خبرگزاری کار ایران

پرسپولیس ۷۰ میلیارد بدهی دارد؛

استیلی: تغییری در سبک بازی تیم ملی نمی بینم / دایی می ماند

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۹۵۸

در جام جهانی فرانسه ما ۲۰ سال بود به جام جهانی نرفته بودیم و بازیکن بین المللی هم نداشتیم. اما الان تیم ملی با چندین بازیکن لژیونر و با سرمربیگری کی روش که یک مربی طراز اول جهان است، تجربه بین المللی دارد.

به جای این که از نوع پیراهن بازیکنان تیم ملی صحبت شود، باید همه دست به دست هم دهیم تا تیم ملی در جام جهانی نتایج خوبی بگیرد.

به گزارش ایلنا، حمید استیلی بازیکن اسبق تیم ملی و باشگاه پرسپولیس و سخنگوی کنونی هیات مدیره باشگاه پرسپولیس که در برنامه خبری شبکه جام جم حضور یافته بود، در خصوص وضعیت تیم ملی و همچنین شرایط باشگاه پرسپولیس مطالبی را عنوان کرد که می خوانید:

تجربه بین الملی تیم ملی بالاست
استیلی در مقایسه تیم ملی حال حاضر و تیم سال ۱۹۹۸ گفت: در جام جهانی فرانسه ما ۲۰ سال بود به جام جهانی نرفته بودیم و بازیکن بین المللی هم نداشتیم. ضمن اینکه فقط یک بازی دوستانه با کرواسی انجام دادیم. اما الان تیم ملی با چندین بازیکن لژیونر و با سرمربیگری کی روش که یک مربی طراز اول جهان است، تجربه بین المللی دارد. از این رو فکر می کنم با تمرینات خوب و آمادگی جسمانی بازیکنان، می توانیم در جام جهانی برزیل بازی های خوبی به نمایش بگذاریم.

۹۵ درصد بازیکنان خوب ایران به تیم ملی دعوت شده اند
کارشناس فوتبال کشورمان درباره لیست دعوت شدگان به تیم ملی اظهار داشت: کی روش ۹۵ درصد بازیکنان خوب را به تیم ملی دعوت کرده است. البته قطعا درباره این لیست سلیقه ها متفاوت بوده و برخی معترض هستند. مثلا پیام صادقیان می توانست یکی از نفرات دعوت شده به تیم ملی باشد. همین طور رحمتی، جباری و کریمی که تجربه زیادی در تیم ملی دارند، می توانستند در لیست کی روش باشند که این طور نشده است. به هر حال باید به سلیقه کی روش احترام گذاشت. از سوی دیگر باید به مدیریت خوب کی روش هم اشاره کرد که حتی بازیکنی هم که از تیم ملی خط می خورد، هیچ اعتراضی به سرمربی نمی کند.

اردوی آفریقای جنوبی مفید بود
بازیکن اسبق تیم ملی به اردوی تیم ملی در آفریقای جنوبی اشاره کرد و افزود: در مصاحبه هایی که از بازیکنان تیم ملی دیدم، آنها این اردو را خوب ارزیابی کردند و حتی می گفتند در باشگاه های مان این طور تمرین نمی کردیم. به هر حال طبیعی است که در اردوها، مشکلات آمادگی جسمانی و تاکتیکی بازیکنان حل می شود. وقتی بازیکنان در اردو کنار هم قرار می گیرند، مثل یک خانواده با هم بودن را درک می کنند.

کی روش باید سبک بازی تیم ملی را تغییر دهد
استیلی در عین حال از کی روش انتقاد کرد و یاد آور شد: اسم کی روش بزرگ است. چون مربی سابق منچستریونایتد، رئال مادرید و حتی تیم ملی پرتغال بوده است. به همین جهت انتظاری که از کی روش می رفت، این بود که سبک فوتبال ایران را تغییر دهد که البته این کمی به زمان احتیاج دارد. به عنوان مثال، گواردیولا در بایرن مونیخ در فاصله ۶ ماه سبک بازی بایرن مونیخ را تغییر داد. هرچند که سبک بازیکنان در آلمان متفاوت است. چون بازیکنان منضبط و تاکتیک پذیر هستند. اما بازیکنان ما با یک روش در باشگاه و با یک سیستم دیگر در تیم ملی بازی می کنند. با این حال مهمترین عامل صعود ما به جام جهانی، نظم و روحیه جنگندگی بود که کی روش در تیم ملی به بازیکنان منتقل کرد، اما ما تغییری در بازی ایران نمی بینیم.

اردوی اتریش از اردوی آفریقای جنوبی مهمتر است
وی در خصوص اردوی تیم ملی در اتریش گفت: این اردو می تواند از اردوی آفریقای جنوبی نیز مهمتر باشد. چون اکثر بازیکنان در این اردو حضور دارند و ۳ بازی دوستانه با بلاروس، مونته نگرو و آنگولا نیز انجام خواهد شد که می تواند بازیکنان را آماده کند.
صحبت از پیراهن و تی شرت در شان بازیکنان و مربی تیم ملی نیست.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس همچنین به مسائل حاشیه ای تیم ملی اشاره کرد و اظهار داشت: در این مقطع طرح مسائلی همچون لباس و تی شرت ملی پوشان در شان بازیکنان نیست. آنها باید بر روی تمرینات تمرکز کرده و به مسائل حاشیه ای توجه نکنند. این مساله متاسفانه در رسانه های خارجی بازتاب منفی داشته و لطمات زیادی به تیم ملی می زند. نام ایران از همه چیز برای ما مهمتر است و بازیکنان تمرکز خودشان را روی مسائل فنی تیم بگذارند.

جام جهانی ویترین فوتبال جهان است
زننده گل نخست تیم ملی به آمریکا در جام جهانی ۹۸ فرانسه درباره هدف از حضور در جام جهانی فوتبال تصریح کرد: جام جهانی ویترین فوتبال جهان است. ۳۲ تیم به جام جهانی می روند. در آنجا بازیکنان و کشورها می توانند خود را هم از لحاظ فنی و هم از ابعاد اخلاقی به دنیا معرفی کنند. البته بعد اخلاقی مهمتر است.

بدهی پرسپولیس ۷۰ میلیارد تومان است
سخنگوی هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در ادامه در مورد وضعیت مالی این باشگاه گفت: بدهی های امسال پرسپولیس، بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان است. البته امسال و نخستین بار، وزارت ورزش و جوانان یک اسپانسر برای پرسپولیس پیدا کرده که ۳۰ میلیارد تومان هزینه خواهد کرد. باشگاه هم با این ۳۰ میلیارد موظف است تا تیم را ببندد. باشگاه همچنین موظف است تیم های پایه را نیز شکل دهد. هیات مدیره کنونی پرسپولیس، یک هیات مدیره اقتصادی، فنی و فرهنگی است و نگاهی خوش بینانه به این تیم دارد.

کار کمیته فنی دخالت در کار مربیان نیست
سرمربی سابق پرسپولیس ادامه داد: کار کمیته فنی نظارت بر تیم های اصلی و پایه و هدایت مربیان برای کمک به آنهاست نه دخالت. هر کدام از اینها شرح وظایف خاصی دارند. در کمیته فنی افراد فرهیخته ای هستند که با جان و دل برای کمک به تیم کار می کنند.

بدهی های گذشته بازیکنان پرسولیس پرداخت خواهد شد
سخنگوی هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در خصوص مبالغ قرارداد بازیکنان نیز یاد آور شد: وزارت ورزش و جوانان معتقد است رقم قراردادهای بازیکنان باید کاهش یابد. ما نیز بر این اساس و نسبت به بودجه ای که داریم، با بازیکنان قرارداد منعقد می کنیم. البته برخی از بازیکنان قرارداد ۲ ساله دارند که در مورد این موارد مدیرعامل باشگاه تصمیم خواهد گرفت. همچنین ما بدهی های گذشته بازیکنان را پرداخت خواهیم کرد. البته فعلا حساب مان مسدود است که اولین کار ما، رفع مسدودیت حساب مان است. بعد از آن پولی که از اسپانسر گرفتیم را وارد بانک کرده و بدهی های بازیکنان را پرداخت و بعد قراردادهای جدید را منعقد کنیم.

قرارداد علی دایی سه ساله است
استیلی در پایان درباره وضعیت قرارداد علی دایی گفت: قرارداد دایی ۳ ساله است و سرمربی این باشگاه باقی خواهد ماند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز