خبرگزاری کار ایران

عابدینی را به جشن دعوت کردیم اما نیامد؛

رویانیان: قبح قلیان‌کشیدن را نشکنید / اینقدر توی کله منصوریان نزنید

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۳۰

وقتی ۲۵ نفر در یک تیم به اردو می روند، اگر یک نفر قلیان بکشد، نباید همه زیر سوال بروند. آن بازیکنانی که سالم هستند، چه گناهی کرده اند که زیر سوال می‌روند.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس معتقد است بازیکنان باید توسط باشگاه‌ها و تیم ملی کنترل شوند و نظارت لازم روی آنها وجود داشته باشد تا اتفاقاتی مثل قلیان کشیدن در تیم ملی امید رخ ندهد.

گفت‌وگوی محمد رویانیان را با خبرنگار ایلنا در ادامه می‌خوانید:

بحثقلیان‌کشیدن بازیکنان امید این روزها سوژه اصلی فوتبال ایران است، در این رابطه چه نظری دارید؟

این اتفاقات به طور کلی باید از طریق باشگاه ها پیشگیری، کنترل و نظارت شود. در تیم ملی هم این کنترل باید به خوبی انجام شود. در تمام باشگاه های دنیا یک پروتکل وجود دارد و بازیکنان باید آن را رعایت کنند و بازیکنان تیم ملی هم باید یک سری ماسئل را رعایت کنند اما اینکه چنین مسائلی به این شکل در برنامه ۹۰ مطرح شود و در جامعه بپیچد، با آن مخالف هستم چون هم قبح آن از بین می رود و هم بازیکنان ضربه می خورند و منصوریان هم زیر سوال می رود.

در این شرایط چاره کار چیست؟

با این شکل که موضوع در جامعه فوتبالی ما پیش می رود، مسئله حل نمی شود و باید نظارت کامل روی باشگاه ها و تیم ملی باشد. وقتی ۲۵ نفر در یک تیم به اردو می روند، اگر یک نفر قلیان بکشد، نباید همه زیر سوال بروند. آن بازیکنانی که سالم هستند، چه گناهی کرده اند که زیر سوال می‌روند.

بازیکنی که ملی‌پوش است، نباید فرهنگ قرار گرفتن در چنین جایگاهی را داشته باشد؟ نباید یکسری مسائل را رعایت کند؟

چرا، باید داشته باشد. بازیکنی که در هر باشگاهی بازی می‌کند یا در تیم ملی حضور دارد و مشهور است، باید این مسائل را رعایت کند. قلیان‌کشی مغایر با نفس ورزشکاری و سلامت جسمی و روحی است و غلط در غلط است. از نظر من فوتبالیست‌ها حتی در لباس پوشیدن، نحوه گفتار و رفتار و رانندگی خودشان هم باید یکسری مسائل را رعایت کنند چون الگوی جوانان این مملکت هستند. قلیان مغایر روح ورزشکاری است و جای خودش را دارد و من نمی گویم یک فوتبالیست خطایی کرده و باید با او برخورد شود و اگر خطای او در انظار عمومی بود، باید اسمش اعلام شود و اگر خطای او در خفا بود، باید با او در خفا برخورد شود. اینقدر نگویید قلیان، قلیان، قلیان و همه فوتبالیست‌ها را خراب نکنید. قلیان چیه؟ من می‌گویم بازیکن فوتبال باید برای جوانان الگو باشد و این مسائل شایسته یک فوتبالیست نیست و نباید قبح آن را بشکنند. همه بازیکنان خوب ما را با این کارها خراب می‌کنند و باید با کسانی که تخلف کرده‌اند، برخورد شود.

منصوریان به عنوان سرمربی تیم ملی در این ماجرا مقصر نیست؟

اینقدر مسئله را توی کله منصوریان نزنیم چون منصوریان آدمی شایسته است و الگوی جوانان ما محسوب می‌شود، حالا یک اتفاقی در اردوی تیم او رخ داده و خود منصوریان عذرخواهی هم کرد. منصوریان از آدم‌های سالم و اخلاقی است و مدام مطرح کردن این قضیه، قبح آن را از بین می‌برد.

اگر بازیکنان پرسپولیس قلیان بکشند، شما چه برخوردی با آنها می‌کنید؟

من این کار را به عنوان یک رفتار ناپسند تلقی کرده و آن بازیکن را به کمیته انضباطی باشگاه معرفی می‌کنم تا برخورد کنند و کنترلم را روی آن بازیکن زیاد می‌کنم. اینکه شما به عنوان اصحاب رسانه این مسائل را پیگیری می‌کنید، خوب است و کنترل روی بازیکنان بیشتر می‌شود اما قبح قضیه را نشکنیم تا این مسائل در فوتبال ما عادی نشود.

راستی امیر عابدینی در مصاحبه‌ای اعلام کرده برای جشن پنجاهمین سالگرد تأسیس باشگاه پرسپولیس دعوت نبوده و به همین دلیل در این مراسم شرکت نکرده، واقعا عابدینی را دعوت نکردید؟

اولا پرسپولیس خانه امیر عابدینی است، دوما دوست داشتم عابدینی در این جشن حضور داشته باشد، سوما ما دعوت‌نامه برای وی فرستادیم و باید بررسی کنیم چرا دعوت‌نامه به دستش نرسیده است. عابدینی از مدیران ارزشمند پرسپولیس است و دوست داشتم در این جشن باشد. حالا عابدینی هم اینطوری نباید بگوید چون آدم برای رفتن به خانه خودش که دعوت نمی‌خواهد ضمن اینکه دفعه قبل و برای جشن چهره‌های ماندگار پرسپولیس خودم ۱۰ بار به عابدینی زنگ زدم و تأکید کردم بیاید و نیامد، آن دفعه چرا نیامد؟ ان‌شاءالله در مراسم‌های بعدی باشگاه عابدینی هم شرکت کنند و شاهد حضورش باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز