خبرگزاری کار ایران

بازیکنان از پزشک دارو بگیرند؛

هاشمیان: فیزیوتراپیست‌ها اجازه تجویز دارو برای بازیکنان ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۷۰۹

بازیکنان موظفند از پزشک دارو بگیرند و هیچ همکاری به جز پزشک تیم اجازه تجویز دارو به بازیکنان را ندارد.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال در خصوص رای اعلام شده درباره فیزیوتراپیست و بازیکن تیم فوتسال گیتی پسند اصفهان تاکید کرد: فیزیوتراپیست ها اجازه تجویز دارو برای بازیکنان را ندارند.

به گزارش ایلنا، احمد هاشمیان گفت: زمانی که نمونه تست دوپینگ مهدی جاوید از سوی آزمایشگاه به دلیل استفاده از ماده ممنوعه افدرین مثبت اعلام شد، بلافاصله به این بازیکن ابلاغ شد که وی در دفاعیات اولیه خود دلیل مثبت اعلام شدن نمونه را قرص کارنتین اعلام کرد که از فیزیوتراپیست تیم(شیربان) گرفته است.

وی افزود: پس از تکمیل شدن پرونده جلسات کمیسیون‌های تخصصی برگزار و از بازیکن و فیزیوتراپیست تیم دعوت شد تا در این نشست‌ها حضور داشته و توضیحات خود را اعلام کنند که در نشست اول فقط جاوید حضور داشت و فیزیوتراپیست تیم حضور نداشت، اما در جلسه دوم فیزیوتراپ تیم گیتی‌پسند شرکت و دفاعیات خود را مطرح کرد که این دفاعیات از سوی کمیسیون بدوی رد شد.

هاشمیان در ادامه بیان کرد: مهدی جاوید به دلیل اینکه عامل ورود ماده ممنوعه به بدن خود را اعلام کرده بود، به ۳ ماه محرومیت از کلیه فعالیت های ورزشی محکوم شد. این بازیکن از تاریخ ۹۳/۱ / ۲۰ به مدت ۳ ماه محروم است. در خصوص امیر حسین شیربان - فیزیوتراپیست تیم نیز با توجه به دفاعیاتی که به کمیسیون بدوی ارائه کرده بود، این کمیسیون پس از بررسی دفاعیات وی را مورد قبول ندانست و به مدت ۴ سال از کلیه فعالیت‌های فوتبال محروم کرد چراکه فیزیوتراپیست اجازه تجویز دارو برای بازیکنان ندارد و نباید مبادرت به تجویز داروی ممنوعه کند.

رئیس کمیته پزشکی گفت: لازم می‌دانم با توجه به این پرونده و موارد مشابهی که وجود دارد، اعلام کنم بازیکنان موظفند از پزشک دارو بگیرند و هیچ همکاری به جز پزشک تیم اجازه تجویز دارو به بازیکنان را ندارد چراکه پزشکان تیم‌ها دوره‌های آموزشی لازم را برای در اختیار گذاشتن داروها به بازیکنان دیده اند و اگر در شرایطی یک بازیکن نیازمند دارو باشد، پزشک تیم ابتدا باید درخواست tue را ارائه کند و سپس داروی مورد نظر را به بازیکن بدهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز