خبرگزاری کار ایران

پایان دربی شماره۷۸؛

حسرت گل به ۳۶۰ دقیقه‌ رسید / بحثو جدل به جای فوتبال / کجایی زاید؟!

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۶۰۱

در پایان این دیدار با تساوی بدون گل دو تیم به پایان رسید تا برای چهارمین بار پیاپی این بازی گلی در بر نداشته باشد و هواداران دو تیم ۳۶۰ دقیقه در حسرت گل بمانند.

دربی شماره ۷۸ نیز طیق انتظارها با تساوی بدون گل دو تیم به پایان رسید تا حسرت رد و بدل شدن گل در این دیدار سنتی به ۳۶۰ دقیقه برسد.

به گزارش ایلنا، در ادامه رقابت‌های هفته بیست و سوم لیگ برتر عصر امروز از ساعت ۱۴:۳۰ در حضور حدود۹۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی دیدار سنتی دو تیم استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی برگزار شد که این در پایان این دیدار با تساوی بدون گل دو تیم به پایان رسید تا برای چهارمین بار پیاپی این بازی گلی در بر نداشته باشد و هواداران دو تیم ۳۶۰ دقیقه در حسرت گل بمانند. باید گفت کجایی زاید که آخرین گل دربی را در سال ۹۰ زدی!

‌ترکیب پرسپولیس:نیلسون، سید جلال حسینی، محسن بنگر، حمید علی عسگر، سید میثم حسینی، محمد نوری، رضا حقیقی، پیام صادقیان، ‌ امید عالیشاه، محمدرضا خلعتبری و سید مهدی سید صالحی.

ترکیب استقلال:سیدمهدی رحمتی، امیرحسین صادقی، حنیف عمران‌زاده، هاشم بیگ‌زاده، خسرو حیدری، پژمان نوری، آندرانیک تیموریان، جی‌لوید ساموئل، سیاوش اکبرپور، محمد قاضی و مهرداد اولادی(غلام‌نژد).

در دقیقه ۴ سعید مظفری‌زاده به نشانه خطای نوری پشت محوطه جریمه استقلال اعلام ضربه آزاد کرد که ضربه محمدرضا خلعتبری از بالای دروازه با اختلاف کمی به بیرون رفت. بعد از ضربه سید مهدی رحمتی به شدت به نحوه ایستادن مدافعان استقلال اعتراض کرد.

در دقیقه ۶ روی ضربه کرنر تیموریان حنیف عمران‌زاده موقعیت خوبی را در اختیار داشت که دروازه نیلسون را باز کند که ضربه بد این بازیکن به بیرون رفت تا آه از نهاد نیمکت این تیم بلند شود.

در دقیقه ۸ درگیری بازیکنان بر روی خطای عجیب صادقیان بر روی اکبرپور بالا گرفت که هر دو تیم جدال‌های لفظی با یکدیگر و داور دیدار داشتند که در نهایت مظفری‌زاده به صادقیان و اکبرپور کارت زرد نشان داد تا این درگیری پایان یابد. خشونت در بازی با این حرکت به اوج رسید.

در دقیقه ۱۴ ضربه آرام قاضی در دستان نیلسون قرار گرفت تا حمله استقلالی‌ به نتیجه نرسد.

در دقیقه ۳۲ حرکت خطرناک اولادی بر روی جلال حسینی از دید مظفری‌زاده دور ماند. اولادی در این صحنه پس از برخورد بر سر توپ با حرکت آکروبات با کف استوک ضربه‌ای را به سر سید جلال وارد کرد که با اعتراض شدید بازیکن پرسپولیس همراه بود که البته داور این دیدار واکنشی در این صحنه نشان نداد.

در دقیقه ۳۶ محمد نوری به دلیل خطا بر روی اولادی از داور دیدار کارتن زرد دریافت کرد که البته با اعتراض کاپیتان سرخ‌پوشان نیز همراه بود. در این صحنه ضربه ایستگاهی به سود استقلال اعلام شد که آبی‌ و سفید‌ها از این موقعیت بهره‌ای نبردند.

در نهایت نیمه نخست این دیدار با سوت مظفری‌زاده با تساوی بدون گل به پایان رسید تا دایی و قلعه نویی به فکر طرح های تازه در ۴۵ دقیقه دوم مسابقه باشند.

نیمه دوم

در دقیقه ۴۶ سرخ‌پوشان با عالیشاه موقعیت خوبی را برای ایجاد خطر بر روی دروازه استقلال داشتند که ارسال زمینی عالیشاه را رحمتی درازکش از آن خود کرد تا این حمله خنثی شود.

در دقیقه۵۷ ارسال کرنر توسط صادقیان با ضربه سر سیدصالحی همراه شد که البته ضربه سر این بازیکن بلند قامت با فاصله از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۶۱ استقلال توسط غلام‌نژاد دروازه نیلسون را تهدید کرد که شوت این بازیکن از پشت محوطه جریمه با فاصله به بیرون رفت.

در دقیقه ۶۳ غلام‌نژاد بر روی صاقدیان پشت محوطه جریمه خطا کرد که مظفری‌زاده در سوت خود دمید. محمد نوری و حقیقی پشت توپ ایستادند که ضربه زیبای این بازیکن را مهدی رحمتی به زیبایی و با یک دست مهار کرد تا صدای هیاهوی تماشاگران بلند شود. این مهمترین و خطرناک ترین اتفاق بازی نیز بود.

در دقیقه۷۰ بیگ‌زاده بر روی خلعت‌بری خطایی را مرتکب شد که داور به مدافع استقلال کارت زرد داد. در این صحنه درگیری لفظی شدیدی نیز بین تیموریان و سیدجلال اتفاق افتاد که بار دیگر فضای مسابقه را متشنج کرد.

در دقیقه۸۱ ضربه کاشته برای بازیکنان پرسپولیس نزدیک نقطه کرنر اعلام شد که سرخ‌پوشان سریع بازی را آغاز کردندو با پاس رو به عقب به نوری رسید که شوت کاپیتان پرسپولیس از بالای دروازه به بیرون رفت.

پیام صادقیان، محمد نوری، علی‌عسگری از پرسپولیس و پژمان نوری، حنیف عمران‌زاده، هاشم بیگ‌زاده و مجید غلام‌نژاد از استقلال از مظفری‌زاده کارت زرد گرفتند که بیگ‌زاده و غلام‌نژاد بازی بعد استقلال را از دست دادند.

محمد نوری از پرسپولیس به عنوان بهترین بازیکن فنی این دیدار انتخاب شد و خسرو حیدری نیز عنوان بازیکن اخلاق دربی ۷۸ را به خود اختصاص داد.


با این نتیجه استقلال با ۴۵ امتیاز همچنان در رده نخست جدول قرار گرفت و پرسپولیس نیز با ۴۱ امتیاز در جایگاه سوم قرار دارد.

حاشیه‌ها

- هواداران استقلال با شعار «حجازی کاپلو» یاد و خاطره ناصرحجازی را در ورزشگاه زنده نگه داشتند.

- بازیکنان استقلال ساعت ۱۳:۱۵ وارد ورزشگاه آزادی شدند. آنها برای گرم کردن ساعت ۱۳:۳۰ وارد زمین شدند و با تشویق گرم طرفداران آبی ‌مواجه شدند.

- طبق هماهنگی‌های به عمل آمده قرار است بعد از پایان بازی بهترین بازیکن فنی و اخلاق زمین توپ دربی را امضا کنند تا به قید قرعه به یکی از هواداران حاضر در ورزشگاه به عنوان جایزه ویژه اهدا شود.

- هواداران استقلال یک پرچم ۵۰متری را روی سکوها پهن کرده‌اند قرار است پرچم بزرگ‌تر و ویژه‌ آبی‌ها بعد از شروع بازی رونمایی شود تا جلوه ویژه‌ای به روی سکوها ببخشد.

- با اعلام مسولان ورزشگاه آزادی ۹۰ هزار تماشاگر در استادیوم حضور داشتند و از نزدیک تماشاگر دربی بودند.

- تماشاگران پرسپولیس علیه حنیف عمران‌زاده شعار دادند، ‌ اما این مدافع با اخلاق با حرکت دست خود از آنها خواست به شعارهای خود پایان دهند.

- نیمکت‌نشینان پرسپولیس مطابق هفته‌های قبل بیشتر از حد معمول هستند. همین مسئله باعثشد تا میرشاد ماجدی به عنوان سرپرست استقلال نسبت به این مسئله اعتراض کند. او از ناظر بازی خواست نسبت به این موضوع رسیدگی کند.

- کادر فنی تیم‌ملی از تماشاگران ویژه این بازی در ورزشگاه بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز