خبرگزاری کار ایران

دربی را که می‌بریم، شک و تردید هم ندارم؛

محرمی: کاش همه نفرات استقلال بودند تا بهانه‌ای نداشته نباشند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۳۳۴

این اتفاقاتی هم که امروز افتاد باعثنمی‌شود که پرسپولیس روز جمعه پیروز میدان نباشد. بچه‌ها روحیه بالایی دارند و هواداران را درک می‌کنند. آنها با تمام وجود به مصاف حریف خواهند رفت

مدافع سابق پرسپولیس و تیم ملی ایران گفت: شک و تردید ندارم که پرسپولیس این دربی را می برد.

به گزارش ایلنا، مجتبی محرمی قبل از برگزاری جلسه مشترک محمد رویانیان و علی دایی با بازیکنان پرسپولیس در ورزشگاه درفشی‌فر به درخواست ما مبنی بر گپ‌وگفت درباره دربی پاسخ منفی نداد و کنار زمین قدم می‌زنیم و با بازیکن سال‌های نه چندان دور پرسپولیس که محبوبیت خاصی نزد هواداران دارد درباره بازی روز جمعه و خاطرات تلخ و شیرین از دربی ها می پرسیم. مجتبی با همان ادبیات و گویش خاص خود این گونه به حرف می آید: دربی را که می‌بریم، شک و تردید هم ندارم. پرسپولیس آماده پیروزی است و من این نوید را به هواداران می دهم.

مجتبی با اطمینان خاصی صحبت می‌کند، دلیل اعتماد و اطمینان از برد پرسپولیس را می پرسیم و او بدون مکثجواب می دهد: خوب معلوم است چرا این حرف را می زنم، به خاطر پتانسیل پرسپولیس و تیمی که علی دایی درست کرده. ما بازیکنان خلاق و توانمندی در خط میانی و حمله داریم و یک گروه منسجم در فاز دفاعی، به خاطر همین شک ندارم که پرسپولیس دربی را می برد. تا به حال این قدر مصمم و مطمئن صحبت نمی کردم ولی حالا اطمینان دارم که ما برنده بازی خواهیم بود و با پیروزی میدان را ترک می کنیم.

محرمی درباره تیم استقلال گفت: به هر حال آنها هم تیم خوبی هستند و قابل احترام ولی من تصور می کنم قدرت پرسپولیس بیشتر است و شانس زیادی برای پیروزی در این بازی دارد. هواداران نگران نباشند این اتفاقاتی هم که امروز افتاد باعثنمی‌شود که پرسپولیس روز جمعه پیروز میدان نباشد. بچه‌ها روحیه بالایی دارند و هواداران را درک می‌کنند. آنها با تمام وجود به مصاف حریف خواهند رفت و خواهید دید که چه غیرتمدانه بازی خواهند کرد.

مجتبی محرمی درباره علل موفقیت پرسپولیس در فصل جاری گفت: تیم پرسپولیس متاسفانه دو سه فصلی به دلایل متعدد خوب نتیجه نگرفت اما آن چیزی که باعثشد این تیم دوباره احیا شود اول از همه حمایت هواداران بود. تیم پرسپولیس در حالی که فصل گذشته جایگاه بدی در جدول رده بندی داشت اما میزان تماشاگران و حامیانش در استادیوم چندین برابر تیم های رقیب و صدرنشین بود. هواداران در این دو سه فصل بحرانی سنگ تمام گذاشتند و پشت تیم محبوب خود را خالی نکردند، من از این غیرت و تعصب آنها لذت می برم. این یعنی حرفه ای گری، متاسفانه کمتر به این موضوع پرداخته شده، جا داشت که این موضوع بیشتر مورد توجه قرار می گرفت. همین حمایت ها و خالی نکردن پشت تیم و بازیکنان باعثشد که پرسپولیس با تدابیر خوب باشگاه و کادر فنی بتواند نتایج خوبی بگیرد و انتظارات هواداران را برآورده کند، هواداران هم ثمره این حمایت کردن و پشتیبانی را می بینند. انصافا تیم خوبی بسته شده، یارگیری بر اساس نقاط ضعف فصل گذشته انجام شد و جوان های خیلی خوبی جذب شدند که تیم های حریف را امسال خیلی آزار دادند. تلفیقی از جوانی و تجربه در نقاط مختلف پرسپولیس را به یک تیم قلدر و قدر تبدیل کرده است که همه تیم ها را آزار می دهد. الان من می دانم که مهار این بازیکنان برای هر تیمی سخت است، ما نفرات واقعا خوبی داریم، کادر فنی در نقل و انتقالات خیلی هوشیارانه عمل کرده و تدابیر و تاکتیک های خوبی را هم در نظر گرفته. بازیکن گرفتن و تیم خوب بستن یک هنر است که امسال نشان داده شد و خوب استفاده کردن از توانایی بازیکنان هنر دیگری است که یک مربی باید داشته باشد. دایی انصافا از بازیکنان و پتانسیل آنان خوب استفاده کرده و اگر یک سری اشتباهات داوری به ویژه در بازی مقابل تیم های مدعی نبود الان پرسپولیس جایگاه بهتری داشت. در مجموع من به شخصه به برتری پرسپولیس در دربی خیلی امیدوارم.

مجتبی محرمی درباره جناح چپ دو تیم این گونه اظهار نظر می کند: من برای همه احترام قائلم. هم چپ پرسپولیس خوب است هم چپ استقلال. مهم این است که بتوانی در دربی فشارها را خوب کنترل و تحمل کرده و غرق در بازی شوی نه حاشیه ها. هواداران هم باید خیلی مراقب باشند. فقط تیم خودشان را تشویق کنند، به بازیکنان روحیه دهند، کاری به بازیکنان رقیب و داور نداشته باشند، از شعارهای غیراخلاقی پرهیز کنند تا مبادا بعد از بازی احکامی صادر شود و دودش به چشم پرسپولیس برود. بازیکنان هم باید بدانند هر حرکتی در زمین می کنند روی سکوها تاثیرگذار است. آنها باید تمرکز کنند روی بازی و اگر داور یکی دو مورد اشتباهی هم داشت با اعتراض زیاد تمرکز خود را به هم نزنند و به نوعی هم به داور کمک کنند تا بتواند قضاوت خوبی داشته باشد.

مجتبی محرمی که خود طعم تلخ محرومیت به واسطه برخی اتفاقات در دربی ها را تجربه کرده می گوید: به هر حال من چوب دربی ها را خورده ام. الان دربی از راه رسیده و شما خبرنگارها سوالاتی دارید که چرا در آن بازی چنان کردی و در بازی دیگر چنین، یک خاطره بگو، ماجرای آن کار چه بود، چه و چه. این ها گذشته، اگر بخواهم خاطره تعریف کنم باید تا صبح حرف بزنم، خیلی خاطره ها را هم گفته ام، خیلی ها را هم نمی شود گفت، می ماند پیش خودم ولی من در دربی زیاد بازی کرده ام، هم برد داشته ام هم باخت، محرومیت هم کشیده ام و حالا به هواداران و بازیکنان دو تیم به ویژه بازیکنان خودمان می گویم مراقب باشید، کاری نکنند پس فردا پشیمان شوند. این بازی زیر ذره بین است. آبروی فوتبال مملکت ماست. آدم در جوانی یک کارهایی می کند و بعدا به این نتیجه می رسد که کاش فلان کار را نمی کردم تا در دوران اوج از میادین دور نمی ماندم. بازیکن باید با غیرت بازی کند، با تعصب هم بازی کند و با تمام وجود. بازیکن می بایست خودش را کنترل کند و در شرایط سخت تصمیم اشتباه نگیرد و کار اشتباه نکند که بعدا دودش به چشم خودش برود. من امیدوارم که هواداران هم فقط به تشویق و حمایت همه جانبه از تیم فکر کنند، حمایت تا دقیقه نود خیلی مهم است. هر اتفاقی که افتاد باید تا آخرین ثانیه ها از تیم حمایت کرد. خیلی از بازی ها نتایج در دقایق پایانی عوض شده. چه کسی فکرش را می کرد پرسپولیس دو بر صفر عقب باشد و در حالی که ۱۰ نفره در ۱۰ دقیقه سه گل بزند. در همان بازی اگر هواداران حمایت نمی‌کردند و پشت تیم نمی‌ایستادند نه دنیزلی تمرکز داشت که آن تعویض ها را انجام دهد و نه زاید و مهدوی کیا روحیه آن درخشش را داشتند. باید پشت تیم ایستاد و فقط به تشویق و حمایت از تیم خود پرداخت نه چیزهای دیگر. نباید کاری با تیم حریف یا داوری داشته باشیم، این کمکی به تیم نمی کند. من خواهش می کنم از هواداران که اولا تا آخرین ثانیه ها از تیم حمایت کنند و همچنین کاری با حواشی نداشته باشند.

مجتبی محرمی نتیجه را پیش بینی نمی کند اما می گوید من که گفتم بدون تردید می بریم، آن هم با اختلاف دو گل. به این تیم خیلی امیدوارم، من کنار بچه ها هستم، بعضا با آنها تمرین می کنم و کلا از نزدیک تیم را می بینم. به توان و درایت دایی و غیرت بازیکنان ایمان دارم. هواداران بدانند که بازیکنان با غیرتی دارند و تحت تاثیر برخی اتفاقات قرار نگیرند. پرسپولیس انشاالله دربی را می برد و هدیه خوبی به هوادارانش می دهد. البته من دوست داشتم استقلال با تمام نفراتش به میدان می آمد و امیدوارم این گونه نباشد که بعد از باخت بگویند دو بازیکن تیم ما به تیم های خارجی رفتند. این طوری خیلی بهتر بود. با این وجود من به خاطر دارم در سالی که چند بازیکن کلیدی تیم ما به قطر رفته بودند با گل رضا عابدیان دربی را بردیم. من باز هم می گویم و نه از روی احساس بلکه با اعتقاد فنی تاکید می کنم بدون شک پرسپولیس برنده دربی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز