خبرگزاری کار ایران

نگاهی به هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا؛

قدرت نمایی تراکتور مقابل پرافتخارترین تیم آسیا / شروع ضعیف استقلال و سپاهان

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۴۵۶

نمایندگان ایران در هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا آغاز مقتدرانه ای نداشتند و با یک پیروزی، یک تساوی و دو شکست در حد انتظار ظاهر نشدند و تنها پیروزی ارزشمند تراکتورسازی تبریز مقابل پرافتخارترین تیم آسیا تاحدودی از اعتبار فوتبال باشگاهی ایران دفاع کرد.

نمایندگان ایران در هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا آغاز مقتدرانه ای نداشتند و با یک پیروزی، یک تساوی و دو شکست در حد انتظار ظاهر نشدند و تنها پیروزی ارزشمند تراکتورسازی تبریز مقابل پرافتخارترین تیم آسیا تاحدودی از اعتبار فوتبال باشگاهی ایران دفاع کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سه‌شنبه هفته گذشته فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا آغاز شد تا تیم‌های ایرانی هم به مصاف حریفان آسیایی خود بروند. اولین تیم ایرانی که به میدان رفت استقلال بود. استقلال که شانس زیادی برای کسب قهرمانی در لیگ برتر ایران دارد، در اولین مسابقه به مصاف الشباب عربستان رفت. امیر قلعه‌نویی در این مسابقه از ایمان مبعلی بازیکن جدید تیمش هم استفاده کرد تا آبی پوشان را با تمام قوا به میدان فرستاده باشد اما استقلال با وجود حمایت ۲۵ هزار تماشاگر نتوانست از موقعیت های بی شمار گلزنی برای شکست الشباب استفاده کند.
استقلال در دقیقه ۵۷ روی حرکت تیمی بازیکنان الشباب و تعلل مدافعین و دروازه بانش تک گا این مسابقه را دریافت کرد و تا پایان هم نتوانست این گل را جبران کند.
داور چینی این دیدار نیز عملکرد ضعیفی داشت و صدای هواداران استقلال را درآورد. او می‌توانست بهتر سود بزند که اگر این اتفاق می‌افتاد، شاید استقلال بازنده نمی‌شد.
او از یک پنالتی واضح روی محمد قاضی درون محوطه جریمه به راحتی گذشت. پس از بازی امیر قلعه‌نویی به اولین چیزی که اشاره کرد، عملکرد داور این مسابقه بود و اینکه تابحال داور به این بدی در عمرش ندیده بود.
بعد از اتفاقات بازی فتح الله زاده از بازیکنانش که با بی مهری طرفداران مواجه شدند دفاع کرد و از این گفت که به کنفدراسیون برای این قضاوت ضعیف اعتراضیه می نویسد.
اما برای استقلال با وجود شکست در اولین مسابقه آنهم در ورزشگاه آزادی دنیا به آخر نرسیده است.
آنها در همین اسفند ماه ۲ بازی آسیایی دیگر دارند و می توانند هنوز خودشان سرنوشت شان را بسازند. آنها سال قبل هم به تیم عربستانی در تهران باختند اما در ریاض توانستند الهلال را شکست دهند.
فولاد اهواز دیگر نماینده ایران بود که روز سه‌شنبه در آسیا به میدان رفت. فولادی‌ها در این روز مهمان الجیش قطر بودند و مقابل این تیم به تساوی بدون گل رسیدند تا اولین امتیاز ایرانی‌ها در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنند.
به نظر می رسد تیم فولاد و تیم جوان فرکی، تجربه کافی برای لیگ قهرمانان آسیا را ندارند و شاید این فصل برای فولاد میدان خوبی برای کسب تجربه میدان های بزرگ باشد.
تراکتورسازی تبریز موفق ترین نماینده ایران در هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا بود که توانست در خانه تیم الاتحاد عربستان پرافتخارترین تیم باشگاهی آسیا را با شکست بدرقه کند.
تراکتور در حالی که اوایل نیمه دوم علی کریمی را به دلیل دو اخطاره شدن از دست داد اما حرکت انفرادی و تماشایی کریم انصاریفرد سد مدافعین عربستان را شکست تا ورزشگاه یادگار امام غرق در شادمانی شود.
این شروع امیدبخش برای تراکتور و تونی اولیویرا می تواند انگیزه های این تیم پرستاره را برای درخشش در آسیا دو چندان کند.
اما آخرین بازی نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان ایران را سپاهانی ها انجام دادند. آنها در قطر به مصاف السدی رفتند که تقریبا دو سال قبل خاطره تلخی را برای طلایی پوشان رقم زد. سپاهانی ها در دو بازی رفت و برگشت السد را با لوکا بوناچیچ شکست دادند اما استفاده کردن از رحمان احمدی که با محرومیت روبرو بود کار را به جایی رساند که شرایط حذف سپاهان از لیگ قهرمانان را فراهم کرد و آنها با رای کنفدراسیون فوتبال آسیا در بازی رفت سه بر صفر بازنده شدند.
سپاهانی ها که دیشب یک بازی منطقی را به نمایش گذاشتند و حقشان در این بازی باخت نبود با شکستی تلخ بدرقه شدند. آنها سه گل از السد خوردند تا در شبی که می توانستند حداقل یک امتیاز از نماینده قطری ها بگیرند با شکست سه بر یک به ایران برگردند.

برنامه مسابقات نمایندگان ایران در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا:
سه‌شنبه ۲۰/۱۲ / ۹۲
* فولاد - الفتح عربستان، ورزشگاه غدیر اهواز، ساعت: ۱۶:۳۰
* الریان قطر - استقلال، ورزشگاه احمد بن علی، ساعت: ۱۹
چهارشنبه ۲۱/۱۲ / ۹۲
* لخویا - تراکتورسازی، ورزشگاه عبدا… بن خلیفه، ساعت: ۱۹
* سپاهان - الهلال، ورزشگاه فولادشهر، ساعت: ۱۹
سه‌شنبه ۲۷/۱۲ / ۹۲
* استقلال - الجزیره، ورزشگاه آزادی، ساعت: ۲۰:۳۰
* العین - تراکتورسازی، ورزشگاه شیخ خلیفه، ساعت: ۲۰:۴۵
چهارشنبه ۲۸/۱۲ / ۹۲
* بنیادکار - فولاد، ورزشگاه بنیادکار، ساعت: ۱۷:۳۰
* سپاهان - الاهلی، ورزشگاه فولادشهر، ساعت: ۲۰

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز