خبرگزاری کار ایران

وعده های مدیران صنعت نفت عملی نشد؛

قاسم‌پور: خیمه‌ی مافیای فساد بر سر فوتبال ما بسیار سنگین است / از گودرزی ناراحت نیستم

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۱۸۵

تنها تیمی بودیم که فوتبال بازی می‌کردیم اما روی بد سکه با ما بود. تیم ما نسبت به فصل قبل تغییرات زیادی داشت و نیاز به زمان داشتیم، اما در فوتبال ایران هیچ‌وقت به شما زمان نمی‌دهند.

سرمربی سابق صنعت نفت آبادان مثل همیشه صریح و بی‌پرده حرفش را می‌زند. او از فساد گسترده در فوتبال ایران صحبت می‌کند و معتقد است خیمه‌ی مافیای فساد بر سر فوتبال ما بسیار سنگین است.

گفت‌وگوی ابراهیم ابوالقاسم‌پور را با خبرنگار ایلنا در زیر می‌خوانید:

در مورد جدایی‌تان از صنعت نفت صحبت می‌کنید؟

طبیعی بود مدیران باشگاه انتظاراتی از تیم داشتند و ما هم تلاش خودمان را کردیم. دلایل زیادی در عدم موفقیت ما دخیل بود، دلایلی مثل مشکلات مالی، اشتباهات فردی، بدشناسی، مشکلات داوری و… درعدم موفقیت تاثیرگذار بودند. شاید بگویند قاسمپور توجیه می‌کند اما تنها تیمی بودیم که فوتبال بازی می‌کردیم اما روی بد سکه با ما بود. تیم ما نسبت به فصل قبل تغییرات زیادی داشت و نیاز به زمان داشتیم، اما در فوتبال ایران هیچ‌وقت به شما زمان نمی‌دهند.

البته در نیم فصل اول بد نتیجه نگرفتید؟

بله، هر چند زمانی کمی داشتیم اما در نیم فصل اول با پدیده در صدر جدول بودیم و ۳ تیم لیگ برتری را در جام‌حذفی حذف کردیم. ما می‌توانستیم تا قبل از اتمام لیگ قهرمان و به لیگ برتر صعود کنیم، اما ناداوری و اشتباهات داوری و اشتباهات فردی باعثشد نتوانیم نتیجه بگیریم.

برخورد مردم آبادان در این مدت با شما چطور بود؟

مشکلی نداشتیم. به هر حال هر جایی که کار کنید، از شما نتیجه می‌خواهند و در آبادان مردم تعصب بیشتری روی تیم محبوب‌شان دارند. بعد از آخرین بازی ما یک سر و صداهایی شد، اما طبیعی بود و این مسائل همه جا هست.

مدیرعامل‌باشگاه از شروع فصل به شدت از شما حمایت کرد، اما در نهایت برکنار شدید. از گودرزی ناراحت نیستید؟

به هر حال مدیران این حرفها را می زنند و باید بزنند چون برای روحیه و همبستگی تیم خوب است. من از خیلی چیزها ناراحتم اما از شخص به خصوصی ناراحت نیستم. از روزی که با مدیران باشگاه صحبت کردیم تا کار را شروع کنیم، خیلی وعده و وعید به ما دادند اما عملی نشد. به هر حال مشکلات مالی همه جا هست اما وقتی می گویند مشکل مالی نداریم، این حرفها واقعیت نداشت. بیشترین مساله ای که ما را اذیت کرد، مشکلات مالی بود.

صنعت‌نفت به لیگ برتر صعود می‌کند؟

کسی فکر نمی‌کرد تیم ملی به جام جهانی صعود کند، اما صعود کرد. شانس صعود صنعت‌نفت به لیگ برتر خیلی کم است اما دوست داشتم این تیم به لیگ برتر صعود کند. من پیشنهادات زیادی در نیم فصل داشتم و حتی یک تیم اماراتی هم پیشنهاد بسیار خوبی به من داد که رقم آن ۲-۳ برابر قراردادم با صنعت نفت بود، اما گودرزی اجازه نداد بروم. بندی در قراردادم بود که می‌توانستم جدا شوم اما به خاطر تعصب و رفاقت نرفتم.

بهنام سراج جانشین شما در صنعت‌نفت شد. او می‌تواند در آبادان موفق شود؟

ان‌شاالله که بتواند. بهنام بازیکن تیم ملی بوده و چند سال است در آبادان کار می‌کند. امیدوارم بتواند در نفت موفق شود.

این روزها اخبار زیادی مبنی بر فساد، تبانی و دوپینگ در لیگ یک شنیده می‌شود. واقعاً چنین مسائلی در لیگ یک وجود دارد؟

دوپینگ را نمی‌دانم و نمی‌توانم با قاطعیت در مورد آن صحبت کنم، اما در خیلی از جاها و در لیگ یک که کمترین نظارت روی آن است هم باید وجود داشته باشد. تبانی و فساد در سطح بالا در فوتبال ما هست و در لیگ یک که هیچ نظارتی روی آن نیست، شدت بیشتری دارد. در قضاوت داوران مسائلی بود که شک و شبهه ایجاد می‌کرد. اگر یک یا دو بار این مسائل باشد، آدم شک نمی‌کند اما وقتی تکرار می‌شود، قضیه فرق می‌کند. بازیکن یکی از تیم‌ها که با پسر من دوست است می‌گوید داور ۴ بازی آینده مان را هم می دانیم و حتی داوران بازیهای دیگر را هم می دانند. حتما که نباید داور را بخرند و می توانند کمک داور را بخرند. خیلی از مسائل در این فوتبال کثیف ما اتفاق می افتد. ما فیای فساد در فوتبال ما خیلی سنگین است چون کسی که در فساد است، مغزش را برای فساد گذاشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز