خبرگزاری کار ایران

باید مثل والیبال برای بردن بازی کنیم؛

کفاشیان: امیدوارم در برزیل خاطره‌‌ساز شویم / حاشیه‌های فوتبال شیرین است

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۹۵۳

امیدوارم در این جام جهانی یک پیروزی ارزشمند، یک کار خاص و یا یک اتفاق اخلاقی پسندیده از تیم ملی ایران رخ دهد که این خاطره برای همیشه در ذهن‌ها باقی بماند.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران با بیان اینکه دوست دارد در این جام جهانی اتفاقی خاطره‌ انگیز برای فوتبال ایران رخ دهد که خاطره آن برای همیشه در ذهن‌ها باقی بماند، گفت: در آینده دیگر نباید تنها به صعود به جام جهانی راضی باشیم و می‌بایست تفکرمان صعود به مراحل بالاتر و بردن حریفان بزرگ باشد، مانند والیبال که مقابل برزیل و ایتالیا هم برای پیروزی به میدان می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی کفاشیان که در برنامه زوایه شبکه پنج سخن می گفت در خصوص وضعیتی که در این مدت در فدراسیون فوتبال با آن مواجه شده، ضمن بیان مطلب فوق گفت: من ۳۰ سال سابقه فعالیت در ورزش را دارم و با تکیه بر این تجربه می‌گویم مدیر باید زمانی را برای جا افتادن سپری کند، هر چقدر هم قوی باشد. شاید در یک فدراسیون کوچک زمان کمتری لازم باشد اما در فدراسیون بزرگی مانند فدراسیون فوتبال نیاز به وقت زیادی بود.

فوتبال در سردرگمی بود و مشکلات زیادی داشت
وی اضافه کرد: متاسفانه در یکی دو سال اول، فوتبال در سردرگمی بود، مشکلات زیادی داشت و بعد از یک سال و نیم که فوتبال در دوران انتقالی و بدون مدیریت را سپری کرد، کار به ما سپرده شد. وقتی مجموعه‌ای یک هفته را بدون مدیر سپری کند با مشکلات زیادی دچار می‌شود چه برسد به فدارسیونی مانند فوتبال که تا این اندازه کار و حاشیه دارد.

فوتبال‌ ظلم‌های زیادی دیده است
رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه تاکید کرد: در این سال‌ها فوتبال‌ ظلم‌های زیادی دیده، اما امروز تعیین کننده اتفاقات مهم در فوتبال مجمع عمومی و اعضای آن هستند.

یک گل و از دست رفتن ۳ رویداد مهم
وی با بیان اینکه در ابتدای فعالیت اش در فوتبال با چند ناکامی مواجه شد، یادآور شد: تیم ملی به جام جهانی ۲۰۱۰ نرفت و تیم امید هم بدان شکل حذف شد. اگر در راه حضور در سه رویداد، یک گل کمتر می‌خوردیم یا یک گل بیشتر می‌زدیم به مسابقات مهم بین‌المللی راه می‌یافتیم اما شاید این خواست خدا بود که آن شرایط پیش آمد.

یک روز از تیم‌های مختلف ملی غافل نشدیم
کفاشیان صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: آن اتفاقات هم باعثنشد حتی یک روز از تیم بزرگسالان و سایر تیم‌ها غافل شویم. بهترین مربی و امکانات را برای تیم بزرگسالان در نظر گرفتیم تا این تیم بتواند به موفقیت برسد که خوشبختانه این اتفاق هم رخ داد.

فدراسیون برتر شدیم اما مسخره‌ کردند
وی در ادامه تاکید کرد: ما دو مرتبه در AFC به عنوان فدراسیون برتر انتخاب شدیم اما اوایل مسخره کردند که آسیا نتایج ایران را ملاک قرار نداده است. البته بدون توجه به این صحبت‌ها، کارمان را اصولی پیگیری کردیم. برای پیشرفت در فوتسال بانوان، فوتبال ساحلی، بخش‌های دیگر و خصوصاو تیم‌های زیر ۱۴ سال تا تیم ملی بزرگسالان برنامه‌ریزی کاملی انجام دادیم و شاهد موفقیت این تیم‌ها در مسابقات مختلف بودیم.

باید به فکر صعود از گروه‌ باشیم
رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به قهرمانی تیم فوتبال نوجوانان ایران در تورنمنت آذربایجان که ۱۲ تیم در آن حضور داشتند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز تیم‌های‌مان شکل گرفته و همگی کارشان را انجام می‌دهند. از این به بعد هم باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که نگران این نباشیم که به جام جهانی صعود می‌کنیم یا نه بلکه به فکر صعود به مراحل بالاتر این مسابقات باشیم. همچنین باید در آینده طوری پیش برویم که فوتبال خوب و آن چیزی که مردم می‌خواهند، را بسازیم.

حاشیه‌ها شیرین است، هرچند برای‌ ما تلخی‌هایی ایجاد کرد
وی با تاکید بر اینکه، در مورد مقابله با حاشیه‌ها در زمان برگزاری جام جهانی یادآور شد: در هر صورت در جام جهانی و محل اردوی تیم ملی، مقررات سنگینی حاکم است و از نظر امنیتی به شدت هتل محل اقامت تیم ملی کنترل می‌شود، به حدی که بازیکنان نمی‌توانند از هتل بیرون بروند. البته در این شرایط هم مانند همیشه حاشیه‌ها بوجود می‌آید اما به نظر من حاشیه جزو شیرینی فوتبال است زیرا خیلی از مردم و خصوصا رسانه‌ها آن را دنبال می‌کنند، هر چند جاهایی برای ما تلخ بوده است.

به خاطر لباس تیم ملی از رسانه‌های ژاپن و کره با من تماس گرفتند
کفاشیان با اشاره به حواشی بسیاری که برای لباس تیم ملی بوجود آمد، اضافه کرد: نباید برای لباس‌های تیم ملی تا این اندازه حاشیه‌سازی می‌شد که از رسانه‌های خارجی خصوصا ژاپن و کره‌جنوبی در مورد آنها با من تماس بگیرند و بهتر بود این مساله درون خانواده فوتبال حل می‌شد. البته ما توجهی به این حاشیه‌ها نمی‌کنیم و به اصل فوتبال خود می‌پردازیم.

توضیح در مورد اقدامات فرهنگی
وی در مورد برنامه فرهنگی فدراسیون در جام جهانی خاطرنشان کرد: در این مدت اقدامات خیلی خوبی صورت گرفت از جمله رونمایی از لباس تیم ملی، تقدیر از ملی‌پوشان، برنامه برای رونمایی از سرود و اعلام حامیان تیم ملی. همچنین برای نخستین مرتبه در سطح دنیا، یک کار خوب در تیم ملی ایران انجام شد و تصویر یک یوزپلنگ روی پیراهن تیم ملی نقش بسته می‌شود. ضمن اینکه تعداد زیادی پیراهن، تی‌شرت و… برای هواداران فوتبال در برزیل در نظر گرفته شده است.

افتتاح موزه آثار هنری در سوئیس
رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه به موضوع جالبی اشاره کرد: جا دارد از کسانیکه در این مدت با عشق و علاقه کارهای نمایشی و صنعتی زیبایی را برای تیم ملی درست کردند، تشکر کنم. مثلا یک شرکت ۴۰۰ فرش بافته است که به تیم‌های مختلف بدهیم، هرچند بار سنگینی است اما کار خوبی بوده است. البته امسال فیفا قرار است موزه‌ای را در شهر سوئیس افتتاح کند که در آن محل وسائل ساخته شده از سوی کشورها نگهداری و مورد بازدید همه قرار بگیرد. اگر بخشی از آثار هنری ایرانی‌ها در این محل قرار داده شود، بسیار خوب خواهد بود.

حضور در اجلاس فیفا و AFC
وی در مورد سفر خود به برزیل اظهار کرد: بنده به همراه مهدی محمدنبی و امید جمالی یکشنبه می‌رویم و دوشنبه نشست AFC داریم که در آن مسائل مهمی مطرح شده و برخی قوانین باید اصلاح شود. اگر بتوانیم در بین ۶ کشور آسیایی مرکزی قرار بگیریم، زوم‌مان فرق کرده و اتفاق بسیار خوبی خواهد بود که در آن جلسه خود بلاتر هم حضور پیدا می‌کند. چهارشنبه و پنجشنبه هم کنگره فیفا برگزار می شود و در آن دستورالعمل‌های آینده را تصویب می‌کند.

بازیکنان تیم ملی برای موفقیت در بازی با نیجریه انگیزه بالایی دارند
کفاشیان در ادامه این گفتگو در مورد وضعیت ملی فوتبال هم اینگونه اظهار نظر کرد: شرایط خوب است و همه از وضعیت حاکم در اردو خیلی راضی هستند. طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، تیم ملی باید یکشنبه برابر ترینیداد و توباگو پشت درهای بسته به میدان برود زیرا این خواسته کادر فنی است. آن بازی، دیداری تدارکاتی خوبی برای تیم ملی است تا نفرات تیم برای دیدار با نیجریه به آمادگی کامل برسند که مهمترین بازی ما است و بازیکنان برای موفقیت در آن بازی، انگیزه بالایی دارند.

نفرات اعزامی از فدراسیون فوتبال به برزیل
وی در مورد نفرات اعزامی فدراسیون فوتبال به کشور برزیل تصریح کرد: ما ۲۴ نفر بازیکن و حدود ۲۶ تا ۲۷ نفر کادر فنی هستند که شامل گروه سرپرستی، آنالیزورها و… است. طبق برنامه اعلام شده از سوی فیفا هر تیم می‌تواند ۵۲ نفر داشته باشد. من، نبی و جمالی هم بعد از حضور در کنگره فیفا به تیم می‌پیوندیم که این گروه تحت پوشش فیفا خواهد بود. همچنین برای کارهای فرهنگی و برگزاری نمایشگاه‌ها تعدادی از طرف فدراسیون به برزیل رفته‌اند که به اضافه اعضای هیات رئیسه، برخی از مسئولان و داوران، ۳۳-۳۴ نفر خواهند شد.

اعزام خبرنگاران به برزیل
رئیس فدراسیون فوتبال در مورد وضعیت خبرنگاران هم خاطرنشان کرد: ابتدا اعلام کردیم ۱۰-۱۲ نفر از خبرنگاران و عکاسان با هزینه فدراسیون به برزیل اعزام شوند اما کمیته رسانه‌ای فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت ۳۳ نفر را رجیستر کند. بر این اساس قرار شد برخی از هزینه‌ها را خودشان پرداخت کنند، بخشی توسط وزارت ارشاد و بخش دیگر را فدراسیون بدهد اما وزارت ارشاد سهم کمی را قبول کرد و آن را هم نداد. در مجموع فکر می‌کنم ۲۸ تا ۳۰ نفر به برزیل اعزام می‌شوند و پوشش خبری خوبی از آن رقابت‌ها خواهند داشت.

برنامه‌ریزی برای حضور موفق در آسیا
وی با بیان اینکه آرزو می‌کند جام جهانی برای فوتبال خوب تمام شود، ادامه داد: امروز تیم خوب و جوانی داریم و برنامه ما بعد از جام جهانی این است که این تیم را با کمی تغییرات و در نظر گرفتن برنامه‌ریزی مناسب برای جام ملت‌های استرالیا آماده کنیم. ما بهترین فدراسیون در آسیا هستیم و باید در زمین هم موقعیت خودمان را در رده اول آسیا نشان دهیم. پیش از حضور در آن مسابقات چند مسابقه با کشورهای عربی و تیم‌های خوب خواهیم داشت تا با آمادگی کامل به جام ملت‌ها برویم.

بعد از برزیل، هدف اصلی‌ حضور موفق در جام جهانی روسیه است
کفاشیان ادامه داد: البته بعد از پایان جام جهانی برزیل هدف اصلی‌مان حضور موفق در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه است. برنامه‌های‌مان تقریبا معلوم است و تنها منتظر مشخص شدن وضعیت سرمربی هستیم. ضمن اینکه قوانین آن رقابتها هم تغییر کرده و تیم‌ها در مرحله نهایی در دو گروه ۶ تیمی با هم به رقابت می‌پردازند که دو تیم برتر هر گروه راهی جام جهانی روسیه خواهند شد. پشت این تیم هم، برنامه‌های قوی و خوبی برای تیم امید داریم تا بتواند به المپیک صعود کند. همچنین برنامه‌های تیم‌های نوجوانان و جوانان برای حضور موفق در مسابقات قهرمانی آسیا و رسیدن به جام جهانی به بهترین شکل پیگیری می‌شود.

دوست دارم اتفاقی خاطره انگیز برای تیم ملی رخ دهد
" دوست دارید چه خاطره‌ای در جام جهانی برزیل از فوتبال ایران به یادگار بماند؟، وی در پاسخ به این پرسش تاکید کرد: همانطور که دکتر ولایتی به گل استیلی اشاره کرد که خاطره‌ای فراموش نشدنی بود، دوست دارم در این جام جهانی هم اتفاقی خاطره‌ انگیز برای فوتبال ایران رخ دهد، مانند گل‌های خداداد عزیزی و رضا قوچان‌نژاد که تاریخی شد. متاسفانه در جام جهانی قبلی این اتفاق نیفتاد اما در این جام جهانی امیدوارم یک پیروزی ارزشمند، یک کار خاص و یا یک اتفاق اخلاقی پسندیده از تیم ملی ایران رخ دهد که این خاطره برای همیشه در ذهن‌ها مانده و بعدها از آن به خوبی یاد کنند.

والیبال کاری بزرگ برابر برزیل انجام داد
رئیس فدراسیون فوتبال با تشکر از رسانه ملی و سایر رسانه‌ها که حمایت خوبی از تیم ملی داشته‌اند، یادآور شد: تیم والیبال کاری بزرگ و ارزشمند انجام داد و نتیجه‌ای که بدست آورد، مانند پیروزی بود. پس از این موفقیت والیبال، بازیکنان فوتبال انگیزه بالایی دارند و می‌خواهند خودشان را نشان دهند. مردم ما هم لیاقت این موفقیت‌ها را دارند. امیدوارم فوتبال هم بتواند به همین روند ادامه داده و در آینده‌ای نزدیک مانند والیبال نتایج شایسته‌ای را در مسابقات بین‌المللی کسب کند.

تنها نباید به صعود به جام جهانی راضی شویم
وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: در آینده دیگر نباید تنها به صعود به جام جهانی راضی باشیم و باید طوری در این تورنمنت بزرگ به میدان برویم که تفکرمان صعود به مراحل بالاتر و چگونه بردن حریفان بزرگ باشد، مانند والیبال که مقابل برزیل و ایتالیا هم برای پیروزی به میدان می‌رود. باز هم امیدوارم این اتفاق برای فوتبال رخ دهد، اتفاقی که نیازمند امکانات، سرمایه‌گذاری و کار بسیار است. قطعا بعد از جام جهانی وضع فدراسیون فوتبال برای مدتی کوتاه خوب خواهد بود و وزارت ورزش هم در آینده از فوتبال حمایت بیشتری خواهد داشت و فضای خوبی برای پیشرفت ایجاد می‌شود.

نباید نقاط منفی را بزرگ و برجسته کنیم
کفاشیان در مورد انتظارش از اهالی فوتبال خاطر نشان کرد: امروز لیگ ما پویا و فعال است و تیم‌های ملی هم به خوبی برنامه‌های آماده‌سازی را پیگیری می‌کنند. شاید نواقصی باشد اما نباید نقاط منفی را بزرگ و برجسته کنیم و می‌بایست به نکات مثبت بشتر توجه کرد، همان اتفاقی که در چند ماه اخیر رخ داد و باعثشد مباحثحاشیه‌ای فوتبال از جمله بحثتبانی و غیره از ذهن مردم کنار رفته و همه به موفقیت تیم ملی می‌اندیشیدند.

خرابی‌ها را درست می‌کنیم
وی با بیان اینکه متاسفانه امسال در لیگ قهرمانان آسیا از تیم‌های دیگر یک قدم عقب افتادیم، یادآور شد: البته حتما ما باید مشکلات مبارزه کرده، خرابی‌ها را درست می‌کنیم و تصمیم داریم قدم‌های خوبی برداریم.

علاقه مردم را می‌بینم، احساس مسئولیت ام چند برابر می‌شود
رئیس فدراسیون فوتبال در پایان گفت: من مقابل خوبی‌ها و حمایت‌های مردم همیشه شرمنده‌ام زیرا مقابل علایق و کاری که آنها می‌کنند، عملکردمان مناسب نبود. در این شرایط رسانه‌ها باید به ما کمک کنند، خوبی‌ها را بیشتر نشان دهند تا بتوانیم از نظر فنی هم انتظارات مردم را برآورده کنیم. واقعا وقتی من علاقه و عشق را می‌بینم، احساس مسئولیتم چند برابر شده و وظیفه ام را سنگین‌تر می‌دانم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز