خبرگزاری کار ایران

امیدوارم در برزیل‌ هوشمندی کی‌روش را ببینیم؛

الماسی: ‌ بازی‌کردن مقابل آرژانتین و مسی سخت است / از فوتبال لذت می‌برم

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۳۹۸

من در دوران نوجوانی وجوانی درتیم‌های مختلف خوزستان بازی می‌کردم. ما با پای برهنه روی آسفالت داغ و البته با کفش روی زمین‌های چمن در تیم‌های مختلف بازی کرده‌ایم. من شاگرد محراب شاهرخی و نظام گنجاپور بودم.

جهانگیر الماسی به گفته‌ی خودش در گذشته بازیکن فوتبال بوده و از شاگردان محراب شاهرخی و نظام گنجاپور. اطلاعات فوتبالی خوبی هم دارد حتی درمورد جواد نکونام اظهارنظر تخصصی دارد که در نوع خودش جالب است.

گفتگوی جهانگیر الماسی با خبرنگار ایلنا را در زیر بخوانید:

حضور ایران درجام‌جهانی را چطور ارزیابی می‌کنید؟
همه در ظاهر فقط یک فوتبال ساده می‌بینند، اما جام‌جهانی اهداف زیادی در دل خودش دارد. مهمترین جلوه فوتبال بعداز بازی‌بودن آن منابع اقتصادی است و غیرمستقیم به رشد سرمایه‌گذاری در کشور میزبان کمک می‌کند و از غذا گرفته تا مسائل سیاسی، فرهنگی، ‌ اقتصادی و اجتماعی از همین بازی‌های به ظاهر ساده تکثیر می‌شود. بازی فوتبال یک تمرین گسترده برای کار جمعی است. می‌گویند ما ایرانی‌ها در ورزش‌های انفرادی مثل کشتی موفق‌تر هستیم چون کار دسته جمعی را در محیط اجتماعی درک نکرده‌ایم، اما انقلاب ما از همین کار جمعی در محیط اجتماعی شکل گرفته پس ما در کار جمعی هم می‌توانیم موفق باشیم.

فکر می‌کنید تیم ملی در جام‌جهانی نتیجه می‌گیرد؟
حضور تیم ملی را فارغ از احساسات و هیجاناتی که فوتبال دارد باید بررسی کنیم و عقلی برخورد می‌کنم. این اتفاق بسیار بزرگ یعنی حضور ما در جام‌جهانی می‌تواند نمایش یک‌دلی و همدلی ما باشد و به مراودات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و ورزشی ما می‌تواند کمک کند. واقعا خوشحالم کسی مثل کی‌روش در رأس این تیم است. من به شعور کی‌روش احترام می‌گذارم چون تلقی درستی از نظم اجتماعی دارد.

به نظر می‌رسد علاقه خاصی به فوتبال دارید و پیگیر اتفاقات آن هستید؟
من در دوران نوجوانی و جوانی در تیم‌های مختلف خوزستان بازی می‌کردم. ما هم با پای برهنه روی آسفالت داغ و البته با کفش روی زمین‌های چمن در تیم‌های مختلف بازی کرده‌ایم. من شاگرد محراب شاهرخی و نظام گنجاپور بودم که تاثیر عجیبی روی فوتبال خوزستان داشتند. الان هم بازی‌های داخلی و خارجی را نگاه می‌کنم و از فوتبال لذت می‌برم و از اینکه تیم ملی ما گرفتار تکتیک‌های فردی است خوشحالم. جواد نکونام را به عنوان کاپیتان تیم ملی از این جهت دوست دارم که خیلی ساده و هوشمندانه بازی می‌کند و پاسور بسیار خوبی برای مهاجمان است. ما در خط حمله ۲۳ بازیکن جوان داریم که در فرنگ بازی می‌کنند که خیلی خوب و فرصت‌طلب هستند.

می‌توانیم از تیم ملی انتظار صعود از گروهش را در جام جهانی داشته باشیم؟
کار سختی است، البته فوتبال با تمام علم بودنش تابع جریانات مختلف است و حتی یک باد کوچولو هم می‌تواند تاثیرگذار باشد، همانطور که تغذیه، انگیزه‌ها و عصبیت‌ها می‌تواند تاثیرگذار باشد و البته بازی‌کردن با تیمی مثل آرژانتین و بازیکنی مثل لیونل مسی خیلی سخت است، اما هوشمندی کی‌روش وقتی مشخص شد که در مرحله مقدماتی عکس مربی کره را روی پیراهن خود زد و نشان داد چقدر کار بزرگی انجام داده‌است.

کی‌روش در برزیل هم می‌توانداز این کارها بکند؟
امیدوارم در برزیل هم از این هوشمندی‌ها از کی‌روش ببینیم. باید روی توانمندی کی‌روش و بچه‌ها برای صعود حساب باز کنیم. بچه‌ها بدانند اگر می‌خواهند صعود کنند باید به حرف کی‌روش گوش بدهند یعنی باید کی‌روش را باور کنند و شش‌دانگ حواس‌شان به کی‌روش باشد. اگر اندیشه‌های کی‌روش را بچه‌ها با عشق در زمین پیاده کنند می‌توانیم از گروه صعود کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز