگیریم. باید بدانیم چطور برای بازی‌ها آماده شویم. ما ۶ ماه دیگر را از دست دادیم و دوباره داریم فرصت‌ها را از دست می‌دهیم اما همچنان ۶ ماه دیگر مانده است. و اما در این ۳ ماه باقیمانده باید خیلی با هوش بالا و کار سخت مساله را جبران کنیم که به آمادگی لازم برسیم. برای رسیدن به این هدف فقط یک راه پیش رو داریم اینکه خانواده فوتبال را دور هم جمع کنیم چراکه بدون حمایت خانواده فوتبال به این هدف نخواهیم رسید.

کی‌روش متذکر شد: قبل از اینکه به سوال‌های شما برسیم، فیفا ۳۲ کشور را در جدولی تقسیم بندی کرد و درباره آنها توضیح داده است. فیفا درباره ایران نوشته که ایران چهارمین حضورش را در جام جهانی تجربه می کند. در سال‌های ۱۹۷۸،۱۹۹۸ و ۲۰۰۶، یک برد، دو تساوی و شش باخت، ۶ گل زده و ۱۸ گل خورده داشته است. وقتی که من آمار را از فیفا مطالعه کردم روی درک من خیلی تاثیر گذاشت. این یعنی که ایران روی خط ثابتی حرکت کرده است. ۳ بار به جام جهانی رفته‌اند و بعد برگشته‌اند به خانه‌هایشان و حالا شانس چهارم از راه رسیده است. نیاز داریم به این سوال پاسخ دهیم که آیا می‌خواهیم به جام جهانی برویم تا پیشرفت کنیم یا نه؟ این به خاطر این بود که من در اوایل صحبت‌هایم گفتم گروه ایران سخت است اما گروه‌های دیگر هم سخت هستند.

وی یادآور شد: همیشه در فوتبال شانس دخیل بوده و همه به شانس احتیاج دارند. ما باید خیلی خیلی خیلی خیلی و من از گفتن کلمات خیلی خسته نمی‌شوم. ما باید خیلی آماده باشیم. تیم به جام‌جهانی و جام ملت‌های آسیا صعود کرده و در رنکینگ اول هستیم. کاری که برای آمادگی تیم در برزیل و اقامت‌ها و کمپ‌ها باید می‌شد، شده است. فقط آماده‌سازی را برای جام‌جهانی از دست داده‌ایم.

کی روش در ادامه گفت: چیزی که من فکر می‌کنم ساده است. ما نیاز داریم تمرین و بازی کنیم. اگر این دو کار را نکنیم اشتباه می کنیم، اگر تمرین نکنیم و بازی کنیم، یا تمرین کنیم و بازی نکنیم این کافی نیست. چیزی که من نیاز دارم و تاکید می‌کنم این است که خوب تمرین کنیم و خوب بازی کنیم. تقریبا ده ماه پیش برنامه آماده سازی ام را به سازمان لیگ و فدراسیون تحویل دادم. بعد از

سرمربی تیم ملی تاکید کرد: ‌ صعود به جام جهانی بار دیگر برنامه را به فدراسیون وسازمان لیگ دادم و در آن برنامه دو برنامه عدم صعود و حتی صعود به پلی‌آف را داده بودم و برای رسانه‌ها هم توضیح داده بودم. در این برنامه دو نوع برنامه بود که برنامه سازی نرمال و طبیعی براساس برنامه فیفا بود و برنامه دوم آماده سازی بسیار ویژه‌ای بود که حمایت خانواده بزرگ فوتبال را می طلبد.

وی یادآور شد: به عنوان سرمربی تیم ملی هیچ‌وقت نخواسته‌ام که روی برنامه‌ام تاکید داشته باشم. دو برنامه آماده کرده‌ام تا درباره آن بحثو بررسی لازم را انجام دهیم. در حال حاضر به نظرم باید برنامه ویژه‌ای داشته باشیم که فقط با حمایت جامعه فوتبال میسر می شود. از الان تا جام جهانی، لیگ و مسابقات فوتبال در ایران، یک برنامه‌ریزی خوب داشته باشند و تیم ها هر ۶ روز یا ۷ روز بازی کنند تا تاریخی که در برنامه اعلام شده که ۹ آوریل برای لیگ برتر است. همانطوری که می‌دانید این نظر شخصی من نیست اما متاسفانه برخی دوستان می‌گویند کی‌روش می‌خواهد لیگ را زودتر به اتمام برساند در حالیکه اصلا اینطوری نیست. بازیکنان ایرانی نیاز به استراحت، تمرین و بازی دارند و مجددا این برنامه باید تکرار شود.

سرمربی تیم ملی متذکر شد: اگر بخواهیم مثل سال گذشته سه و چهار روز یک بار بازی کنند، نکته این است که بازیکنان مصدوم روی دستمان می‌ماند و اگر دوباره بخواهند سه یا چهار روز بازی کنند، نمی‌توانند تمرین کنند، اگر فقط باید بازی کنند و استراحت کنند، بازی کنند و استراحت کنند آن وقت نمی‌توانند تمرین کنند. بازیکنان به تمرین نیاز دارند و این نکته مهمی است. این یک کنفرانس مطبوعاتی نیست این یک کلاس آموزشی گذراندن دروس خبرنگاری است. شما نیاز دارید با این مسایل آشنا شوید چون باید آن را انتقال دهید. به همین دلیل است که این کنفرانس را مطبوعاتی نمی‌دانم و یک دوره آکادمیک می‌دانم. مهمترین نکته این است که لیگ ادامه داشته باشد و بازیکنان تا ۹ آوریل در لیگ باشند.

کی‌روش خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر نیاز به اولین اردوی آماده‌سازی جام جهانی داریم که آن را اردوی توسعه بازیکنان برای جام جهانی قلمداد می‌کنم. متاسفانه مسابقات ای اف سی مشکلاتی را برای باشگاه‌ها، مربیان و فدراسیون پیش آورده که یا باید این را قبول کنیم و کنار بیاییم و یا باید قبول نکنیم. ما چاره‌ای برای برگزاری اردوی ۹ آوریل نداریم. من می‌توانم جزئیات بیبشتری به شما بدهم.

سرمربی تیم ملی تصریح کرد: بر اساس قرعه‌کشی در اولین بازی به مصاف نیجریه می‌رویم. به خاطر اینکه اولین بازی در مقابل نیجریه بازی کنیم. من استراتژی‌ام این است که اولین کمپ را در آفریقای‌جنوبی برگزار کنیم و در این کمپ، با منتخبی از بازیکنان ایرانی که در لیگ هستند را به این اردو ببریم. در این کمپ فقط بازیکنان داخلی را می‌بریم و در مقابل باشگاه‌های آفریقایی بازی می‌کنیم. به ایران برمی‌گردیم و پس از چند روز استراحت در ماه می به مرکز اروپا می‌رویم و در این کمپ سه یا چهار بازی دوستانه انجام می‌دهیم و مجددا به تهران برمی‌گردیم و سعی می‌کنیم در تهران با یک تیم آفریقایی بازی کنیم و این قبل از رفتن ما به برزیل است. این در واقع یک بازی خداحافظی بازیکنان با کشورشان است و ما برای برگزاری اردوی نهایی در برزیل آماده می‌شویم.

وی در ادامه اذعان کرد: کمپ سوم در واقع کمپ نهایی ما در برزیل است که اول یا دوم جون است که بازی دوستانه دیگری را در آن تاریخ خواهیم داشت و در تاریخ ۱۶ جون برای اولین بازی مقابل نیجریه آماده می‌شویم و ان‌شالله که در آن بازی با موفقیت از میدان خارج شویم. این برنامه‌ریزی است که تا به حال انجام داده‌ایم و فکر می‌کنم می‌تواند مناسب باشد. اما اگر این برنامه اجرا نشود، آن وقت زمانی است که این حمایت از طرف خانواده فوتبال ایران انجام نشود و من این مساله را می‌خواهم بگویم که از ریاست فدراسیون فوتبال گرفته تا تمام اهالی فوتبال همه از این برنامه حمایت می‌کنند. من همیشه به نظرات مردم احترام گذاشتم.

کی روش ادامه داد: به نظرات علی دایی که آلمان بوده و در دو جام جهانی حاضر بوده یا حتی مهدوی‌کیا، علی کریمی و کریم باقری که در فوتبال آلمان بازی کردند نگاه کنید. اینها نظراتی هستند که باید به آنها توجه کرد چراکه آنها دو جام جهانی را تجربه کرده‌اند و به خوبی می‌دانند چه وضعیتی باید برای آمادگی مهیا شود. این بازیکنان سابق و کنونی فوتبال ایران و علی دایی سرمربی پرسپولیس هستند که می‌توانند حقایق را درک کنند. آنها در جام‌جهانی حاضر بوده‌اند و در مرحله گروهی حذف شده‌اند و به خانه برگشته‌اند و حالا دوست دارند تیم ملی به مرحله بعدی جام جهانی صعود کند. تمام مربیان تیم ملی عقیده دارند باید تیم ملی به خوبی آماده شود.

وی افزود: مجدا تکرار می‌کنم ای اف سی مشکلاتی را برای باشگاه‌ها و فدراسیون پدید آورده است. سعی می‌کنیم در ماه مارچ از فیفا دی استفاده کنیم و در مقابل کویت باید بازی کنیم، البته با کویت به توافق رسیده‌ایم که این بازی زودتر انجام شود و پیشنهادی که من داده‌ام اولین بازی دوستانه مقابل یک تیم آفریقایی را ۵ مارچ انجام دهم. البته در اردوی اروپایی ما سعی می‌کنیم ۴ بازی اروپایی داشته باشیم.

کی‌روش همچنین اظهارداشت: هدف ما بازی با تیم‌هایی است که سبک بازی‌شان به تیم‌های اروپای شرقی، آفریقایی و آمریکای جنوبی شبیه باشد. روند آماده‌سازی هم مشابه با روندی است که در جام جهانی می‌خواهیم بازی کنیم. یعنی اول با تیمی بازی می‌کنیم که سبک آفریقایی دارد، بعد با تیمی که شبیه تیم آمریکای جنوبی است و آخرین بازی مقابل تیم اروپایی باشد. بعد به تهران برمی‌گردیم و مقابل تیم آفریقایی در تهران بازی می‌کنیم.

کی روش در ادامه درباره بازی دوستانه با روسیه گفت: چیز دیگری که می‌خواهم رسانه‌ها آن را انتقال دهند اما می‌خواهم بگویم در پرتغال ضرب‌المثلی داریم «این گاو است که وسیله شخم زدن را می‌کشد و دستگاه باید همیشه پشت گاو باشد و نه جلویش». آماده‌سازی ما مثل همان گاو است که باید جلو قرار بگیرد تا وسیله شخم را حرکت دهد. بگذارید یک مثال دیگر بزنم. قبل از قرعه‌کشی من با کاپلو و استفان پوچی صحبت می‌کردم و کاپلو خواست روسیه با ایران بازی کند که بازی جذابی هم درمی‌آید. فقط مساله‌ای که داریم این است که روسیه مقابل پرتغال تیم اول صعود کرده که من می‌توانم از آن هم چشم پوشی کنم.

کی‌روش ادامه داد: وقتی نخستین بازی ما با تیم آفریقایی چون نیجریه است چرا با روسیه باید بازی تدارکاتی انجام دهیم؟ هدف و علاقه ما این است که مقابل تیم‌هایی از قاره آفریقا بازی کنیم. باید برای آماده‌سازی تصمیمات خودمان را بگیریم. وقتی دل‌ درد ندارم چرا باید داروی مربوط به دل‌ درد را بخورم. یا اگر دل‌ درد دارم چرا باید مسکن برای سردرد بخورم. البته دوست دارم در بخش دیگری درباره بازی با روسیه صحبت کنم. کاری که در ماه مارچ انجام می‌دهیم این است که در مسیر آماده‌سازی با تیم‌های آفریقایی بازی کنیم. ما الان چند پیشنهاد مختلف از آفریقا داریم. البته خودمان معتقدیم باید اولین بازی‌مان با یک تیم از مرکز آفریقا باشد به خاطر همین بازی گینه یا کنگو را در دستور کار قرار دادیم. هرچند که گزینه اول من گینه است، چون این تیم ۱۰،۱۲ بازیکن حرفه‌ای دارد که در اروپا بازی می‌کنند. البته ما نباید نگران مصدومیت‌ها باشیم چون اگر این‌طور شود دیگر نباید خانه را ترک کنیم، زیرا ممکن است دچار مشکل شویم! ما قرار است در اولین بازی‌مان در جام جهانی مقابل یک تیم صفت و سخت به اسم نیجریه‌ بازی کنیم و باید دیداری دوستانه با تیم‌های آفریقایی داشته باشیم. چیزی که مجدداً من آن را تاکید می‌کنم این است که جام جهانی سخت‌ترین مسابقات فوتبال در دنیا است و مهم این است که ما در این مسابقات بزرگ باشیم به خاطر همین باید ۲۳ هنرمند بزرگ داشته باشیم.

وی درباره حریفان ایران در جام جهانی مثل نیجریه گفت: نیجریه ۲۳ بازیکن دارد که در سطح اول لیگ‌های اروپایی بازی می‌کند مثل میلان و سلتیک و این یعنی بازی کردن در سپاهان و فولاد با بازی کردن در دورتموند فرق می‌کند. با تمام احترامی که برای دایی قائل هستم خود دایی هم قبول دارد که بازی کردن و تمرین کردن در بایرن‌مونیخ چقدر با پرسپولیس فرق دارد و این را خودش گفته است. قبل از جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه، ایویچ ۶ ماه وقت خواست تا تیم ملی را آماده کند، من می‌خواهم این کار را زودتر انجام می‌دهم و برخی‌ها انتقاد می‌کنند ولی هیچ راهی نداریم. جمله من خطاب به وزیر ورزش و مدیران عامل باشگاه‌ها این است که ۱۱ بازیکنی که بازی مقابل نیجریه را شروع می‌کنند به حمایت شما نیاز دارند. حمایت خانواده فوتبال ایران را نیاز دارند و متاسفانه ما راه حل دیگری نداریم. به یاد بیاوریم چطور چند ماه پیش استقلال را حمایت کردند و چهار هفته بازی‌ها را برگزار نکردند تا استقلال با آمادگی به رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا برود. فوتبال ایران و باشگاه های ایران برای استقلال فداکاری کردند تا از استقلال حمایت کنند. حتی سپاهان هم حمایت شد. آیا این کار درست بود یا اشتباه؟ پس چرا نباید باشگاه‌ها این فداکاری ر ا برای حضور تیم ملی د ر جام جهانی انجام نمی‌دهند؟ من مطمئنم باشگاه‌ها این کار را انجام می‌دهند و روی این مساله تردید ندارم که استقلال همه جوره تیم ملی را حمایت می‌کند. به خاطر اینکه زمانی که فوتبال ایران فدای استقلال شد، همه همکاری کردند و هیچ شکی ندارم که خانواده فوتبال، تیم ملی را برای موفقیت در جام جهانی حمایت می‌کنند.

سوال دیگر این بود که کی‌روش در همه اردوهای اول و دوم همه بازیکنان را کنار هم دارد که وی پاسخ داد: البته اگر بتوانیم همه تیم را در کنار هم داشته باشیم خیلی بهتر است ولی کمپ اولی که ما خواهیم گذاشت توسعه و پیشرفت است و بدنسازی ویژه‌ای را برای بازیکنان خواهیم گذاشت. جام‌جهانی با بازیکنانی بازی می‌شود که ۸۰ تا ۹۰ درصدشان در لیگ‌های معتبر اروپایی بازی می‌کنند و ما می‌خواهیم سطح بازیکنان ایران را به سطح بازیکنان خارجی نزدیک کنیم. شما چه انتظار و توقعی دارید؟ ما باید کیفیت بازی‌مان را به اروپایی‌ها نزدیک کنیم یا آنها باید سطح‌شان را به ما نزدیک کنند؟ مشخص است که ما باید سطحمان را نزدیک کنیم و چاره دیگری جز این نداریم. چیزی که می خواهم شفاف بگویم، این است که کارلوس کی روش هیچج وقت الزامی روی هیچ مساله ای نداشته چرا که هدف و مسئولیت من این نیست. وظیفه من این است که برنامه های تدارکاتی و آماده سازی را تشریح کنم. این تصمیم من نیست بلکه تصمیم وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال است. من هیچ وقت الزامی به هیچ کاری نداشته ام. من همیشه گفته ام که ما باید آماده سازی ویژه ای داشته باشیم. من می خواهم بگویم فوتبال ایران نیازمند آماده سازی است. نه من و بلکه کسانی دیگری مثل دایی، کریمی، مهدوی کیا و باقری و دیگران هم همین را می گویند. زمانی که می خواهید در جام جهانی باشید باید با غرور در جام جهانی حاضر باشید و این مساله ای است که برای طرفداران مهم است. من مربی نیستم که به دنبال بهانه باشم و همان اوایلی که به ایران آمده بودم همین رسانه ها از من پرسیدند که آیا من مربی هستم که به دنبال بهانه باشم؟ مجدا می خواهم بگویم که در رسانه ها می بینیم که کی روش می خواهد بازیکنان را از باشگاهها جدا کند. من اصلا نمی خواهم این کار را انجام دهم. می خواهم بگویم که متاسفانه راه دیگری نداریم وهمین راه را پیش رو داریم. واقعا شفاف به من بگویند که اگر فوتبال ایران با این آماده سازی موافق نیست، اعلام کنند. در حالیکه برخی مربیان گفته اند که من نمی خواهم لیگ قهرمانان آسیا را با بازیکنانشان انجام دهند یا جام حذفی انجام نشود یا لیگ زودتر به پایان برسد. می خواهم شفاف به من اعلام شود. ای اف سی مرحله برگشت یک شانزدهم را در تاریخی قرار داده که با کمپ آمادگی ما تداخل دارد. ما می توانیم ارودیمان را پس از ۱۵ می شروع کنیم این کافی است و می توانیم شروع کنیم. یا می توانیم آماده سازی را از قبل این تاریخ شروع کنیم. اگر حالت دوم را در پیش بگیریم مطمئنا باشگاهها متضرر می شوند. اما اگر بخواهیم پس از یک شانزدهم نهایی اردو را شروع کنیم، آن وقت راه آماده سازی به خوبی شروع می کنیم. کی روش فقط می گوید که انتخاب کنید. من هیچ وقت الزامی نداشته ام. فقط می گویم انتخاب کنید. دوستان انتخاب کنید و این خیلی ساده است و من به همه احترام می گذارم و به نظرات آنها. اگر برخی مخالف هستند بازهم من احترام می گذارم. اما چیزی که به آن احترام نمی‌گذارم این است که فردی بیاید و بگوید چرا اتفاقات در فوتبال ایران مطابق با شرایط فوتبال آلمان، اسپانیا و ایتالیا رخ نمی‌دهد. اینکه گفته شود که چرا اتفاقات در آن کشورها اینجا رخ نمی‌دهد برای من قابل قبول نیست. وقتی کسی چنین اظهارنظری می‌کند من نمی‌گویم او مربی خوبی یا بدی است، بی‌تردید مربی خوبی خواهد بود اما کسی که فوتبال ایران را با فوتبال ایتالیا، اسپانیا و یا آلمان مقایسه می‌کند و می‌گوید چرا آن اتفاقات اینجا رخ نمی‌دهد مطمئناً کمدین است و حرفش طنز!در واقع این ادعا نه تنها جوک سال نیست بلکه جوک قرن است و مطمئناً فردی که آن را بیان کند آینده‌ خوبی به عنوان کمدین خواهد داشت. اکنون زمانی است که باید دست به دست هم دهیم و متحد شویم و تنها به این مسئله نیاز داریم. می‌دانم که تصمیم مهمی است اما باید متحد شویم و راه دیگری وجود ندارد. من معتقدم فوتبال ایران و آقای کفاشیان به عنوان رئیس فوتبال ما را برای موفق شدن حمایت خواهند کرد.

کی‌روش با بیان اینکه برای من مهم نیست که چه تیمی به جام جهانی صعود کرده و چه تیمی صعود نکرده است، گفت: من فقط به این موضوع فکر می‌کنم که تیم ملی ایران در جام جهانی موفق شود. باید ساده بگویم که اگر دارویی مخصوص نباشد از آن استفاده نمی‌کنم اما اگر داروی ویژه و مخصوص داشته باشم حتماً از آن استفاده خواهم کرد. برای من مهم نیست تیمی به جام جهانی صعود کرده یا نکرده، مهم برای من این است که آن تیم تیم مناسبی باشد. اسپانیا ۷۰ تا ۸۰ سال طول کشیده تا قهرمان شود اما من الان سه هفته وقت برای کار دارم. من سه هفته وقت دارم تا تیم ایران رابرای حضور در این مرحله آماده کنم. ما راه حل دیگری انتخاب نمی کنم ما راه حلی انتخاب می کنم که در آن شانس بیشتری برای موفقیت داشته باشم. اگر چهار بازی دوستانه داشته باشم می خواهم درباره گزینه اول فکر کنم. اگر نتوانم با گزینه اول به توافق برسیم سراغ گزینه دوم می رویم که با تجربه و دانشی که دارم انتخابش می کنم. اگر من بخواهم درباره روسیه صحبت کنم می توانم بگویم که به تجربه و دانش ویژه آن بازی برسم بهتر است تا تجربه و دانش کلی را بدست بیاورم.

خبرنگاری از کی روش پرسید آیا از مواجه با تیم های بزرگ و باختن در مقابل آنها هراسی دارد، کی روش پاسخ داد: برخی بردها در زندگی هستند که مخرب هستند و دروغ می گویند. اما برخی ازباختها هستند که به ما تجربه و اطلاعات و دانش بهتری می دهند. مساله این نیست که ما مقابل تیمی ببریم یا ببازیم مساله این است که به هدفمان برسیم. فوتبال بازی تجربه و دانش است اگر در مورد جام جهانی کلی صحبت کنیم تجربه ما بالا است اما به آن دانش و اطلاعات ویژه نرسیده‌ایم. پس اگر بتوانم به آن تجربه و دانش ویژه برسیم بهتر از آن خواهد بود که تنها یک تجربه کلی به دست بیاورم. مجدا می خواهم بگویم که تیمی مثل کره جنوبی در اختیار داشتم که تا الان ۱۱ بازی دوستانه انجام داده بودم و بر اساس سایت فدراسیونشان ۷ بازی دیگر هم داشته باشند، آن وقت آپشن های متفاوتی دارند. اما زمانی که ۴ بازی بیشتر نمی توانی بازی کنی باید هدفدار و موثر بازی کنی. در شرایط فعلی اگر بخواهیم با اسپانیا بازی کنیم هدفی برای بردن نداریم چون آمادگی نداریم تا با اسپانیا روبرو شویم. اول باید آماده شویم بعد به مصاف اسپانیا و آرژانتین برویم. من بازی ایران وبرزیل را به یاد می آورم. آیا آن بازی باعثشد فوتبال ایران پیشرفت داشته باشد؟ یک نکته بگویید که آن بازی باعثپیشرفت ایران شد. سه سال و نیم پیش بود که ایران با برزیل بازی کرد. از نظر من ایران پیشرفتی نکرد. به خاطر اینکه الان نیاز داریم که برنامه ریزی صحیح را انجام دهیم.

خبرنگاری از درباره لیگ برتر و رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا و تداخلش پرسید و اینکه کی روش چه زمانی با سرمربیان تیم های ایران حاضر در لیگ قهرمانان آسیا جلسه می گذارد که سرمربی تیم ملی پاسخ داد: سوال مهمی است و این مساله نکته کلیدی تمام موضوعات است. درباره لیگ می خواهم بگویم که می خواهم لیگ برتر هر شش روز یا هفت روز یک بار برگزار شود. از ماه جون خواسته ام که برنامه لیگ را به من بدهند. حتی در سومالی یا افغانستان هم تاریخ لیگهایشان تا پایان مشخص است و محرمانه نیست. اما در ایران مساله محرمانه است. طرفداران استقلال و پرسپولیس حالا نمی دانند لیگ کی به پایان می رسد و حتی در منچستر یونایتد همه می دانند که آخرین بازی لیگشان کی است. درباره سوال دوم باید بگویم که من می خواهم با سرمربیان لیگ برتری جلسه ای داشته باشم. کسانی که همکاران من هستند. البته این در حوزه اختیارات وتصمیمی گیرندگی مربیانی مثل قلعه نویی، دایی و یا کرانچار است. الان می گویم چرا، در سال ۱۹۹۸ من در ژاپن بودم و ژاپن به جام جهانی صعود کرده بود. من سرمربی ناگویا گرامپوس بودم. وقتی سرمربی ناگویا شدم یک بازیکن در تیم ملی داشتم. در سال ۱۹۹۸ فدراسیون فوتبال ژاپن، ۱۲ بازیکن ناگویا را برای شش ماه محروم کرد. به خاطر اینکه بتوانند در تیم ملی باشند و بازی کنند. فکر می کنید باشگاه ناگویا چکار کرد؟ من سرمربی بودم و مخالف بودم. این تیم من بود که باید بازی می کرد و ۱۲ بازیکن را نداشت. نظر شخصی من مخالف بود. ۱۲ بازیکن نباید شش ماه بازی می کردند برای تیم باشگاهیشان. رئیس فدراسیونشان از من تشکر کرد و نظر من را داشت ولی این قاعده و قانونی است که ما در جام جهانی ۱۹۹۸ دنبال می کنیم و از من و خدماتم تشکر کرد و باید دیگر بازیکنان به تیم ملی ملحق شوند و شما می توانید بازیکنان جوانی که ما به شما می دهیم را تمرین دهید و حتی به شما و باشگاه ناگویا پولی هم پرداخت می کنیم. کرانچار در سپاهان، قلعه نویی در استقلال و دایی در پرسپولیس همه کارشان را انجام می دهند و من به آنها احترام می گذارم. بازهم تکرار می کنم که این تصمیم گیری سرمربیان نیست، این تصمیم هیات رئیسه است که به قاعده و قانونی که باید برسند، برسند. من می توانم ۱۰ تا ۱۵ جلسه با سرمربیان داشته باشم اما این مساله مساله ای نیست که بخواهم در این باره با آنها صحبت کنم چرا که نباید سرمربیان وارد این مساله شوند. ما می توانیم جلسه بگذاریم و نظرات آنها را درباره فایده ها و ضررهای تصمیم گیری داریم. دوباره می خواهم بگویم که این تصمیم بسیار مهم است. باردیگر به صورت شفاف می گویم که ما دو راه بیشتر نداریم. یا با قایق برویم یا با پرواز هواپیما. کسی هم نمی خواهد چیزی را دیکته کند. یا باید راه اول را انتخاب کرد یا باید راه دوم را. چرا باید حالا که به جام جهانی رفته ایم باید همه اش تنش داشته باشیم؟ آیا وقت آرامش داشتن فرا نرسیده؟

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز