خبرگزاری کار ایران

روبن بهترین بازیکن جام جهانی است

پیروانی: آرژانتین فقط لیونل مسی نیست / امیدوارم یک امتیاز بگیریم

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۲۵۱

تغییر تاکتیک می‌توانست اسپانیا را احیا کند، اما دل‌بوسکه فکر می‌کرد با همان تاکتیک که ۴سال امپراطور فوتبال دنیا بود می‌تواند باز هم نتیجه بگیرد.

مدافع سابق تیم ملی فوتبال کشورمان معتقد است کارلوس کی‌روش در حال حاضر ستاره تیم ما در جام جهانی برزیل است و باید به گونه‌ای عمل کنیم که در نهایت او را در تیم ملی حفظ کنیم چراکه هم تجربه دارد و هم از تیم ما شناخت پیدا کرده و در حال حاضر بهترین گزینه برای هدایت تیم ملی فوتبال ایران است.

گفت‌وگوی افشین پیروانی با خبرنگار ایلنا را در زیر بخوانید:

حذف اسپانیا از جام جهانی شوک بزرگی به دنیای فوتبال بود. در مورد حذف قهرمان جهان چه نظری دارید؟
اسپانیا تیم پر ستاره‌ای بود و تیم‌ها هم احتیاج به ستاره دارند، اما در این رابطه دو بحثمطرح است، یکی اینکه نام‌ها در زمین بازی نمی‌کنند، دوم اینکه فقط با ستاره‌داشتن نمی‌توان نتیجه گرفت. زنگ خطر برای اسپانیا از چندی پیش و از طریق بارسلونا به صدا درآمده بود چراکه خط هافبک اسپانیا را بازیکنان بارسلونا تشکیل می‌دادند که در این فصل ناکام بودند. به نظرم پیر بودن و تاکتیک شناخته شده اسپانیا باعثحذف این تیم شد. تغییر تاکتیک می‌توانست اسپانیا را احیا کند، اما دل‌بوسکه فکر می‌کرد با همان تاکتیک که ۴سال امپراطور فوتبال دنیا بود می‌تواند باز هم نتیجه بگیرد.

فکر می‌کردید اسپانیا اینقدر زود با جام خداحافظی کند؟
در جام جهانی ۲۰۱۴ تا الان بازی بدی ندیده‌ایم و همه تیم‌ها خوب بازی کرده‌اند که نشان می‌دهد فوتبال روز به روز پیشرفت می‌کند و علمی‌تر می‌شود. هر تیمی از نظم، دیسیپلین، تاکتیک مناسب و تمرین بهتر استفاده کند می‌تواند موفق شود. من فکر نمی‌کردم اسپانیا اینقدر زود از جام خداحافظی کند، اما می‌دانستم گروه سختی دارد و چون بازی‌ها در آمریکای‌جنوبی برگزار می‌شود فکر می‌کردم شیلی تیم قدرتمندی باشد و در مرحله بعد هم به هر تیمی بخورد برایش مشکل‌ساز خواهد شد.

بهترین بازیکن جام جهانی از نظر شما چه کسی است؟
به نظر من روبن از هلند در حال حاضر بهترین بازیکن دنیاست و در جام جهانی هم فوق‌العاده عمل کرده است.

در مورد تیم ملی خودمان صحبت کنیم. بازی بعدی ما مقابل آرژانتین است. این دیدار را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟
باید به این نکته توجه کنیم که آرژانتین فقط لیونل مسی نیست. آرژانتین در فاز هجومی و در خط حمله‌اش بازیکنان بسیار خوبی دارد و فکر می‌کنم باید از نظم و تدابیری که مقابل نیجریه داشتیم یعنی دفاع متراکم، دفاع تیمی و تمرکز تیمی استفاده کنیم چون با این شرایط می‌توانیم بهتر بازی کنیم. بازیکنان آرژانتین نسبت به نیجریه شناخته شده‌تر هستند و بازیکنان ما انگیزه بیشتری مقابل این تیم بزرگ خواهند داشت.

مقابل آرژانتین امتیاز می‌گیریم؟
خیلی سخت است. فکر می‌کنم باید سعی کنیم اول بازی گل نخوریم. با آن سیستمی که ما مقابل نیجریه بازی کردیم قطعا آرژانتینی‌ها ما را آنالیز کرده‌اند. باید ببینیم تدابیر مربی آنها چه شرایطی را برای ما رقم خواهد زد. مقابل آرژانتین باید هم در دفاع فردی و هم در دفاع تیمی بی نقص عمل کنیم تا حداقل یک مساوی بگیریم.

تیم ملی از این گروه صعود می‌کند؟
کار سختی است. توقعات را به خاطر بازی با نیجریه بالا نبریم، اما امیدوارم این اتفاق بیفتد. در هر صورت هر اتفاقی که بیفتد همین حضور ما در جام جهانی بزرگترین نعمت است.

کی‌روش می‌گوید دوست‌دارم در ایران بمانم، اما وقتی من را نمی‌خواهند چه کنم؛ آیا وی را باید حفظ کنیم؟
کی‌روش نباید در این مقطع چنین مساله‌ای را اعلام می‌کرد چون بازی حساس و بزرگی مقابل آرژانتین داریم. به هر حال کی‌روش مربی بزرگ و شناخته‌شده‌ای است و ستاره اصلی تیم ملی ما محسوب می‌شود. فکر می‌کنم در مورد او باید یک مقدار حرفه‌ای‌تر عمل شود. کی‌روش شناخت خوبی از تیم ما و فوتبال ایران به دست آورده و تجربه بالایی هم دارد و دو طرف باید با هم کنار بیایند و تعامل کنند چون ماندن کی‌روش به نفع فوتبال ماست و هر مربی که بیاید نیاز به زمان دارد تا با فوتبال ما و تیم ملی ایران آشنا شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز