خبرگزاری کار ایران

دوستی‌مهر خبر داد:

استعدادیابی بازیکنان ایرانی خارج از کشور در یک اردو

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۱۳۲

تیم ملی جوانان تیم خوبی است و می‌تواند که در آسیا جزو چهار تیم قرار گیرد و سهمیه جام جهانی جوانان ۲۰۱۵ نیوزیلند را کسب کند و این در گرو بازی‌های دوستانه با تیم‌های خوب و پرقدرت است.

سرمربی تیم ملی جوانان درباره دیدار تیم ملی جوانان مقابل بزرگسالان پرسپولیس، برنامه‌های پیش رو و استعدادیابی از بازیکنان ایرانی خارج از کشور به نکاتی اشاره کرد.

به گزارش ایلنا، علی دوستی‌مهر در این باره بازی با بزرگسالان پرسپولیس گفت: جا دارد تیم پرسپولیس و علی دایی و کادرفنی و مدیریتی این تیم که با برگزاری این بازی موافقت کردند تشکر کنم. اینطور بازی‌ها برای ما بسیار مهم است چون بازیکنان تیم ملی جوانان با بازیکنان بزرگ تنه به تنه می‌شوند و تجربه‌شان بالا می‌رود. تیم‌های لیگ برتری دیگر هم برای ما حریفان خوبی خواهند بود که به مرور برنامه داریم با آنها بازی کنیم. بازی مقابل پرسپولیس فرصت بسیار خوبی بود و امیدوارم که تیم های بزرگ دیگر مثل استقلال، سپاهان، تراکتورسازی و فولاد هم برای بازی با تیم ملی جوانان برنامه ریزی کنند چراکه در میزان آمادگی ما تاثیر دارد. تجربه بازی با تیم‌های لیگ برتری را در تیم ملی نوجوانان زیر۱۷ سال داشتم که دیدید نتیجه داد و ما مقابل تیم‌های بزرگی چون آرژانتین و اتریش در جام جهانی چه نتایجی گرفتیم. در هر حال مقابل پرسپولیس بازی بدی ارائه ندادیم و در نیمه اول با نفرات اصلی تیم به تساوی بدون گل رسیدیم و در نیمه دوم ترکیب را عوض کردیم و ۳ بر صفر شکست خوردیم. البته فرصت‌هایی برای گلزنی داشتیم که مهاجمان کم دقتی کردند.

وی ادامه داد: تیم ملی جوانان تیم خوبی است و می‌تواند که در آسیا جزو چهار تیم قرار گیرد و سهمیه جام جهانی جوانان ۲۰۱۵ نیوزیلند را کسب کند و این در گرو بازی‌های دوستانه با تیم‌های خوب و پرقدرت است. با توجه به اینکه باشگاه ها در تیم ملی جوانان هم بازیکنانی دارند مطمئنا مدیران عامل هم می توانند مقدمات برگزاری این بازیها را فراهم کنند.

دوستی مهر درباره میزان آمادگی تیم ملی جوانان گفت: در هر حال تا مسابقات سال آینده در میانمار هنوز فرصت زیادی باقی مانده و نزدیک به ۹ ماه وقت داریم اما هنوز یک تیم کامل نیستیم و در همه خطوط بی اشکال نیستیم و باید تقویت شویم. امیدواریم همانطور که رسانه ها حامی تیم ملی نوجوانان زیر۱۷ سال تا جام جهانی بودند حامی تیم ملی جوانان هم تا جام جهانی باشند و به تیم ملی کمک کنند. برنامه ما فعلا آمادگی برای رقابت‌های جام جهانی کوچک است و در حال حاضر به دنبال دیدن بازیهای تیم های همگروهمان یعنی بلاروس، اسلوواکی و فنلاند هستیم. با بلاروس دو بازی دوستانه قبل از بازی‌های کرمان داشته‌ایم که یک بازی را برده‌ایم و یک بازی را باخته‌ایم. با فنلاند سال گذشته در همین جام جهانی کوچک روسیه با تیم ملی نوجوانان زیر۱۷ سال بازی کرده ایم و تیم ملی اسلوواکی هم از تیم های خوب اروپا در رده پایه است. البته در گروه‌های دیگر تیم‌های خوب دیگری حضور دارند که همه برای قهرمانی به روسیه آمده اند. در گروه دوم فکر می کنم تیم‌های اسلوونی، استونی، روسیه و مولداوی حضور دارند، در گروه سوم تیم های ژاپن، جمهوری چک، یونان و آذربایجان هستند که گروه سختی به نظر می‌رسد، در گروه چهارم هم تیم‌های اوکراین، ترکیه، لتونی و منتخب سن‌پترزبورگ که میزبان بازی‌هاست حضور دارند. بازی‌ها در سطح بسیار بالایی برگزار می‌شود و تیم ملی جوانان با قدرت در این رقابت‌ها شرکت می‌کند که از ۱۲ دی ماه در سن پترزبورگ آغاز می‌شود.

دوستی‌مهر درباره استعداد یابی بازیکنان ایرانی خارج از کشور در رده جوانان گفت: ما ایمیلی اعلام کرده‌ایم که بازیکنان ایرانی در هر جای جهان رزومه‌شان را برای ما بفرستند و البته باید هر کس شرایط حضور در تیم ملی ایران را دارد به ما اعلام کند. فعلا چندین بازیکن ایرانی خارج از کشور برای رزومه فرستاده‌اند و پس از جمع‌بندی‌ نهایی وقتی تعدادشان به عددی قابل توجهی رسید یک اردوی ۳ روزه را برای آنها برگزار می‌کنیم و استعدادیابی را انجام می‌دهیم و هر کدام از آنها که بتوانند به تیم ملی جوانان کمک کنند انتخاب خواهند شد. این کار استفاده از ظرفیت همه ایرانی‌ها در هر جای جهان است و باید بازیکنان مستعد ایرانی را جمع کنیم که زیر پرچم مقدس کشورمان بتوانند برای موفقیت تیم ملی جوانان ایران تلاش کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز