خبرگزاری کار ایران

نباید مشکلات تیم به بیرون درز کند؛

کفاشیان: آرزو می کردیم در جام جهانی کم گل بخوریم / پای کی روش ایستادیم

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۶۶۲

پیش از آغاز جام جهانی خودمان در فدراسیون می گفتیم که امیدواریم تیم ملی در بازی های بزرگ کمتر گل بخورد تا آبرو ریزی نشود اما تیم ملی آنقدر به خودباوری رسیده بود که نتایج خوبی کسب کند.

رییس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه قرارداد کارلوس کی روش پرتغالی سه ساله و تا جام جهانی آینده خواهد بود، گفت: جزییات قرارداد این مربی امروز پنجشنبه به صورت مکتوب ارائه خواهد شد تا بتوانیم مذاکرات خود را با وی ادامه دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی کفاشیان با بیان اینکه بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران خواستار تمدید قرارداد کی روش هستند، افزود: باید در قرارداد جدید خواسته های فدراسیون فوتبال نیز لحاظ شود، اما کی روش همچنان اولویت اول فدراسیون فوتبال است.

وی به مذاکره خود با کی روش در حاشیه مراسم قرعه کشی جام ملت های آسیا ۲۰۱۵ در استرالیا اشاره کرد و اظهار داشت: سرمربی تیم ملی به طور شفاهی خواستار دریافت دو میلیون یورو(دو میلیون و ۸۰۰ هزار دلار) بود اما خواسته های کی روش بعد از جام جهانی تغییر کرده است.

رییس فدراسیون فوتبال درباره دستمزد کی روش با دستیارانش گفت: دو میلیون و ۵۰۰ هزار دلار دستمزد سالانه سرمربی تیم ملی(یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار) و دستیارانش بوده است.

کفاشیان با بیان اینکه فدراسیون بین المللی فوتبال(فیفا) برای حضور ایران در جام جهانی هشت میلیون دلار پرداخت می کند، افزود: ۱۰ درصد از این مبلغ به کی روش اختصاص خواهد یافت و بقیه صرف برنامه های توسعه ای فدراسیون خواهد شد.

وی در مورد عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی گفت: در مجموع از عملکرد تیم ملی راضی بودیم اما می توانستیم در آخرین دیدار خود در برزیل نتیجه بهتری را کسب کنیم.

کفاشیان در مورد عملکرد فدراسیون فوتبال گفت: نتایج تیم ملی فوتبال در جام جهانی نشان داد که با افزایش کیفیت لیگ، باشگاه ها و تیم ها می توان به مراحل بعد رقابت های جام جهانی صعود کرد.

وی در خصوص مشکلات فدراسیون و تیم ملی در ۳.۵ سال گذشته اظهار داشت: یکی از مشکلات عمده ما بحثسرپرستی بود، چیزی که عمده آن را کی روش انجام می داد. همانطور که عملا ۸ الی ۹ ماه پیش و پس از صعود به جام جهانی خود کی روش به برزیل رفت و جا و مکان تیم ملی را در این کشور انتخاب کرد، این مسئله که کارهای سرپرستی تیم ملی برعهده چند نفر بوده اصلا خوب نیست و ما در قرارداد جدیدی که با کی روش می خواهیم ببندیم این موضوع را ذکر خواهیم کرد که کارهای سرپرستی تیم ملی را یک نفر به صورت قدرتمند انجام دهد.

رئیس فدراسیون فوتبال عنوان کرد: به نوعی ریش و قیچی دست خودمان است و مسئولان ارشد ورزش کشور هم چندین بار تاکید کرده اند که خود فدراسیون باید در خصوص مسائل اش تصمیم گیرنده باشد و اگر زمانی هم پای وزارت ورزش باز شده، به خاطر این بوده که بتوانیم از دولت کمک بگیریم. ما در فدراسیون فوتبال ۱۳-۱۴ تیم ملی داریم که یکی از آنها تیم المپیک است و انتخاب سرمربی اش کاملا با هماهنگی کی روش صورت گرفته است. در کنار این تیم، تیم های ساحلی و فوتسال هم کاملا تحت حمایت ما بودند.

کفاشیان تصریح کرد: در این مدت به شخصه هیچ وقت دخالت فنی در تیم ملی نکردم و نمی کنم اما یکی دیگر از مسائلی که برای ما حائز اهمیت است این است که اگر مشکلی درون خانواده وجود دارد مثلا ناهار نخوردن یا بحثلباس ها به بیرون درز نکند تا موضوعی مثل بحثلباس های تیم ملی مطرح نشود چون همه دیدند چه انعکاس بدی داشت.

وی افزود: در زمانی که از سرمربی تیم ملی انتقاد می شد ما پای کی روش ایستادیم و محکم از او حمایت کردیم و دیدید که نتیجه هم گرفتیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه به تمجید از تماشاگران ایرانی حاضر در برزیل پرداخت و گفت: واقعا باید از حضور تماشاگران ایرانی که بسیار علاقه مند و دلسوز بودند تشکر کنم. طبق آماری که گرفتیم تقریبا ۲۴۰۰ نفر از ایران و ۵-۶ هزار نفر دیگر از نقاط مختلف جهان به برزیل آمده بودند و با تمام وجود تیم ملی را تشویق می کردند حتی در بازی ایران و آرژانتین که ۴۰-۵۰ هزار هوادار متعصب آرژانتینی در ورزشگاه حضور داشتند تشویق بی امان ایران مخصوصا در نیمه دوم اشک ما را درآورد و ما را تحت تاثیر قرار داد.

کفاشیان ضمن اشاره به این مسئله که تعطیلی زودهنگام لیگ باعثشد دوندگی بازیکنان در جام جهانی بیشتر شود، در مورد توقع اش از باشگاه های لیگ برتری خاطرنشان کرد: ما از باشگاه ها توقع داریم توان قدرتی خود را افزایش بدهند تا دیگر هیچ وقت در تیم ملی مشکل نداشته باشیم. پیش از آغاز جام جهانی خودمان در فدراسیون می گفتیم که امیدواریم تیم ملی در بازی های بزرگ کمتر گل بخورد تا آبرو ریزی نشود اما تیم ملی آنقدر به خودباوری رسیده بود که نتایج خوبی کسب کند. همانطور که دیدید تیم های بزرگ فوتبال جهان در جام جهانی گل های زیادی دریافت کردند اما این مسئله در خصوص تیم ما وجود نداشت تا شاهد بازی خوب مقابل آرژانتین باشیم.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: باز هم از باشگاه ها درخواست دارم تا توان خود را بالا ببرند و همچنین مربیان هماهنگ تر باشند تا به خواسته هایمان برسیم. چرا باید نزدیک به ۴ دهه تیم امید ما به المپیک صعود نکند؟ امیدوارم دیگر چنین اتفاقاتی رخ ندهد و حالا که همه از تیم ملی و عملکردش در جام جهانی رضایت دارند امیدوارم این رضایت ادامه دار باشد. ضمن اینکه پیش از جام جهانی هجمه زیادی روی فوتبال وجود داشت اما با عملکرد تیم ملی در جام جهانی این هجمه هم کمتر شده است. به نوعی صحبتم این است که نباید فقط ۲۰ بازیکن در تیم ملی ساخته شوند بلکه باید ۲۰۰ بازیکن در لیگ مان ساخته شوند.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که مسئله نظارت کی روش روی تیم های پایه ایران چطور خواهد بود، گفت: در قرارداد اولیه ای که با کی روش نوشتیم موضوع نظارت این مربی روی تیم ملی تاکید شده بود اما این مسئله محقق نشد و کی روش کمی فقط روی تیم امید نظارت داشت. این موضوع به خاطر این بود که سرمربی تیم ملی زیاد با سرمربیان تیم های پایه ارتباط نداشت و همین عامل باعثشد ۹۰ درصد تمرکز کی روش روی تیم بزرگسالان باشد. هرچند تصمیم گیری ها برای تیم امید با هماهنگی کی روش بود و به درخواست او بود که وینگادا برای هدایت تیم المپیک به ایران آمد اما در مجموع فکر نمی کنم به غیر از تیم امید نظارتی روی تیم های دیگر از سوی کی روش صورت گرفته باشد.

وی در واکنش به اعتراض خبرنگاران و برخی مسافران که آژانس تعطیلات رویایی که مسئولیت حمل و نقل آنها را به برزیل داشت و اینکه گفته می شود این آژانس مسافرتی کمتر از پولی که دریافت کرده خدمات رسانی انجام داده خاطرنشان کرد: این آژانس طی مراحل تشریفاتی و با مناقصه انتخاب شد و مبلغی که از همه دریافت شده مصوب شده بود. این مبلغ ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود و اصلا بحث۴۱ میلیون تومان وجود ندارد. خبرنگارانی که به برزیل آمده بودند که فقط یک بخش از هزینه خود را پرداخت کردند و دو بخش دیگر برعهده ما و وزارت ارشاد بود.

کفاشیان ادامه داد: آژانس طرف قرارداد فدراسیون فوتبال هنوز بیشتر از نیمی از پول خود را از فدراسیون نگرفته و اگر کسی از این آژانس شکایت دارد ما مسلما به آن رسیدگی می کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا صحت دارد طبق قرارداد فدراسیون و آژانس طرف قرارداد از هر ۱۰ نفر مسافری که از طرف فدراسیون به این آژانس معرفی شده یک نفر از فدراسیون به صورت رایگان به برزیل رفته، تاکید کرد: ما با این آژانس توافق کردیم تا بخشی از نیروی انسانی این آژانس از فدراسیون فوتبال باشد مثلا خودمان مسئول بلیت، تدارکات و کارهای فرهنگی را منصوب کردیم تا در برزیل به مشکل نخوریم. در مجموع فکر می کنم نهایتا ۵ نفر به این صورت از فدراسیون به برزیل رفتند و اصلا بحث۱۰ نفر نبوده است.

کفاشیان ادامه داد: در فدراسیون افراد توانمند زیادی داریم که می توانند برخی کارها را خودشان انجام دهند و موضوع همین بوده است. در خصوص خبرنگاران باز هم باید بگویم که ما از هر خبرنگار و رسانه اش بین ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان دریافت کردیم که با پولی که به عنوان پول توجیبی به آنها دادیم، این مبلغ به ۱۰ میلیون کاهش پیدا کرده است. حالا شما حساب کنید ما برای هر خبرنگار ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان خرج کردیم که فقط ۱۰ میلیون از این مبلغ را از آنها گرفته ایم.

وی تصریح کرد: کمیته رسانه های فدراسیون فوتبال تصمیم داشت ۱۲ خبرنگار را کاملا با خرج خودش به برزیل ببرد اما در نهایت تصمیم گرفته شد تا تعداد خبرنگاران به ۳۵ نفر برسد و یک سوم هزینه سفر را خودشان بدهند. در مجموع ما برای استفاده از هیچ توری به هیچ کسی اصرار نکردیم اما اگر کسی تور و آژانس دیگری سراغ دارد ارزان تر از آژانس طرف قرارداد ما شخصی را به برزیل برده، درخواست داریم مدارک خود را ارائه بدهد و ما اضافه مبلغ را به آن شخص بر می گردانیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که حضور در جام جهانی چه منفعتی برای فوتبال ما و باشگاه های ما داشته است، گفت: همین الان سرمایه گذاری و درآمدزایی در فوتبال ما بیشتر و تبلیغات محیطی هم ۳ برابر شده است. تلاش ما این است تا در لیگ مان هزینه ها را پایین تر بیاوریم و اجبار هم کردیم که لیگ جوان تر شود. باز هم تاکید می کنم که برای پیشرفت فوتبالمان باید کیفیت لیگ برتر و دسته یک ما بسیار افزایش پیدا کند.

کفاشیان که در برنامه ۲۰۱۴ سخن می گفت در توضیح دوباره مشکلات خبرنگاران در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل خاطرنشان کرد: این طور نبوده که تور طرف قرارداد ما قولی داده باشد و به آن عمل نکرده باشد. هیچ وقت قرار نبود که خبرنگاران با هواپیما از شهر محل اقامت شان به شهر بازی های تیم ملی بروند. حتی قرار بر این شد تا مسیر سائوپائولو به بلوهوریزنته به صورت زمینی طی شود تا خبرنگاران کمی هم گردش کنند. البته اگر راننده اتوبوس خبرنگاران کمی ناشی بوده این مسئله دیگری است.

وی درباره فعالیت های فرهنگی فدراسیون فوتبال در جام جهانی ۲۰۱۴ اظهار داشت: پیش از آغاز این مسابقات فرش های زیادی توسط هنرمندان با موضوع جام جهانی در اختیار فدراسیون قرار گرفت و حتی چند هنرمند ۴۰۰ قطعه فرش مخصوص جام جهانی را در اختیار فدراسیون قرار دادند. در برزیل هم ما حدود ۵ هزار تی شرت، کلاه و پرچم را تهیه کردیم و در اختیار هواداران قرار دادیم، مثلا برخی هواداران پرچم های قدیمی ایران را داشتند که ما پرچم های جدید را به آنها هدیه کردیم. حدود ۶۰۰ میلیون تومان صرف اقلام فرهنگی کرده و در بازی های ایران در جام جهانی بین هواداران توزیع کردیم تا فضای خوبی ایجاد شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز