خبرگزاری کار ایران

شانس داشته باشیم شگفتی‌ساز می‌شویم؛

مهاجرانی: نباید از حقیقت فوتبال‌مان فرار کنیم / توقع زیادی از تیم ملی ندارم

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۰۱۵

هر ۳ تیم حاضر در گروه ما هم به لحاظ نیروی انسانی و هم نتایج بهتر از ما بودند و همین که آبرومندانه بازی کنیم خوب است. شاید هم شانس با ما باشد و شگفتی‌ساز بشویم اما عدم صعود ما از گروه هم فاجعه نیست.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان معتقد است نباید از تیم ملی در جام‌جهانی توقع زیادی داشته باشیم چون هر ۳ تیم همگروه ما هم به لحاظ نیروی انسانی و هم از میزان نتایج بهتر از ما بوده‌اند و همین که بتوان در جام‌جهانی نمایش آبرومندانه‌ای داشته باشیم خوب است.

گفت‌وگوی حشمت مهاجرانی با خبرنگار ایلنا را در زیر بخوانید:

روند آماده‌سازی تیم ملی در راه حضور در جام‌جهانی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

با بازی‌های دوستانه نمی‌شود قضاوت کرد، اما با این روشی که تیم ملی ما بازی می‌کند گلزنی ما سخت است، هر چند که کار دفاعی ما بهتر شده است. ما قبلا بازیکن داشتیم و تیم نداشتیم، الان هم بازیکن داریم و هم تیم داریم که این برای تیم ملی ما خوب است و من امیدوارم.

عدم گلزنی مهاجمان تیم ملی نگران‌کننده و مشکل‌ساز نیست؟

مهم این است که مقابل چه تیمی بازی می کنیم، الان یک تعادل خوبی بین دفاع و حمله تیم ما وجود دارد که اگر این تعادل حفظ شود امیدوار کننده است. عدم گلزنی ما نگران‌کننده و مشکل‌ساز است، اما توان ما همین است. کارلوس کی‌روش هم تشخیص داده توان این تیم همین است و با توجه به توان تیمی ما برنامه‌های تاتکتیکی‌اش را مشخص کرده است. کی‌روش الان تشخیص داده که ما اول گل نخوریم و در این کار هم موفق بوده و باید ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد.

بحثتمدید قرار داد کی‌روش هم مطرح است، به نظر شما کی‌روش بایدحفظ شود؟

ماندن هر مربی چه در سطح ملی و چه در سطح باشگاهی بستگی به نتیجه‌اش دارد. همه به نتایج نگاه می‌کنند و کسی نمی‌گوید آن مربی خوب یا بد بود. همه چیز به نتیجه بستگی دارد، به خصوص در فوتبال ما که نتیجه در آن خیلی مهم است.

شما از تیم ملی در جام‌جهانی چه انتظاری دارید؟

همین که بتوانیم در حد خودمان ظاهر شویم خوب است. توقع زیادی نداریم. هر ۳ تیم حاضر در گروه ما هم به لحاظ نیروی انسانی و هم نتایج بهتر از ما بودند و همین که آبرومندانه بازی کنیم خوب است. شاید هم شانس با ما باشد و شگفتی‌ساز بشویم اما عدم صعود ما از گروه هم فاجعه نیست.

اما عده‌ای هم انتظار دارند تیم ملی از گروهش صعود کند؟

باید ببینیم نیروی انسانی ما چقدر است و چرا باید صعود کنیم. درست است ما با عنوان تیم اول آسیا به جام‌جهانی رفتیم، آن ۶ امتیازی که از کره‌جنوبی گرفتیم و کسی هم باورش نمی‌شد تکرارش خیلی سخت است. نباید از حقیقت فوتبال‌مان فرار کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز