خبرگزاری کار ایران

نمی‌خواهم درباره استقلال حرف بزنم؛

حاج رضایی: لیگ سیزدهم مسن بود و بی‌پدیده! / قهرمانی فولاد پیام داشت

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۱۸۰

تیم فولاد خوزستان با پشتوانه آکادمی فوتبال، هیات مدیره قوی، مدیر عامل دلسوز و کادر فنی و بازیکنان صبور و توانمند امسال ثابت کرد می شود با تشکیلاتی سازمان یافته و اصولی به موفقیت دست یافت و بر بام فوتبال کشور ایستاد.

کارشناس فوتبال کشور گفت: قهرمانی دو تیم شهرستانی فولاد خوزستان و تراکتورسازی تبریز در لیگ برتر و جام‌حذفی برای فوتبال کشور پیام دارد و اینکه بدون حاشیه و با تکیه بر تشکیلات سازمان یافته و اصول فوتبال می‌توان قهرمان شد.

امیر حاج‌رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب گفت: تیم فولاد خوزستان با پشتوانه آکادمی فوتبال، هیات مدیره قوی، مدیر عامل دلسوز و کادر فنی و بازیکنان صبور و توانمند امسال ثابت کرد می‌شود با تشکیلاتی سازمان یافته و اصولی به موفقیت دست یافت و بر بام فوتبال کشور ایستاد.

حاج رضایی افزود: بازیکنان جوان فولاد تا سال‌های می‌توانند لیگ و تیم ملی را تغذیه کنند و این بزرگترین خدمت باشگاه سازنده فولاد به فوتبال ملی است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا بازیکنان فولاد به عنوان قهرمان ایران سهمی ناچیزی در فهرست تیم ملی و کی‌روش دارند، گفت: به هر حال در تیم ملی سرمربی تصمیم گیرنده است و باید به نظر او احترام بگذاریم. او حتماً بازیکنان فولاد را دیده، اما جام‌جهانی جای کسب تجربه نیست و او به بازیکنان باتجربه اعتقاد دارد. اما فراموش نکنیم آینده متعلق به جوانان فوتبال است.

مربی سابق تیم ملی درباره ارزیابی خود از نقاط ضعف و قوت لیگ سیزدهم اظهار داشت: آمارهای منتشر شده از سوی سازمان لیگ نشان می‌دهد لیگ ایران با میانگین سنی ۳۰ سال یک لیگ مسن را پشت سر گذاشته که این اتفاق خوبی برای فوتبال ما نیست.

وی افزود: تداخل مسابقات ملی و لیگ قهرمانان آسیا با مسابقات لیگ برتر از نکات منفی لیگ امسال بود که باعثشد مسابقات فشرده برگزار شود و تیم‌ها تحت فشار قرار بگیرد.

حاج رضایی یادآور شد: به اعتقاد من اگر فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در مقابل خواسته کی‌روش قدرت و مقاومت بیشتری نشان می‌دادند، این امکان وجود داشت که از فشردگی لیگ کم شود اما در بخش لیگ قهرمانان چاره ای نداشت.

کارشناس فوتبال کشور بالنده نبودن را از دیگر نقاط ضعف لیگ سیزدهم عنوان کرد و اظهار داشت: لیگ باید بالنده و پویا باشد و در بخش بازیکن، مربی و داور تولیداتی داشته باشد اما لیگ ما در این بخش نمره پایینی گرفت.

وی پر هیجان برگزار شدن ۳ هفته پایانی لیگ را از نقاط قوت لیگ سیزدهم عنوان کرد و گفت: برنامه‌ریزی سازمان لیگ در اختصاص ۴ جام و برگزاری مراسم قهرمانی باشکوه از نقاط قوت سازمان لیگ بود که مسابقاتی در شان فوتبال کشور را برگزار کرد.

حاج رضایی ادامه داد: سازمان لیگ باید تلاش کند با تغییر آئین‌نامه لیگ راه را برای حضور جوانتر های باز کند تا در آینده لیگ حوانتر و پویا تری داشته باشیم.

وی در مورد این که آیا لیگ سیزدهم پدیده‌ای داشت یا نه؟ گفت: به اعتقاد من بازیکنی را باید به عنوان پدیده معرفی کرد که هم از نظر فنی و هم اخلاقی برتر باشد ولی امسال بازیکنی که هر دو جنبه را داشته باشد ندیدم.

این کارشناس فوتبال کشور با بیان اینکه قطعا فصل آینده شاهد لیگ جوان‌تری خواهیم بود، اظهار داشت: بعد از جام جهانی مطمئنا تعدادی از بازیکنان مسن و پا به سن گذاشته از فوتبال کناره‌گیری خواهند کرد و تیم ملی پوست‌اندازی خواهد کرد تا برای جام ملت‌های ۲۰۱۵ تیم جوان شده‌ای را در بخش ملی داشته باشیم.

حاج رضایی در بخش پایانی سخنان خود درباره دلایل ناکامی تیم فوتبال استقلال در لیگ سیزدهم تصریح کرد: مدافع عنوان قهرمانی هم می‌تواند سال بدی را سپری کند، همانگونه که منچستر یونایتد این روزها همین شرایط را تجربه می‌کند. با توجه به اینکه استقلال امسال فصل بدی را سپری کرده علاقه‌مند نیستم درباره این تیم صحبت کنم و امیدوارم استقلال دوباره در فوتبال کشور اوج بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز