خبرگزاری کار ایران

۲۵ میلیارد هزینه اردوها و بازی‌های تدارکاتی؛

تیم ملی فوتبال و دغدغه‌های مالی حضور در جام‌جهانی

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۹۶۳

آنچه مشخص است فدراسیون فوتبال بهترین زمان را برای استفاده از منافع حامی مالی از دست داده و لغو اردوهای آماده سازی تیم ملی که به دلیل نبودن بودجه کافی اتفاق افتاد، بزرگترین لطمه را به تیم ملی زد.

تیم ملی فوتبال در حالی برای جام جهانی برزیل با یک بانک خصوصی به عنوان اسپانسر به توافق رسیده که به نظر نمی رسد این حامی مالی بتواند تمامی ۲۵ میلیارد هزینه تدارک و آماده سازی تیم ملی را تامین کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این در حالی است که فدراسیون به تازگی و با حداقل قیمت با یک شرکت درجه ۳ آلمانی برای تهیه پیراهن و البسه تیم ملی به توافق رسیده که آن هم جای بحثو تامل بسیار دارد.

فدراسیون فوتبال برای اعزام تیم ملی به جام جهانی برزیل حداقل به ۲۵ میلیارد تومان پول نیاز دارد که امیدوار است بتواند تا پیش از جام جهانی و در فاصله ۷۶ روزه تا این رویداد بزرگ با چند اسپانسر داخلی دیگر هم به توافق برسد تا هزینه‌های گزاف اردوها و بازی‌های تدارکاتی را به نوعی تامین کند. به هر حال آنچه مشخص است فدراسیون فوتبال بهترین زمان را برای استفاده از منافع حامی مالی از دست داده و لغو اردوهای آماده سازی تیم ملی که به دلیل نبودن بودجه کافی اتفاق افتاد، بزرگترین لطمه را به تیم ملی زد.

فدراسیون فوتبال در حال حاضر می‌تواند علاوه بر ۷ میلیارد بانک حامی خود، روی ۸ میلیون دلار فیفا به عنوان پاداش صعود به جام جهانی و ۱/۵ میلیون دلار به عنوان هزینه آمادگی حساب کند که این پول هم فعلا بلوکه شده و فدراسیون تلاش زیادی دارد تا از طریق لابی‌های سیاسی حداقل از این منابع پولی برای اجرای برنامه های خود بهره مند شود. در وضعیت اخیر پیرامون حامی مالی تیم ملی به نظر می‌رسد دولت همچنان باید اصلی ترین حامی تیم ملی باشد و با وجود تنگناهای مالی با تکلیف بر وزاتخانه‌های متمول هزینه‌های تیم ملی را بین بخش‌های اجرایی خود سرشکن کند.

از سوی دیگر این روزها شاهدیم برخلاف جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان که ایران با پیراهن‌های مرغوب " پوما " به میدان رفت به تازگی فدراسیون فوتبال با شرکت " آل‌اسپورت " آلمان که یک برند درجه ۳ محسوب می‌شود به توافق رسیده و این در حالی است که ۲۶ تیم دیگر جام جهانی برندهای معتبری چون نایک، آدیداس و پوما را برتن خواهند کرد.

ایران در جام جهانی برزیل به همراه بلژیک، بوسنی و هرزگوین، کاستاریکا، اکوادور و هندوراس کشورهایی هستند که از برند متفرقه و نامرغوب! استفاده می‌کند که قطعا شایسته ملی‌پوشان ایران نیست. شاید مهمترین خصیصه پیراهن تیم ملی در جام جهانی نقش بستن طرحی از «یوزپلنگ ایرانی» روی آن باشد که به نوعی تاکید بر حفظ محیط زیست و حمایت از این حیوان در حال انقراض است. هر چند طرح پیراهن تیم ملی نیاز به بازنگری و طراحی بهتر و حرفه‌ای‌تر دارد اما این نقش متفاوت که اتفاقا مورد استقبال فیفا هم قرار گرفته حتی می‌تواند ملی‌پوشان را با شعارهای مرتبط نظیر «غرش یوزپلنگ‌های ایرانی» راهی جام جهانی کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز