خبرگزاری کار ایران

دوست ندارم جای دیگری بروم؛

نیلسون: می‌خواهم با پرسپولیس قهرمان آسیا بشوم

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۱۴۱

یک جورهایی با پرسپولیس و هوادارانش خو گرفته‌ام و دوست ندارم جای دیگری بروم. امیدوارم سال بعد باشم و همه چیز فراهم باشد و بتوانم با پرسپولیس به قهرمانی برسم.

نیلسون کوره‌آ در این فصل هم جزو بهترین دروازه بان‌های لیگ بود که با کلین‌شیت‌های متعدد خودنمایی کرد تا سهم بسزایی در کسب کمترین عنوان کمترین گل خورده داشته باشد.

به گزارش ایلنا، دروازه‌بان برزیلی پرسپولیس در پایان رقابت‌های لیگ در گفت‌وگو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس شرکت کرد که در ادامه بخوانید:

* در فصلی که گذشت عملکرد خودت و کل تیم را چطور ارزیابی کردی؟
من فصل خوب دیگری با پرسپولیس داشتم با این تفاوت که امسال کل تیم نتیجه گرفت و هواداران خوشحال شدند. در این فصل توانستیم نایب قهرمان بشویم و به رقابت‌های آسیایی راه پیدا کنیم و فکر می‌کنم هواداران راضی تر بودند. نسبت به سال قبل پیشرفت خوبی داشتیم و البته می‌توانستیم قهرمان بشویم.

* فقط کافی بود در بازی با راه آهن به پیروزی برسید. روزی که بعد از یک فصل خوب، شرایط خوبی نداشتی؟
این فوتبال است. فوتبال غیر از این نیست. آدم ماشین نیست. بهترین بازیکنان هم روز بد دارند. آن روز هم من و چند نفر دیگر بد بودیم. از دیگران اسم نمی‌آورم ولی آن روز خوب نبودم، اما عملکرد یک بازیکن را باید در مجموع فصل ارزیابی کرد. شما بازی بارسلونا را ببینید که ناگهان لیونل مسی بهترین بازیکن جهان در چند سال اخیر در یک بازی حتی نمی‌تواند یک دریبل بزند. آیا او بازیکن خوبی نیست؟ در فوتبال این مسائل پیش می‌آید.

* چون خیلی خوب بودی، آن بازی همه را غافلگیر کرد. مثل اتفاقی که در فینال جام جهانی با افت رونالدو برای تیم ملی برزیل روی داد؟
مشکلاتی که باعثشد با آن شرایط روبرو بشویم مختص این بازی نبود. این مسائل از روز اول با ما بود و اگر این طور نبود پرسپولیس خیلی راحت قهرمان می‌شد. درگیری‌های ذهنی گاهی بیشتر از توان ما بود و امیدواریم در فصل آینده شاهد شرایط متفاوتی باشیم.

* پرسپولیس محبوب‌ترین تیم ایران و آسیا است. نکته‌ای که در جایی گفته بودی قبل از حضور در ایران شنیدی، وقتی آمدی چه تحلیلی از شرایط داشتی؟
فرقی نمی کند که ما درباره یک شرکت، یک کارخانه یا یک باشگاه صحبت کنم. شما همه جا برای رسیدن به موفقیت به برنامه ریزی درست نیاز دارید. ما در سالهای گذشته از نظر مالی شرایط خوبی داشتیم اما ثبات نداشتیم. در این فصل برنامه داشتیم و در کادرفنی ثبات بود، اما مشکلات دیگری پیش آمد.

* برای فصل بعد چه برنامه‌ای داری؟
من می‌خواهم در پرسپولیس بمانم. با وجود مسائلی که گفته می‌شود دوست دارم اینجا بمانم. اگر پرسپولیس هم من را بخواهد، مشکل را حل می‌کند تا ذهن من آزاد شود. یک جورهایی با پرسپولیس و هوادارانش خو گرفته‌ام و دوست ندارم جای دیگری بروم. امیدوارم سال بعد باشم و همه چیز فراهم باشد و بتوانم با پرسپولیس به قهرمانی برسم.

* در یک روزنامه برزیلی خواندیم قصد داری تا دو فصل دیگر بازی کنی، هنوز بر سر این تصمیم هستی؟
با شرایطی که در حال حاضر دارم، حداقل دو فصل دیگر بازی می‌کنم، بعد از این دو فصل باز هم شرایط خودم را می‌بینم و تصمیم می گیرم.

* فیلمی از بازی هایت در پرتغال را می‌دیدیم، به نظر خیلی سریع‌تر بودی؟
این حرف را قبول ندارم. شاید این حس را داشتید چون فوتبال آنجا سریع‌تر است وگرنه فکر می‌کنم هم از نظر بدنی و هم از جهت تجربه الان بهتر از آن دوران هستم.

* در این صورت می توانی به اروپا برگردی و فوتبال را آنجا ادامه بدهی؟
در شرایط فعلی گزینه من ایران و در ایران پرسپولیس است. سن من طوری نیست که سراغ چالش‌های جدید بروم. از سوی دیگر سال بعد می‌توانم با پرسپولیس در آسیا بازی کنم. به هر حال الان دوست ندارم به این مسائل فکر کنم و فقط می‌خواهم با خانواده‌ام برای استراحت به برزیل بروم.

* تهران برای زندگی چطور است؟
نسبت به جایی که از آنجا آمدم، تفاوت فرهنگی خیلی زیاد است ولی مشکلی ندارم. هرجا که خانواده‌ام باشد راحت هستم.

* چه تفریحاتی دارید؟
دخترم شهربازی را خیلی دوست دارد و اکثر اوقات به آنجا می‌رویم. ۳-۴ بار در هفته هم به رستوران می‌روم.

* کدامیک از غذاهای ایرانی را می پسندی؟
به خاطر رژیم غذایی خاصی که دارم نمی‌توانم اکثر غذاها را بخورم، اما عاشق جوجه کباب هستم.

* برای دیدن بازی‌های جام جهانی برنامه‌ریزی کرده‌ای؟
اگر در آن مقطع در برزیل باشم، می‌خواهم برای دیدن بازی ایران و آرژانتین بروم. این بازی در شهر نزدیک ما برگزار می‌شود.

* برای دیدن بازی‌های برزیل نمی روی؟
بازی‌های تیم ملی برزیل را از تلویزیون نگاه می‌کنم.

* فینال جام جهانی بین کدام تیم‌ها برگزار می‌شود؟
امیدوارم یک طرفش برزیل باشد. طرف دیگر مهم نیست. البته ای کاش می‌شد طرف دیگر ایران باشد.

* بار قبل میزبانی جام جهانی برای برزیلی‌ها خوش یمن نبود؟
خیلی دوست دارم فینال با اروگوئه تکرار می‌شد تا انتقام سختی می‌گرفتیم، اما افسوس که شدنی نیست. فقط امیدوارم برزیل به فینال برسد.

* از فوتبال خداحافظی کنی، چه برنامه‌ای داری؟
قصد دارم مربی شوم.

* وقتی به برزیل برگردی درباره ایران و فوتبال ایران چه خواهی گفت؟
هر جایی از جهان بروید، نکات منفی و مثبت وجود دارد. من دوست دارم چیزهای خوب را ببینم و درباره آن صحبت کنم درباره ایران خیلی خوب خواهم گفت. می‌گویم آدم‌های کاملی بودند. درباره فوتبال ایران هم خواهم گفت بازیکنان بسیار خوب و بااستعدادی دارد که اگر برنامه بالای سرشان باشد، جای پیشرفت خیلی زیادی دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز