خبرگزاری کار ایران

مگر به بلاتر کادو داریم چه کرد که به مسی بدهیم؛

عزیزی: کی‌روش دوست دارد خودش برای تیم ملی بازی جور کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۳۰۶

چرا بازی‌های تیم ملی را خود کی‌روش باید قرارداد ببندد؟ اگر اینطوری است که خودش هم برود بازی کند. انگار فوتبال ما تعطیل است و یک نفر از فضا آمده و همه اختیارات را باید به او بدهیم.

خداداد عزیزی مهاجم سابق تیم ملی فوتبال ایران معتقد است کی‌روش هیچ تفاوتی با سایر مربیان ندارد و از اول نباید تمام اختیارات فوتبال ایران را به او می‌دادیم. تا امروز با دیکتاتوری نسبت به فوتبال ما رفتار کند.

گفت‌وگو خبرنگار ایلنا با حماسه‌ساز ملبورن را درباره صحبت‌های امروز کی‌روس در نشست خبری در زیر می خوانید:

کی‌روش اعلام کرده ما نباید با روسیه بازی کنیم چون حریف ما در جام جهانی نیجریه است و روسیه شبیه حریفان ما در جام جهانی نیست و باید با یک آفریقایی بازی کنیم. در این رابطه چه نظری دارید؟

مگر بوسنی اروپایی نیست؟ مگر ما در جام جهانی فقط باید با نیجریه بازی کنیم؟ پس بوسنی چه می شود؟ من سر در نمی آورم وقتی همه اختیارات را دست یک نفر می دهیم، الآن هم باید بگوییم چشم، یعنی ما و آرژانتین و نیجریه مدعی صعود هستیم و آرژانتین که هیچی و فقط نیجریه حریف ما برای صعود است. شاید هم منظور کی روش این بوده که حریف ما برای صعود از این گروه نیجریه است.

یعنی بوسنی را نباید حریف حساب کنیم؟

بوسنی از اروپا مستقیم به جام جهانی صعود کرده، اما روسیه از پلی‌آف سهمیه جام‌جهانی گرفت. کی‌روش دوست دارد خودش برای تیم ملی بازی تدارکاتی جور کند و وقتی که فدراسیون فوتبال بازی جور می‌کند، کی‌روش قبول نمی‌کند. این ایراد است که همه اختیارات را به کی‌روش می‌دهیم. چرا بازی‌های تیم ملی را خود کی‌روش باید قرارداد ببندد؟ اگر اینطوری است که خودش هم برود بازی کند. انگار فوتبال ما تعطیل است و یک نفر از فضا آمده و همه اختیارات را باید به او بدهیم.

رویه اصولی برای انجام بازی تدارکاتی چیست؟

کی‌روش به عنوان سرمربی تیم ملی فقط باید به فدراسیون فوتبال درخواست بدهد و فدراسیون هم با تیم‌های مختلف مذاکره کند. مگر سرمربی تیم ملی فرانسه هم خودش می رود با تیم‌های دیگر مذاکره می‌کند و بازی جور می‌کند؟ شاید کی‌روش بخواهد بازی را با یک میلیون دلار جور کند اما فدراسیون فوتبال از طریق سفارت هماهنگ کند و همان بازی با ۲۰۰ هزار دلار برگزار شود. کی‌روش گفته هر کسی می‌خواهد به تیم ملی بیاید، بیاید و اگر نیایند محروم می‌شوند. قانون فیفا می‌گوید بازیکن باید در اختیار باشگاه باشد و ۴ روز قبل از فیفادی در اختیار تیم ملی باشند اما اینکه کی‌روش بخواهد با دیکتاتوری دستور بدهد، جایی در فوتبال ندارد. مگر وقتی کی‌روش سرمربی تیم ملی پرتغال بود هم جرأت داشت اینطوری دستور بدهد؟ این اشتباه محض و خودکشی است که همه اختیارات را دست کی‌روش بدهیم. او یکسال دیگر از فوتبال ما می‌رود و بعد از آن باید چکار کنیم؟ اگر پس از او دایی یا قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی ما شوند و بگویند جام‌حذفی را برگزار نکنید، جرأت داریم این کار را نکنیم؟ وقتی الآن همه چیز دست سرمربی تیم ملی است، آن موقع هم باید همه چیز دست سرمربی تیم ملی باشد.

عده‌ای می‌گویند چون در گذشته و با هدایت منصوریان روسیه را برده‌ایم، کی‌روش می‌ترسد با روسیه بازی کند و درصورت شکست مشکلاتش زیاد شود…

اصلا این چیزها نیست. کی‌روش از خدا می‌خواهد کارش زودتر در ایران تمام شود و برود یا همین الآن به او بگویند از ایران برو چون کار کردن در فوتبال ما خیلی سخت است. خودش هم اعلام کرده صعود از گروه f در جام‌جهانی برای ما عملیات غیرممکن است و می‌ترسد در جام جهانی نتیجه نگیرد و کارنامه‌اش زیر سوال برود. معلوم نیست در جام‌جهانی چه اتفاقی بیفتد. ما یا خوب کار می‌کنیم یا ضعیف نتیجه می‌گیریم که اگر عملکرد ما ضعیف باشد، به نفع کی‌روش نیست.

کی‌روش اعلام کرده به ایویچ ۶ ماه زمان دادید و حالا ۳ ماه به من زمان بدهید. این مقایسه معقول است؟

ایویچ یکسال هم نبود که به فوتبال ما آمده بود، اما کی‌روش نزدیک به ۳ سال است که سرمربی تیم ملی ما است. ایویچ اگر یکسال تیم ملی ما را داشت، کل فوتبال ما را متحول می‌کرد. آن بازی‌های نسبتا خوبی که در جام‌جهانی فرانسه انجام دادیم، نتیجه زحمات ایویچ بود. برنامه ایویچ این بود که اگر به آلمان نبازیم، می‌توانیم آمریکا و یوگسلاوی را ببریم چون شناخت بسیار خوبی از حریفان ما به خصوص یوگسلاوی داشت. با کی‌روش هیچ تحولی در فوتبال ما ایجاد نشده و هنوز هم علی‌اصغری بازی می‌کنیم. ما با کی‌روش فقط به جام‌جهانی صعود کردیم و اگر با او به جام‌جهانی نمی‌رفتیم که دیگر چرا اینقدر پول برای او داده بودیم.

کی‌روش اعلام کرده برای استقلال ۴ هفته لیگ را تعطیل کردند، چرا برای تیم ملی چنین کاری نمی‌کنید…

والا همین آقای کی‌روش هم برای تیم ملی ۲۰ روز ۲۰ روز لیگ را تعطیل کرده و به اردو رفته‌اند هرچند چنین چیزی هیچ جای دنیا نیست که ۲۰ روز لیگ را به خاطر تیم ملی تعطیل کنند.

در مورد اتفاقاتی که پیرامون لیونل مسی در فضای مجازی افتاد چه نظری دارید؟

ما همیشه همه چیز را به مسخره و شوخی و بازی می‌گیریم. وقتی چنین کامنت‌هایی را برای بهترین و محبوب‌ترین بازیکن دنیا می‌فرستیم، چه باید بگویم؟ رونالدو بازیکن خیلی بزرگی است اما نه به اندازه مسی، لیونل مسی ۴ سال پشت سرهم بهترین بازیکن فوتبال جهان شد و به لحاظ اخلاقی هم طوری است که همه دوستش دارند. نمی‌دانم با چه قصد و نیتی چنین کامنت‌هایی را برای مسی نوشته‌اند اما این اتفاق فقط ایرانی ها را زیر سوال می‌برد. اصلا همگروهی ما با آرژانتین چه ربطی به مسی دارد که به او فحش و ناسزا می‌گویند؟ این کارها نه روی روحیه او تأثیر دارد و نه اصلا مسی این چیزها را می‌خواند و با این کار فقط فرهنگ چندین هزارساله خودمان را زیر سوال می‌بریم. به نظر من باید یک جوری از مسی دلجویی کنیم.

کفاشیان راه دلجویی را پیدا کرده و اعلام کرد برای مسی کادو بفرستیم. این راهکار خوبی است؟

کفاشیان گفته کادو بفرستیم اما مگر برای بلاتر کم کادو دادند؟ این همه تابلو فرش و پسته و کادوهای دیگر به بلاتر دادند اما این مردک(بلاتر) رفته و در سایت فیفا اسم جعلی لیگ عربی را دوباره گذاشته، پس این همه کادو و سرو صدا و تبلیغات برای چه چیزی بود. پس این چه غلطی کرد؟ البته من از اول می‌دانستم هیچ اتفاقی نمی‌افتد چون بلاتر از اینجا به کشورهای عربی سفر کرد و اگر ما به او تابلو فرش می‌دهیم، آنها به بلاتر تابلو فرش طلا کادو می‌دهند. الآن هم کفاشیان می‌گوید به لیونل مسی کادو تولد بدهیم و آن بنده خدا(مسی) نمی‌داند دم خروس را باور کند یا قسم حضرت عباس را؛ یعنی نمی‌داند فحش‌های ما را بپذیرد یا کادوهای ما را قبول کند.

وقتی اتفاقات پیرامون مسی را شنیدید چه احساسی داشتید؟

من مسی را خیلی دوست دارم. یعنی دو تا فوتبالیست را همیشه دوست داشته‌ام و آرزو داشتم بازی آنها را ببینم یعنی مارادونا و مسی و دیدن بازی آنها از هر چیزی برایم لذت بخش‌تر است. واقعا مانده‌ام چرا این افراد چنین کاری کرده‌اند و چه هدفی از این کار داشته‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز