خبرگزاری کار ایران

توقع صعود از گروه در جام‌جهانی منطقی نیست؛

پاشازاده: بوسنی، نیجریه و آرژانتین دنبال دعوا بر سر لباس تیم ملی نیستند!

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۷۳۶

با این مشکلاتی که ما داریم، به چه مناسبتی باید صعود کنیم؟ چرا بوسنی نباید صعود کند؟ باید توانایی‌ها را هم ببینیم. آنها با چه تیم‌هایی بازی می‌کنند و ما داریم چکار می‌کنیم.

مدافع سابق تیم ملی فوتبال کشورمان معتقد است صعود تیم کارلوس کی‌روش از گروهش در جام جهانی منطقی نیست، هر چند می‌تواند شدنی باشد، اما منطقی نیست چراکه رقیبان ما در این گروه با تیم‌های قدرتمندی بازی‌های تدارکاتی انجام می‌دهند و فدراسیون و سرمربی تیم ملی آنها سر لباس تیم ملی دعوا ندارند.

گفتگوی مهدی پاشازاده با خبرنگار ایلنا را در زیر می‌خوانید:

اردوی تیم ملی در آفریقای‌جنوبی با حرف و حدیث‌های زیادی همراه بود. این اردو را با حاشیه‌هایی که داشت، ‌ مفید می‌دانید؟

اردو هر جایی که باشد می‌تواند مفید باشد. کارها باید خیلی عجیب باشد که مفید نباشد. اینکه کجا اردو باشد و چه کاری انجام بدهید مهم است. هیچ کسی از اینکه اردو در آفریقای‌جنوبی است، ناراحت نیست، اما همین اردو را می‌توانستند در ایران بگذارند و حتی با منتخب لیگ بازی کنند یا یک تیم خارجی را دعوت می‌کردند و در تهران بازی می‌کردند که خیلی مفیدتر بود و این همه مشکلات هم به وجود نمی‌آمد که باشگاه‌ها به تیم ملی بازیکنان خود را ندهند. اینطوری خیلی منطقی‌تر و بهتر بود و بعد از آن هم اردوی اتریش را می‌گذاشتند.

اینکه کی‌روش اعلام کرد تیم ملی در آفریقای‌جنوبی مشکل لباس دارد را چطور ارزیابی می‌کنید؟

لباس نمی‌تواند بهانه باشد. خود من به لباس خیلی حساس هستم و متاسفانه این مشکلات وجود دارد. وقتی تیم ملی به اردوی خارجی می‌رود، نماینده ملت است و نباید چنین مشکلاتی وجود داشته باشد. لباس نمی‌تواند بهانه فنی برای برد و باخت باشد اما لباس نشانگر شخصیت یک تیم و یک کشور است.

کی‌روش حق دارد به خاطر نداشتن لباس ملی‌پوشان ناراحت باشد؟

بله، ‌ حق دارد چون تیم ملی نماینده یک مملکت است و ما که گشنه نیستیم تا برای تیم ملی یک دست لباس نداشته باشیم.

با این وضعیت تیم ملی در جام جهانی چه نتایجی خواهد گرفت؟

من که تا الان چیزی از تیم ملی ندیدم تا روزنه‌ای باشد. باید صبر کنیم و ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. وضعیت تیم ملی خیلی مبهم است، چون ما لیگ قوی نداشتیم و باشگاه‌های ما هم در آسیا موفق نبودند و ۳ تیم ما حذف شد و به جام جهانی هم با اما و اگر رفتیم، اما تا الان بازی‌های تدارکاتی خوبی نداشتیم و درگیری هم زیاد بوده که از لحاظ آماری اصلا خوب نیست.

عده‌ای از تیم ملی انتظار صعود از گروهش را دارند. این انتظار منطقی هست؟

اصلاً این مسئله را فراموش کنید چون منطقی نیست. شدنی هست اما منطقی نیست. با این مشکلاتی که ما داریم، به چه مناسبتی باید صعود کنیم؟ چرا بوسنی نباید صعود کند؟ باید توانایی‌ها را هم ببینیم. آنها با چه تیم‌هایی بازی می‌کنند و ما داریم چکار می‌کنیم. فکر نکنم فدراسیون بوسنی، نیجریه و آرژانتین با سر مربی‌شان دنبال دعوا کردن برای لباس تیم ملی باشند.

پس در جام جهانی دنبال چه چیزی باید باشیم؟

اگر من بودم، یک تیم جوان را به جام جهانی می‌بردم که حداقل یک تجربه کسب کنند و از همان جوان‌ها در جام ملت‌های آسیا و مقدماتی جام‌جهانی بعد استفاده کنیم و برای ۴ سال بعد برنامه‌ریزی کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز