خبرگزاری کار ایران

حمایت دولت شرط اصلی است؛

غفاری: ایران شانس دوم میزبانی جام ملت‌هاست / ورزشگاه استاندارد نداریم!

کد خبر : ۱۶۹۸۰۲

ایران سالهاست میزبانی در سطح آسیا و جهان نداشته و این در حالی است که امارات چندین میزبانی مهم جهانی را به دست آورده و این شانس کشورمان را با توجه به امتیاز بالایی که از نظر تماشاچی دارد، افزایش می دهد.

رئیس پیشین کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال با بیان اینکه کشورمان از نظر برخورداری از ورزشگاه‌های استاندارد شرایط نامناسبی دارد ایران را شانس دوم برای کسب میزبانی جامع ملت های آسیا در سال ۲۰۱۹ بعد از امارات دانست.

حسن غفاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطلب افزود: برای کسب میزبانی هر کشوری می‌بایست از دو ویژگی امکانات فیزیکی و نیروی انسانی برخوردار باشد که در بخش فیزیکی و نرم افزاری با مشکلاتی روبرو هستیم اما‌ در بخش نیروی انسانی کشورمان توانمندی‌های بالایی دارد.

وی با بیان اینکه درخواست میزبانی برای مسابقات مهم قاره‌ای فرصتی برای کشور محسوب می‌شود، اظهار داشت: نفس کاندیدا شدن برای میزبانی مسابقات جام ملت‌های آسیا بسیار خوب و مفید بود چراکه موجب آشنایی با شرایط میزبانی و آموزش و دستیابی به استانداردهای بین المللی می‌شود.

غفاری شانس ایران را برای میزبانی جام ملت‌های آسیا بعد از امارات را بسیار بالا عنوان کرد و افزود: عربستان نیز به تازگی با افتتاح یک ورزشگاه مدرن توانمندی‌های خود را به رخ بازرسان AFC کشید، اما تصور می‌کنم، همچنان رقابت اصلی بین امارت و ایران باشد و این دو کشور از بیشترین بخت برای میزبانی مسابقات جام ملت‌ها در سال ۲۰۱۹ برخوردارند.

وی تصریح کرد: البته ایران سال‌هاست میزبانی در سطح آسیا و جهان نداشته و این در حالی است که امارات چندین میزبانی مهم را به دست آورده و این شانس کشورمان را با توجه به امتیاز بالایی که از نظر تماشاچی دارد، افزایش می‌دهد.

رئیس پیشین کیمته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال با بیان اینکه حمایت دولت‌ها برای میزبانی مسابقات قاره‌ای شرط اول و اصلی است، اظهار داشت خوشبختانه در نخستین گام چندین وزیر فرم‌های مخصوص برای میزبانی را تکمیل کردند و حمایت‌های خوبی از فدراسیون فوتبال صورت گرفت و اگر می‌خواهیم توانمندی‌های کشور را به رخ دنیا بکشیم باید برای اینگونه میزبانی‌ها هزینه کنیم.

غفاری با بیان اینکه برزیل یکی از بدهکارترین کشورهای دنیاست، اما پذیرفت مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ را برگزار کند، افزود: این گونه میزبانی‌ها باعثمی شود تا ورزشگاه‌های جدیدی برای کشور ساخته شود و به عنوان یک سرمایه ملی باقی بماند.

وی با یادآوری اینکه لبنان نیز در سال ۲۰۰۰ برای میزبانی جام ملت‌های آسیا با مشکلاتی روبرو بود، گفت: رفیق حریری - رئیس جمهور فقید لبنان - تلاش بسیاری برای ساخت ورزشگاه‌های جدید برای میزبانی جام ملت‌های لبنان داشت و با تلاش او بود که لبنان توانست این مسابقات را به خوبی برگزار کند.

ناظر بین المللی فوتبال کشورمان با بیان اینکه در همین مسابقات قرار بود میزبانی جام ملت‌ها در سال ۲۰۰۴ به ایران واگذار شود، افزود: ایران، چین و تایلند ۳ رقیبی بودند که برای میزبانی این مسابقات تلاش می‌کردند که در نهایت با توافقی که صفایی‌فراهانی با مسئولان AFC انجام داد مقرر شد میزبانی سال ۲۰۰۴ به چین اختصاص یابد و در مقابل سال ۲۰۰۸ این میزبانی در اختیار ایران قرار گیرد که با تغییرات در رأس فدراسیون فوتبال این امر نیمه‌کاره باقی ماند.

وی یادآور شد: سال ۲۰۰۸ چهار کشور مالزی، اندونزی، ویتنام و تایلند میزبان جام ملت‌ها شدند و با مشکلاتی که در برگزاری مسابقات و نارضایتی تیم‌ها به وجود آمد دیگر میزبانی مشترک در این مسابقات تکرار نخواهد شد.

غفاری در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه پیشنهاد برگزاری مسابقات جام ملت‌ها در سال‌های فرد را بن‌همام مطرح کرد، اظهار داشت: با توجه به اینکه مسابقات جام‌جهانی در سال‌های زوج برگزار می‌شود بن‌همام مقرر کرد مسابقات جام ملت‌های آسیا در سال‌های فرد برگزار شود تا تداخلی با مسابقات جام‌جهانی نداشته باشد و تیم‌ها بتواند با شرایط بهتری خود را برای این مسابقات آماده کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز