خبرگزاری کار ایران

معافیت حلافی باطل شده؛

حسن‌زاده: در آئین‌نامه جدید تخفیف مجازات و بخشش دیگر وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۱۳۸

در آیین نامه آمده، تخفیف مجازات و بخشش دیگر وجود ندارد و آرا قطعا به طور کامل اجرا خواهد شد. پس باشگاه‌ها باید اطلاع کامل از آئین نامه جدید داشته باشند تا با مشکل مواجه نشوند.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون درباره اجرای آئین نامه جدید کمیته انضباطی، شکایت باشگاه فجر شهید سپاسی، برگزاری نشست با مسئولین کمیته‌های انضباطی، استان‌ها و بررسی ۱۵۰۰ پرونده انضباطی توضیحاتی را داد.

به گزارش ایلنا، اسماعیل حسن‌زاده درخصوص شکایت باشگاه فجر شهید سپاسی گفت: شکایت باشگاه فجر از پیکان به دلیل استفاده سعید حلافی عنوان شده بود که مدارک مشمولیت وی جعلی است. پس از بررسی پرونده تشکیل شد و ابتدا از سازمان نظام وظیفه ناجا، وضعیت مشمولی این بازیکن و همچنین اصالت و یا جعلی بودن برگه معافیت وی را استعلام گرفتیم. پس از پاسخ استعلام از بالاترین مقام رسمی آن سازمان، جلسه نهایی با متولیان باشگاه فجر شهید سپاسی تشکیل و مفاد نامه ناجا به باشگاه فجر اعلام شد.

وی افزود: در پاسخ به نامه ما آمده که مدارک معافیت سعید حلافی اصالت داشته و تا خرداد ۹۳ وی از آن مدرک به درستی استفاده کرده است. این موارد به باشگاه فجر سپاسی اعلام شد و مدیرعامل فجر مهلت یک هفته‌ای از کمیته انضباطی خواست تا پاسخ کامل‌تری از حوزه نظام وظیفه دریافت و ارائه کند که با پایان رسیدن مهلت فوق، هیچ نامه‌ای از سوی باشگاه فجر شهید سپاسی ارائه نشد و کمیته انضباطی با این توضیح که حلافی با مدارک معافیت اصیل و غیر جعلی فعالیت فوتبال داشته، شکایت باشگاه فجر را رد کرد. البته با توجه به دلایل قانونی و پزشکی کارت معافیت این بازیکن در خردادماه سال ۹۳ باطل شد و معافیت وی از دائم به معافیت از رزم تغییر پیدا کرده است. مسلما حلافی دیگر نمی‌تواند از کارت ابطال شده استفاده کند و ادامه فوتبال این بازیکن منوط به رعایت مقررات مربوط به بازیکن مشمول است و همانطوری که حوزه نظام وظیفه اعلام کرده، حلافی از ۲۱ / ۴ / ۹۳ سرباز بوده و باید خود را به یگان مربوطه معرفی کند.

رئیس کمیته انضباطی در ادامه درخصوص اجرای آئین نامه جدید انضباطی افزود: آئین‌نامه انضباطی جدید از شروع فصل لیگ امسال قابل استناد است و با توجه به اینکه در این آئین نامه تلاش شده تا جایی که ممکن است با آئین نامه فیفا مطابقت داشته باشد، در نوع خودش تحول مثبتی را در برخورد با رفتارهای ناهنجار عوامل فوتبال ایجاد خواهد کرد و با توجه به رعایت بعضی اصول حاکم بر قواعد انضباطی فوتبال دنیا، این آئین نامه می تواند سختگیرانه تر به رفتارهای فوتبالیست ها نگاه کند.

وی در ادامه بیان کرد: همچنین افزایش تعداد اعضای کمیته انضباطی فدراسیون که می‌تواند تا ۷ نفر افزایش پیدا کند در این آیین نامه آمده است. بر همین اساس شهرستان‌ها و استان‌ها نیز از شروع فصل‌جدید با آئین‌نامه جدید مشکلات انضباطی خود را رسیدگی خواهند کرد. البته احتمال دارد این آئین‌نامه نیز اشکالات و یا ابهاماتی داشته باشد. قطعا اگر به مبادی مربوطه منعکس شود در آینده اصلاح خواهد شد. ضمن اینکه بخش مربوط به صلاحیت کمیته اخلاق در آئین نامه انضباطی به طور جدا بیان شده به نحوی که تخلفاتی مثل تبانی، پیشنهاد رشوه مطابق ضوابط فیفا در صلاحیت کمیته اخلاقی قرار گرفته است. بر همین اساس بخشی از جرائم و تنبیهات افزایش پیدا کرده و در خصوص مصاحبه عوامل فوتبالی علیه یکدیگر، داوران و مقامات رسمی هم تنبهات شدیدتر شده است. در واقع مهمترین مورد در این آیین نامه این است که اختیاراتی به کمیته انضباطی داده شده به نحوی که سریعا می تواند با رفتارهای نادرست رسانه ای فوتبالی ها برخورد کند. البته در آینده زوایای دیگری از این آئین نامه با توضیحات بیشتر و همزمان با اجرای آن از طریق سایت رسمی فدراسیون فوتبال ارائه خواهد شد.

رئیس کمیته انضباطی در ادامه درخصوص رسیدگی به ۱۵۰۰ پرونده در این کمیته گفت: در سال گذشته بیش از ۱۵۰۰ پرونده در کمیته انضباطی رسیدگی شد که برخی از پرونده ها بسیار مهم و زمان بر بودند که کمیته انضباطی در حد توان خود و علیرغم کثرت پرونده ها و لزوم فوریت رسیدگی، توانست به وظیفه خود عمل کند که در این زمینه از همه همکاران در کمیته انضباطی فدراسیون، استانها و شهرستانها تقدیر و تشکر می کنم.

حسن‌زاده در پایان گفت: به زودی جلسه ای با حضور روسای کمیته های انضباطی استان‌های سراسر کشور در یکی از استان‌ها برگزار خواهیم کرد که سعی می‌کنیم قبل از شروع لیگ، این نشست برگزار شود. یکی از مهمترین مطالبی که در این همایش مطرح می‌کنیم نحوه اجرای آئین‌نامه انضباطی جدید و بررسی نکات آئین‌نامه است. در واقع از باشگاه‌ها می‌خواهیم که همزمان با اجرا شدن آئین‌نامه ضمن اطلاع‌رسانی به بازیکنان و عوامل باشگاه خود، به نکات مهم جدید آئین نامه توجه بیشتری کنند. به عنوان مثال باید بگویم با توجه به اینکه غیر از تعلیق مجازات که مطابق فیفا در آیین نامه آمده، تخفیف مجازات و بخشش دیگر وجود ندارد و آرا قطعا به طور کامل اجرا خواهد شد. پس باشگاه‌ها باید اطلاع کامل از آئین نامه جدید داشته باشند تا با مشکل مواجه نشوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز