خبرگزاری کار ایران

هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا؛

جنگ بقای استقلال مقابل الجزیره / امید آبی‌ها زنده می‌ماند؟

asdasd
کد خبر : ۱۵۴۲۶۴

شاگردان قلعه‌نویی برای بقا در لیگ قهرمانان آسیا و باقی ماندن امیدهایشان برای صعود از این مرحله چاره‌ای جز پیروزی در دیدار خانگی مقابل الجزیره امارات ندارند.

تیم فوتبال استقلال در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا فردا سه شنبه در ورزشگاه آزادی میزبان الجزیره امارات خواهد بود؛ مصافی که برای بقای آبی‌پوشان کشورمان در این رقابت ها بسیار حساس و سرنوشت ساز است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شاگردان امیرقلعه نویی که در دوبازی قبلی خود مقابل تیم های الشباب عربستان و الریان قطر متحمل شکست شده اند برای امیدواری به آینده، چاره ای جز پیروزی در دیدار خانگی مقابل الجزیره امارات ندارند.

استقلال امسال با مشکلاتی فراوانی از جمله جدایی بازیکنانی نظیر علی حمودی و مجتبی جباری پیش از آغاز فصل، به خدمت گرفتن بازیکنان پا به سن گذاشته نظیر نیکبخت واحدی و پزمان نوری، خداحافظی فرهاد مجیدی در اواسط فصل و جدا شدن بازیکنان تاثیرگذار در اوج رقابت های فصل جاری مواجه بود.

نحوه قرارداد برخی بازیکنان ملی پوش و مطرح استقلال از جمله پژمان منتظری و جواد نکونام در فصل جاری به گونه ای بود که آنان به راحتی از جمع آبی پوشان جدا شدند و دست قلعه نویی بیش از پیش خالی شد، اما نکته عجیب سکوت سرمربی صریح اللهجه آبی پوشان در برابر این جدایی های ناخواسته بود.

مسئولان باشگاه و کادر فنی استقلال امسال در جذب بازیکن نیز عملکرد بسیار ضعیفی داشتند و نفراتی که به خدمت گرفته شدند نتوانستند کمک زیادی به موفقیت این تیم کنند! نتیجه مشکلاتی از این دست هم چیزی جز کنار رفتن آبی پوشان از جام حذفی، دشوار شدن کار آنان برای قهرمانی درلیگ برتر و آغازی ناامیدکننده در لیگ قهرمانان آسیا نبود.

با این اوصاف استقلال می تواند با پیروزی در آخرین بازی خود در سال‌جاری، هم به لیگ قهرمانان آسیا بازگردد و هم روحیه خود را برای موفقیت در سه دیدار حساس باقی مانده در لیگ برتر باشگاه های ایران بازیابد.

برای بازی مقابل الجزیره، آندرانیک تیموریان هافبک ملی پوش استقلال به دلیل مصدومیت و عمل جراحی از ناحیه دست غایب خواهد بود و حضور سیاوش اکبرپور در این بازی نیز در هاله ابهام قرار دارد؛ قرار است امیرحسین صادقی نیز با محافظ بینی(گارد) به میدان برود.

امیرقلعه نویی که در اکثر تمرینات امسال ارسال از جناحین را در دستور کار تاکتیکی آبی پوشان قرار داده بود، در تمرینات اخیر این تیم روی نفوذ از عمق دفاع حریف و پاس های عمقی تمرکز کرده است و به نظر می رسد در بازی با الجزیره با این روش به دنبال رسیدن به گل باشد.

فارغ از مسایل فنی، آنچه می تواند در برهه کنونی کمک فراوانی به موفقیت آبی پوشان شکست خورده در دو بازی قبلی لیگ قهرمانان آسیا کند، حمایت پرشور هواداران این تیم در مصاف سرنوشت ساز با الجزیره امارات در ورزشگاه آزادی است.

در آن سوی میدان، الجزیره بر خلاف استقلال قعرنشین، با دو پیروزی متوالی صدرنشین گروه A لیگ قهرمانان آسیا است و برای ادامه روند موفقیت خود به دنبال تحمیل سومین شکست به استقلال است. باید دید مصاف دو تیم با انگیزه گروه اول با برتری کدام تیم به پایان می رسد و در نهایت استقلال می تواند به لیگ قهرمانان آسیا بازگردد یا بر خلاف فصل گذشته آبی ها وداعی زودهنگام با آسیا خواهند داشت.

دیدار تیم های فوتبال استقلال ایران و الجزیره امارات در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه فردا(سه شنبه) در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می شود.

در دیگر بازی این گروه، تیم های الشباب عربستان و الریان قطر رو در روی یکدیگر قرار می گیرند.

جدول رده بندی گروه A لیگ قهرمانان آسیا تا پایان هفته دوم به این شرح است:

۱ - الجزیره امارات - ۶ امتیاز

۲ - الریان قطر - ۳ امتیاز(تفاضل گل صفر)

۳ - الشباب عربستان - ۳ امتیاز(تفاضل گل منهای یک)

۴ - استقلال ایران - صفر امتیاز

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز