خبرگزاری کار ایران

سیستم کی‌روش صرفا تدافعی بود؛

چراغپور: در فوتبال ما نگاه بلندمدت وجود ندارد / جام ملت‌ها فرصت نوسازی فوتبال‌ملی

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۱۳۶

فراموش نکنیم فوتبال ایران فوتبالی با بضاعت و توان محدود و مشخص است. این داشته از تمامی عوامل مستقل و غیرمستقل تشکیل شده است.

کارشناس و آنالیزور فوتبال ایران می‌گوید تا زمانی‌که به فوتبال مقطعی و کوتاه‌مدت نگاه کنیم نتیجه همین است و موفقیت‌ها زودگذر خواهد بود چراکه این ویژگی فوتبال احساسی است و با این روند هرگز دنبال عقلانیت و توسعه پایدار فوتبال نمی‌رویم.

جلال چراغپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب افزود: ما درجام جهانی یک نقشه مشخص داشتیم و آن دفاع کردن و تجمع در زمین خودی و بلافاصله دفاع به حمله و استفاده از ضد حملات بود. در دو بازی اول این برنامه و تفکر را خوب پیاده کردیم ولی در بازی سوم که نیاز به بردن و حمله کردن داشتیم، اشکالات تیمی ما مشخص شد؛ اینکه برای گل زدن امواج تهاجمی لازم را نداریم و نمی توانیم با پیشروی هافبک ها و کم تعداد شدن در دفاع، استحکام دفاعی لازم را داشته باشیم.

چراغپور با بیان اینکه جام جهانی واقعیت‌های فوتبال ما را نشان داد، تاکید کرد: فراموش نکنیم فوتبال ایران فوتبالی با بضاعت و توان مشخص است. این داشته از تمامی عوامل مستقل و غیرمستقل تشکیل شده است. تفکر روسای فدراسیون فوتبال، مدیران عامل باشگاه‌ها، امکانات سخت ‌افزاری و…همگی عواملی هستند که مجموعه توانمندی فوتبال ما را تشکیل می‌دهند و کی‌روش این مطلب را به خوبی درک کرد که فقط با داشته‌ها و دانش لیگ داخلی ایران نمی‌توان تیم را برای جام جهانی مهیا کرد.

وی به سیستم‌ تدافعی بازی ایران در جام‌جهانی اشاره کرد و با بیان اینکه در دیدارهای تدارکاتی پیش از جام‌جهانی تفکر کی‌روش در این زمینه نمود پیدا کرد، گفت: کی‌روش تمامی ابزارهای لازم و داشته‌های خود را برای دو دیدار اول خود در جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل به کار گرفت و البته استراتژی دفاعی به خوبی انجام شد ولی باید این مطلب را نیز در نظر گرفت که اگر به جای ۳ بازی ما حدود ۵ یا ۶ دیدار در جام جهانی داشتیم می‌توانستیم در میانه‌های جدول قرار بگیریم، اما در شرایطی که ما فقط ۳ بازی در پیش داریم باید برای پیروزی نیز صاحب نقشه کارآمد می‌بودیم که چنین چیزی ندیدیم.

تحلیل‌گر فوتبال کشور اضافه کرد: در استراتژی‌ پیش‌رو باید از تیم انتهای جدول که دیگر تیم‌ها از آن ۳ امتیا‌ز گرفته‌اند، بتوانیم ۳ امتیا‌ز را دریافت کنیم، به همین خاطر باید تمام داشته‌ها و هویت فوتبالی خود را در بازی مقابل بوسنی و هرزگوین به میدان می‌آوردیم و یک بازی پایاپایی را در برابر این تیم به نمایش می‌گذاشتیم.

آنالیزور فوتبال ایران یکی از مشکلات تیم ملی در دیدار برابر بوسنی را تن ندادن به بازی موازی دانست و گفت: در دو دیدار نخست تیم ملی یک دفاع تیمی را انجام داد و به بازی هوازی تن نداد، اما در دیدار آخر باید مثل یک کشتی‌گیر وارد مسابقه می‌شدیم و با حریف مبارزه می‌کردیم. وقتی در دیدار مقابل بوسنی و هرزگوین باز شدیم و شروع به پاسکاری کردیم نقاط ضعف تیم ما بر ملا شد. در آن هنگام بود که دیدیم سن مدافعان ما بالاست و دروازه‌بان ما کمی به مشکل بر می‌خورد. ما نباید از این نقاط ضعف ناراحت شویم، بلکه باید درصدد رفع آنها برآییم.

چراغپور با اشاره به اشکالات اساسی در فوتبال ایران، گفت: جابجایی مکرر مربیان، نحوه جابجا کردن مربیان، زیر ساخت‌ها در لیگ برتر فوتبال ایران و دانش مربیان داخلی و… همه این‌ها سبب می‌شود که یک تیم ملی پر اشکال داشته باشیم. مشکل اصلی ما در جایی است که گلوگاه‌های فوتبال ایران هستند.

وی به در پیش بودن رقابت‌های جام ملت‌های آسیا اشاره کرد و گفت: جام ملت‌های آسیا پس از جام‌جهانی برای ما یک تورنمنت مهم است. می‌توان از این جام ملت‌ها برای نوسازی تیم ملی فوتبال ایران استفاده کرد.

تحلیل‌گر مسائل تیم ملی در پایان در مورد ماندن یا رفتن کی‌روش اظهار داشت: ما نباید بحث‌مان روی فرد باشد، بلکه باید روی نوع تفکری که با آن فوتبال ما در ۳ سال گذشته حرکت کرده و نتیجه گرفته تمرکز کنیم. اگر موفق بودیم کی‌روش بماند ولی اگر ناموفق بودیم آن وقت به دنبال مربی دیگری باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز