خبرگزاری کار ایران

قلعه‌نویی در ناکامی استقلال مقصر است؛

فریبا: زشت است بازیکن سروقت پول‌ بگیرد ولی دروغ بگوید / آندو بیرون از ایران بیشتر می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۴۶۸

در همین ایران هم باشگاه‌هایی بودند که بیشتر از استقلال به آندو پول می‌دادند امّا او استقلال را انتخاب کرد، این نوع قراردادها وجود دارد و این پول کلان در فوتبال آمده و به این راحتی هم بیرون نمی‌رود.

مربی سابق استقلال معتقد است پول کلانی وارد فوتبال شده و به این راحتی‌ها از فوتبال خارج نمی‌شود و بازیکنان شاخص مثل آندرانیک تیموریان حتی دیگر در ایران هم نباشند در خارج از این ممکلت پیشنهادات میلیاردی دارند که بسیار بالاتر از پول استقلال است و نمی‌توان به راحتی آنها را حفظ کرد.

گفتگوی بهتاش فریبا با خبرنگار ایلنا را در زیر می‌خوانید…

لیست قرارداد مالی استقلالی‌ها منتشر شده، در مورد این قراردادهای میلیاردی چه نظری دارید؟

الان ۲-۳ سالی است که این قراردادها در فوتبال ما باب شده و ۳-۴ تا تیم هستند که چنین قراردادهایی می‌بندند و بقیه تیم‌ها قراردادهای معمولی دارند. بازیکنان شاخص مثل آندرانیک تیموریان که قراردادش با استقلال این همه سرو صدا کرده؛ در قطر که بازی می‌کرد ۲ برابر این پول را گرفته و طبیعی است به قرارداد یک میلیاردی راضی نیست و حفظ کردن این بازیکنان کار راحتی نیست. در همین ایران هم باشگاه‌هایی بودند که بیشتر از استقلال به آندو پول می‌دادند امّا او استقلال را انتخاب کرد، این نوع قراردادها وجود دارد و این پول کلان در فوتبال آمده و به این راحتی هم بیرون نمی‌رود.

رقم دریافتی استقلالی‌ها کم نبوده، امّا چرا مدام مصاحبه می‌کردند که پول نگرفته و مشکل مالی دارند؟

مشکل این است که همه بچه‌ها به طور یکسان پول نگرفته‌اند و درستش این است که به همه یکسان پول بدهند و زمان ما هم همین‌طور بود و بازیکنی در تیم داشتیم که ۸۵ درصد پولش را گرفته بود و بعضی‌ها هم ۵ درصد پولشان را گرفته بودند. برخی از بچه‌های استقلال طلب فصل قبل‌شان را گرفته‌اند ولی زشت است که عده‌ای سروقت پول‌شان را می‌گرفتند ولی دروغ می‌گفتند که به هیچ وجه کار درستی نمی‌کردند. عده‌ای هم هستند که از ۲-۳ سال قبل طلب دارند مثل من و پرویز مظلومی که البته قرارداد من کم بود و طلبم کم است، اما مظلومی ۳۰۰ میلیون طلب دارد. وقتی پول را درست تقسیم نمی‌کنند، همین می‌شود. آدم‌هایی که بیشتر از بقیه پول گرفتند یا مصاحبه نمی‌کردند یا قضیه را می‌پیچاندند. به هر حال همه در یک تیم بودند و از این تبعیض‌ها ناراحت می‌شوند. در باشگاه‌های دیگر مثل فولاد و نفت تهران به این شکل نبود.

پس مشکل اصل عدم تقسیم عادلانه پول‌ها بوده…

بله؛ من با حسین فرکی و یحیی گل محمدی که صحبت می‌کردم؛ می‌گفتند همه بچه‌های تیم به طور یکسان پول می‌گرفتند یعنی درصدی از قرارداد بازیکنان به آنها پرداخت می‌شد، مثلاً همه ۱۰ درصد از قراردادشان را می‌گرفتند. طبیعی است وقتی بازیکنان بفهمند تبعیض نبوده، یکدست می‌شوند و تیم نتیجه می‌گیرد و قهرمان می‌شود. متاسفانه در استقلال و پرسپولیس همیشه این‌طوری بوده و همه یکسان پول نمی‌گرفتند و از اول هم همین‌طور بود. به هر حال پول هنگفتی به این فوتبال آمده و بیرون کردنش خیلی سخت است.

چرا استقلال با این هزینه سنگین امسال ناکام بزرگ فوتبال ایران لقب گرفت؟

استقلال از شروع فصل مشکل داشت چون بدنسازی خوبی نداشتند و مصدوم زیاد داشتند، همچنین رفتن بازیکنان و بد بازیکن گرفتن باعثشد استقلال نتیجه نگیرد.

سهم امیر قلعه‌نویی در این ناکامی چقدر بود؟

مربی بازیکن می‌گیرد و بدنسازی می‌کند و قلعه‌نویی مقصر است، البته آقایان مدعی شده‌اند وقتی می‌خواستند بازیکن بگیرند گویا پولی نبوده، اما نمی‌دانم این پول‌های میلیاردی از کجا آمده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز