خبرگزاری کار ایران

بحران تیم‌ملی را مدیریت کردیم؛

نبی: نمی‌خواستم سرپرست باشم / از دست‌دادن کی‌روش ما را دچار خسارت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۰۸۲

دبیرکل فدراسیون فوتبال پیرامون وضعیت صعود تیم ملی به جام‌جهانی، ناگفته‌های اردوهای آفریقای‌جنوبی و اتریش، حاشیه‌های تیم ملی در برزیل و بحثماندن یا رفتن کی‌روش و احتمال انتخاب یک مربی ایرانی سخن گفت.

دبیرکل فدراسیون فوتبال پیرامون شرایط صعود تیم ملی، ناگفته‌های تیم ملی در برزیل، حاشیه‌های تیم ملی و بحثماندن یا رفتن کارلوس کی‌روش سخن گفت.

مهدی محمدنبی در گفت‌وگوی مشروح با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه تیم ملی نزدیک به ۳۶۳ روز در اردو بود و خوشبختانه در این مدت کمترین حاشیه‌ای نداشت گفت: تیم ملی از ۳ سال گذشته که کارش را با کارلوس کی‌روش آغاز کرد نزدیک به یک‌سال در اردو بود و خوشبختانه در اکثر این اردوها نیز عملکرد موفقی داشت.

وی به حضور تیم ملی در اردوی برزیل پیش از جام جهانی اشاره کرد و افزود: در این اردو انضباط تیمی و اخلاق حرفه‌ای بازیکنان بسیار جلب توجه می‌کرد به طوری که مسئولان فیفا و مقامات محلی برزیل از نحوه رفتار بازیکنان و نظم و انضباط حاکم بر اردو اظهار رضایت کردند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال با بیان اینکه از بهمن‌ماه سال ۹۱ مسئولیت سرپرستی تیم ملی به وی واگذار شد، اظهار داشت: شخصا چندان تمایلی نداشتم تا در این مسئولیت قرار بگیرم چراکه تیم ملی در شرایط سختی برای صعود به جام‌جهانی قرار داشت و وضعیت صعود تیم ملی چندان مطلوب نبود و قلبا راضی نبودم تا در این موقعیت قرار بگیرم.

وی ادامه داد: کفاشیان از من خواست تا این مسئولیت را بپذیرم و باتوجه به اینکه کی‌روش نیز علاقه‌مند بود مستقیما و بدون واسطه با فدراسیون فوتبال در ارتباط باشد این مسئولیت را پذیرفتم و با تجربه‌ای که داشتم تلاش کردم تا از ورود حاشیه‌ها به تیم جلوگیری کنم تا مشکلات به نتیجه‌گیری تیم ضربه‌ای نزند.

نبی با بیان اینکه تیم‌ملی پیش از ۳ دیدار آخر خود در مقدماتی جام‌جهانی در شرایط بحرانی قرار داشت و نیاز بود آرامش بر این تیم حکمفرما شود، تصریح کرد: با تجربه‌ای که از سال‌ها حضور در فوتبال ایران داشتم به اتفاق کفاشیان توانستیم بحران تیم ملی را مدیریت کنیم و خوشبختانه تیم ملی در هر ۳ بازی آخر با ۳ پیروزی ارزشمند، نتیجه گرفت و صعودی باشکوه به جام‌جهانی داشت.

دبیرکل فدراسیون فوتبال درخصوص مشکلات و ناگفته‌های تیم ملی در اردوهای پیش از جام‌جهانی گفت: در اردوی اتریش و برزیل تیم ملی۳کار اصلی داشت؛ تمرین، تغذیه و استراحت. در این ۳ بخش هیچ مشکلی نداشتیم و خوشبختانه در بازی‌های تدارکاتی هم همه چیز به خوبی پیش رفت.

وی در مورد بازی‌های جام جهانی و حاشیه‌هایی که می‌توانست به تیم ملی لطمه بزند، گفت: شاید تنها حاشیه تیم ملی در جام‌جهانی خبر رفتن کی‌روش از تیم ملی بود که در کوران مسابقات تا حدودی در ذهن بازیکنان تاثیر گذاشت، اما با جلساتی که با کفاشیان و کی‌روش برگزار کردیم و خوشبختانه خود کی‌روش هم به ما کمک زیادی کرد اعلام کردیم این اخبار صحت ندارد و تمام تلاش فدراسیون فوتبال این است که او به همکاری‌اش بعد از جام جهانی با فدراسیون فوتبال ادامه دهد.

نبی تصریح کرد: در واقع این موضوع که می‌توانست تمرکز بازیکنان را از بین ببرد را مدیریت کردیم تا تیم وارد حاشیه نشود و روحیه‌اش برای بازی‌های حساسی که داشت حفظ شود.

وی ادامه داد: موضوع دیگر هم بحثپاداش بازیکنان تیم ملی بود که در جلسه با بازیکنان میزان پاداش‌ها برای پیروزی و تساوی را اعلام کردیم تا بازیکنان از این نظر هم ذهن‌شان درگیر مسائل جانبی نشود.

نبی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد ماندن و یا رفتن کی‌روش اظهار داشت: به اعتقاد من کی‌روش یک فرهنگ جدید را در فوتبال ما پایه گذاشت و اگر نخواهیم او را در اختیار داشته باشیم و با او به تفاهم نرسیم روزهای سختی پیش‌روی تیم ملی قرار خواهد داشت چراکه حریفان قدرتمندی در آسیا پیش‌رو داریم و از دست‌دادن کی‌روش در مقطع فعلی ما را دچار خسارت می‌کند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که عده‌ای معتقدند در صورتی که تیم ملی در جام جهانی شجاع‌تر بازی می‌کرد و چهره تهاجمی‌تری به خود می‌گرفت می‌توانست نتایج بهتری کسب کند، گفت: من به نظر این کارشناسان احترام می‌گذارم. آنچه استنباط من است ما در ۲ بازی مقابل نیجریه و آرژانتین تمرکز کافی داشتیم اما در بازی سوم مقابل بوسنی بازیکنان تیم ملی تمرکز لازم را نداشتند.

وی ادامه داد: داشتن تمرکز در فوتبال یک اصل واجب و ضروری است و تیم‌هایی که این ویژگی را از دست می‌دهند در نتیجه‌گیری با مشکل روبه‌رو می‌شوند.

نبی در مورد اینکه لغو برخی از اردوهای تیم ملی تا چه اندازه در عملکرد تیم ملی در جام جهانی تاثیرگذار بود، اظهار داشت: به اعتقاد من اگر اردوی آفریقای جنوبی به طور کامل و با تمام نفرات برگزار می‌شد قطعا نتیجه تیم ملی در جام جهانی ایده‌آل تر بود. کی‌روش به فدراسیون فوتبال یک برنامه آماده‌سازی علمی بر اساس استانداردهای روز دنیا ارائه کرده بود و اگر می‌توانستیم این برنامه را درست عملیاتی کنیم مطمئنا در بازی با بوسنی هم می‌توانستیم نتیجه خوبی بگیریم.

وی اضافه کرد: به اعتقاد من عملکرد کی‌روش در جام جهانی با توجه به بضاعت فوتبال ما عملکرد فوق العاده ای داشت و توانست یک تفکر جدید را در تیم ملی سازمان‌دهی و اجرا کند. چیزی که شاید کمتر در فوتبال ما سابقه داشته است.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در بخش پایانی سخنان خود پیرامون احتمال جدایی کارلوس کی‌روش از تیم فوتبال ایران و جایگزینی یک مربی ایرانی گفت: من به گزینه‌ای غیر از کی‌روش فکر نمی‌کنم و امیدوارم با کمک‌هایی که از وزارت ورزش و دولت خواهد شد بتوانیم شرایط مالی لازم برای تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش را تا چهار سال آینده فراهم کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز