خبرگزاری کار ایران

مدیریت آقایان باید در گینس ثبت شود؛

واعظی آشتیانی: واگذاری کمپ استقلال خلاف‌قانون بود / خطیب خلاف کرده!

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۲۰۷

تعجب می‌کنم از کسی که می‌گوید اقتصاددان است ولی منجر به ورشکستگی یک باشگاه ورزشی شده و این امر را باید در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرد.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال گفت: کمپ باشگاه استقلال متعلق به این باشگاه نیست و طی یک قرارداد در سال ۷۸ از سوی حجت‌الله خطیب مدیر کل اسبق تربیت بدنی استان تهران به این باشگاه اجاره داده شد که خلاف قانون بود.

به گزارش ایلنا، امیررضا واعظی آشتیانی در نشست خبری ضمن بیان این مطلب افزود: در روزهای گذشته اتفاقات و حرف‌هایی زده شد، من نیز با بیان برخی صحبت‌ها می‌خواهم شفاف‌سازی کنم. البته با کسی خصومت و عداوت ندارم، بلکه معتقدم باید به گونه‌ای رفتار کنیم که از مرز انصاف و عدالت قصور نکنیم و ارزش‌های اخلاقی را زیر پا نگذاریم.

وی ادامه داد: با تهمت و فرافکنی کار پیش نمی‌رود شاید در مقاطعی با هجمه و کارهای غیر اصولی و منطقی به اهداف خود برسیم، اما آنچه که باقی می‌ماند صداقت و درستی است.

واعظی آشتیانی در رابطه با کمپ باشگاه استقلال که مدیرعامل باشگاه ادعا می‌کند متعلق به استقلال است، افزود: باید بگویم این کمپ در سال ۷۸ به مدت ۳ سال از سوی اداره کل تربیت بدنی استان تهران به باشگاه استقلال اجاره داده شد که در بند یک این قرارداد آمده این قرارداد با استناد بند یک ماده واحده قانون اجاره تاسیس باشگاه‌ها و ورزشگاه‌ها توسط مردم با نظارت دولت و آیین نامه مربوطه منعقد می‌گردد.

وی ادامه داد: همانطور که می‌دانید دو باشگاه استقلال و پرسپولیس دولتی هستند و براساس مصوبه سال ۱۳۶۹ مجلس شورای اسلامی قانون اجازه تاسیس باشگاه ورزشی و ورزشگاه توسط مردم با نظارت دولت باید انجام شود. در این قانون آمده اراضی که به تشخیص وزارت مسکن و شهرسازی و سازمان اراضی شهری با کاربری ورزشی مشخص می شوند در اختیار سازمان تربیت بدنی قرار می گیرند. در صورتی که زمین متعلق به دولت نباشد و سازمان مزبور امکان تملک آن را نداشته باشد اشخاص حقیقی یا حقوقی که اجازه تاسیس ورزشگاه یا پروانه فعالیت برای باشگاه را دارند با موافقت سازمان تربیت بدنی و جلب رضایت مالک می توانند زمین مزبور را تملک کنند.

مدیر عامل اسبق باشگاه استقلال ادامه داد: خطیب که مصاحبه می‌کند و می‌گوید این زمین متعلق به استقلال است خلاف کرده و شخصی هم که از باشگاه استقلال قرارداد را منعقد کرده او نیز خلاف کرده است.

وی با بیان اینکه مدیرعامل استقلال می‌گوید این کمپ ۲۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد، گفت: ارزان‌ترین زمین کاربری متعلق به کاربری ورزشی است و در گذشته نیز افتخاری مدیرکل وقت تربیت بدنی استان تهران رسولی نژاد معاون سابق پارلمانی وزارت ورزش و جوانان و همچنین پرویز حناچی مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن در مصاحبه خود اعلام کردند که این کمپ به باشگاه استقلال تعلق ندارد.

وی خاطر نشان کرد: باشگاه استقلال اگر قانون را نادیده بگیرد می تواند عیانی از این کمپ استفاده کند و بر اساس قانون هیچ استفاده دیگری نمی تواند داشته باشند. البته عیانی احداثی در باشگاه پس از اجرا متعلق به مستاجر(باشگاه استقلال) است و می تواند بر اساس مقررات برای اعیانی سند مالکیت بگیرد. تعجب می کنم از کسی که می‌گوید اقتصاددان است ولی منجر به ورشکستگی یک باشگاه ورزشی شده و این امر را باید در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرد.

وی ادامه داد: کسانی که ادعا می‌کنند افتخاراتی را برای دو باشگاه پرسپولیس و استقلال کسب کرده اند با بالا آوردن بدهی های چند میلیاردی سبب شدند که افتخارات خود را زیاد کنند. مدیر عامل فعلی باشگاه در یک دوره لیگ برتر توانست قهرمان شود و این در مقابل همه هزینه های میلیاردی چیز بزرگی نیست.

قائم مقام سابق سازمان تربیت بدنی ادامه داد: این موارد باید مورد توجه دستگاههای نظارتی و وزارت ورزش و جوانان قرار گیرد که از سال ۷۸ تاکنون حتی یک سئوال در این خصوص نکردند و سکوت کردند که از دو جهت می توان آنرا بیان کرد. یا اینکه مسئولان نسبت به این امر بی تفاوت بودند و نسبت به مسئولیتی که دارند آنرا پیگیری نکردند و یا اینکه تشکیلات و حتی اداره حقوقی آنها به قانون واقف نبوده است.

وی گفت: به اعتقاد من یک نمایش است که با اجرای آن می خواهندسوء مدیریت و ورشکسته کردن باشگاه و بدهی ۴۰ میلیاردی را پنهان کنند و این در حالی است که به هیچ عنوان ۲۰۰ میلیارد تومان آورده ندارند و حجت الله خطیب مدیر کل سابق تربیت بدنی استان تهران باید به دستگاه های ذیربط در رابطه با انعقاد قرارداد اجاره با یک باشگاه دولتی پاسخگو باشد.

واعظی آشتیانی در پاسخ به این سئوال که چرا در زمان مدیر عاملی خودتان در باشگاه استقلال برای کمپ باشگاه کاری نکردید؟ افزود: در آن زمان از علی آبادی رییس سازمان تربیت بدنی درخواست کردم که کمپ را به نام باشگاه استقلال کنند که او گفت این زمین اجاره است و به هیچ عنوان نمی توان این کار را کرد و حتی در ۱۶ بهمن ماه سال ۸۷ در هیات مدیره باشگاه مطرح کردم که حضور ما در این زمین غیرقانونی است و توجیه اقتصادی برای ما ندارد.

وی در خصوص اینکه چرا اقدام جدی در زمان قائم مقامی خود در سازمان تربیت بدنی برای کمپ استقلال نکرد هم یادآورشد: این زمین معارض دارد و انجام هیچ کاری در آن قانونی نیست؛ چرا که امکاناتی که بر اساس مصوبه مجلس باید به مردم می داند را به بخش دولتی(باشگاه استقلال) دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز