خبرگزاری کار ایران

همگام با جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل؛

دوستی‌مهر: به صعود تیم‌ملی خوشبینم / کمبود خودباوری داریم / باید به جوان‌ها اعتماد کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۵۵۳

من سال‌ها با جوان‌های ایرانی کار کرده‌ام، آنها توانایی‌های زیادی دارند. ما در همه رشته‌های ورزشی بهترین استعدادها را داریم اما اگر جایی به موفقیت نمی‌رسیم بخاطر کمبود خودباوری است.

سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان ایران کار صعود تیم ملی به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی را سخت اما شدنی می‌داند.

به گزارش ایلنا، علی دوستی‌مهر با درخواست از تیم‌های فوتبال لیگ برتری برای بازی تدارکاتی با تیم ملی جوانان، اظهار کرد: تیم ملی جوانان تمرینات آماده‌سازی‌اش را بی وقفه و به طور منظم برگزار می‌کند و در آستانه حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جام جهانی ۲۰۱۵ نیاز جدی به برگزاری بازی‌های تدارکاتی دارد.

اردوی ۱۰ روزه در ترکیه و ۱۴ روزه آلمان در برنامه تیم ملی جوانان

وی افزود: اگر چه ارزش و نتیجه حجم زیادی از تمرینات حتی با یک مسابقه تدارکاتی بین‌المللی برابری نمی‌کند چرا که در آن میان نقاط ضعف و قوت تیم مشخص شده و از آن مهمتر بازیکنان به خودباوری و سطح تجربه بین‌المللی بیشتری می‌رسند اما در این بین انجام بازی‌های تدارکاتی با حریفان قدرتمند داخلی هم برای ملی پوشان مفید است. تیم ملی جوانان از بازیکنان زیر ۱۸ سال تشکیل شده و برای گرفتن بازدهی بیشتر ما بنا داریم در ایران با تیم‌های رده سنی امید و بزرگسال بازی داشته باشیم.

دوستی‌مهر درباره اولین اردوهای خارجی قطعی تیم ملی جوانان تا حضور در مسابقات قهرمانی آسیا، به ایسنا گفت: احتمالا از ۱۲ تا ۱۵ تیرماه عازم ترکیه شده و اردوی ۱۰ روزه‌ای را در آنجا خواهیم داشت. فدراسیون در تلاش است تا بتوانیم در آنجا چندین بازی تدارکاتی انجام دهیم. همچنین با رایزنی‌های در حال انجام مهدی مهدوی‌کیا مدیرفنی تیم که تقریبا به نتیجه رسیده، اردوی ۲ هفته‌ای را هم در آلمان خواهیم داشت تا چندین بازی هم در این کشور داشته باشیم. این اردو کمک زیادی به تیم جوانان خواهد کرد.

درخواست سرمربی تیم ملی از تیم‌های لیگ برتری برای بازی تدارکاتی

وی با بیان اینکه تورنمت تدارکاتی که مناسب و کم‌هزینه‌ای برای حضور تیم جوانان در آن فراهم نشد، در این باره تصریح کرد: فدراسیون پیگیری‌هایی داشت تا بتوانیم امسال حداقل در یک تورنمنت تدارکاتی شرکت کنیم اما چنین موقعیتی که هزینه زیادی هم در بر نداشته باشد یافت نشد. از این رو برنامه‌های تدارکاتی خارجی ما به اردوی فوق محدود می‌شود.

دوستی‌مهر با درخواست از تیم‌های لیگ برتری برای بازی تدارکاتی با تیم جوانان، خاطرنشان کرد: تیم جوانان ۲۹ خرداد مسابقه تدارکاتی را با تیم ذوب‌آهن در اصفهان داشت. همچنین در جریان اردویی که از چهارم تا دهم تیر در تهران برگزار می‌شود، قرار شد هشتم دوباره به اصفهان رفته و نهم تیر بازی تدارکاتی دیگری را اینبار با سپاهان برگزار کنیم. به عنوان سرمربی تیم ملی که سال‌هاست در مسابقات قهرمانی آسیا به عنوانی نرسیده و طبیعتا راهی جام جهانی نشده از تمام تیم‌های لیگ برتری می‌خواهم تا در دوران آماده‌سازی پیش از فصل موقعیتی را برای بازی تدارکاتی با تیم ملی جوانان فراهم کنند تا ما بتوانیم با آمادگی هرچه بیشتر راهی رقابت‌های میانمار شویم.

کار سخت شد، اما به صعود تیم ملی خوشبینم

سرمربی تیم ملی جوانان که در جام‌جهانی نوجوانان اخیر در امارات توانست یک امتیاز از تیم آرژانتین بگیرد، با تحسین عملکرد ملی پوشان بزرگسالان در مصاف با آرژانتین در جام جهانی ۲۰۱۴ به ایسنا گفت: همانطور که پیش از بازی هم گفته بودم، اعتماد به نفس و دوندگی بالا رمز موفقیت برابر آرژانتین بود و بازیکنان ما با انگیزه و غیرت ستودنی توانستند تا آخرین دقایق بازی با همین شیوه آرژانتین را متوقف کنند. گذشته از پنالتی که برای ما گرفته نشد، یا موقعیت‌های گلزنی که داشتیم، معتقدم شرایط مسابقه به گونه‌ای بود که حتی بردن آرژانتین دور از دسترس نبود. من سال‌ها با جوان‌های ایرانی کار کرده‌ام، آنها توانایی‌های زیادی دارند. ما در همه رشته‌های ورزشی بهترین استعدادها و پرتلاش‌ترین ورزشکاران را داریم اما اگر جایی به موفقیت نمی‌رسیم بخاطر کمبود خودباوری است.

وی در ارزیابی‌اش از وضعیت صعود تیم ملی به مرحله بعدی هم خاطرنشان کرد: اگر چه بوسنی حذف شد، اما سرنوشت صعود ما به مرحله بعد در گرو بازی آرژانتین و نیجریه هم هست. می‌توان امیدوار بود که بوسنی بخاطر حذف انگیزه چندانی نداشته و اعتماد به نفس آنها کاهش یابد. از طرفی ما که برای صعود انگیزه داریم. اگر با همان تاکتیک بازی با آرژانتین بازی کرده و البته برنامه‌های بیشتری برای حمله داشته باشیم، می‌توانیم آنها را ببریم، اما باید دید نتیجه دیگر مسابقه گروه چه خواهد شد. در هر حال اگرچه کار سخت شدع اما همچنان به صعود تیم ملی خوشبینم. جدای از هر سرنوشتی هم که برای ما رقم خورد، عملکرد ملی‌پوشان در برزیل بسیار ارزشمند بود و ثابت کرد از این به بعد باید برای مصاف با تیم‌های بزرگ دنیا برنامه‌ریزی کنیم. باید به جوان‌ها اعتماد کنیم. باید به شخصیت خودمان احترام بذاریم و برنامه‌ریزی کنیم تا رشد داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز